اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چهارمین حمله ناکام داعش به مسیر حلب – دمشق

  • کد خبر : 1176
  • 15 اسفند 1394 - 13:28

منابع سازمان ملل اعلام کردند که کمک‌های بشردوستانه به ساکنان مناطق در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه رسیده اما مخالفان سوری می‌گویند که این کمک‌ها کافی نیست. به گزارش اخبار جهادی به نقل از الجزیره، یانس لارکیه، سخنگوی دفتر سازمان ملل در زمینه هماهنگی امور انسانی با اعلام اینکه دومین بخش از کمک‌های انسانی به دست […]

منابع سازمان ملل اعلام کردند که کمک‌های بشردوستانه به ساکنان مناطق در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه رسیده اما مخالفان سوری می‌گویند که این کمک‌ها کافی نیست.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از الجزیره، یانس لارکیه، سخنگوی دفتر سازمان ملل در زمینه هماهنگی امور انسانی با اعلام اینکه دومین بخش از کمک‌های انسانی به دست مناطق نزدیک دمشق از زمان آغاز آتش بس رسیده، گفت: کاروان کمک‌های غذایی و امدادرسانی‌ها از دمشق به سمت غوطه شرقی حرکت کرده است.

آتش بسی که از شنبه گذشته اجرای آن آغاز شده است رساندن کمک‌های سازمان ملل و هلال احمر سوریه به مناطقی که رسیدن به آنها دشوار بود، آسان کرده است اما درگیری‌ها در برخی از مناطق ادامه دارد.
دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که ۲۵ کامیون حامل کمک‌ها و امدادرسانی‌های پزشکی به شهر سقبا رسیده است.
این در حالی است که محمد علوش، رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام عنوان داشت: مقدار کمک‌هایی که به مناطق تحت تصرف مخالفان ظرف روزهای گذشته تحویل داده شد برای برآورده کردن ۱۰ درصد از نیازهای مطلوب کفایت نمی‌کند و کمک‌ها به بیشتر مناطق نرسیده است.
از سوی دیگر جوآن لیو، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز عنوان داشت: همچنان بسیار زود است که بخواهیم درباره موفقیت آمیز بودن آتش بس در سوریه و در نتیجه گشایش‌هایی در سطح انسانی کمک کنیم.
وی در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: ظرف روزهای اخیر حرکت غیرنظامیان به سمت مرزها و مشخصا به سمت شمال سوریه در مرزهای ترکیه کمتر شده است و این امر پس از آن صورت گرفته است که صدها هزار تن از آنها ماه میلادی گذشته از مناطق ادلب و حلب خانه و کاشانه خود را رها کردند اما کسانی که خانه خود را رها کرده‌اند هنوز به روستاها و شهرهای خود علی رغم برقراری آتش بس باز نگشتند. گویی که آنها منتظر این هستند که ببینند این آتش بس ادامه خواهد داشت یا خیر.
وی عنوان داشت: هنوز زود است که بخواهیم در مورد بازگشت کادر پزشکان بدون مرز به داخل سوریه صحبت کنیم که این کادر در سال ۲۰۱۴ و در پی ربوده شدن پنج کارمند وابسته به این سازمان تصمیم گرفتند سوریه را ترک کنند. ما معتقدیم که شش روز آتش بس برای اتخاذ چنین تصمیمی کافی نیست.
وی گفت: مساله سوریه چالش بزرگی را در مقابل این سازمان به وجود آورده و همچنان نیز این چالش ادامه دارد و از آنجا که ما نمی‌توانیم در حال حاضر در داخل سوریه حضور داشته باشیم این مساله چالش‌های بزرگی را مقابل ما برای اینکه کارآمد باشیم به وجود می‌آورد.
از سوی دیگر خبرنگار النشره گزارش داد که مسیر اثریا – السلمیه (حلب -دمشق) مجددا پس از حمله گسترده افراد مسلح داعش که از سه محور صورت گرفت بسته شد.
خبرنگار النشره گزارش داد که این حمله از اواسط شب شروع شد و همچنان درگیری‌های شدیدی در این منطقه در جریان است و ارتش با حمله داعش از دو محور برخورد کرده است.
یک مقام نظامی سوری به النشره گفت که نیروهای سوری بعد از درگیری با عناصر داعش که وارد شهرک شیخ الهلال در مسیر السلمیه – اثریا بودند وارد این منطقه شده و مسیر را به سمت حلب بستند. این مسیر به روی خوروها بعد از کشته شدن عناصر مهاجم باز است. این چهارمین حمله داعش به مسیر حلب و دمشق از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه است.

ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.