اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیروزی بزرگ بشار اسد با تسلیم شدن مخالفان در منطقه داریا

  • کد خبر : 4289
  • 05 شهریور 1395 - 19:23
پیروزی بزرگ بشار اسد با تسلیم شدن مخالفان در منطقه داریا

مخالفان سوری در توافق با دولت سوریه منطقه داریا را ترک خواهند کرد و کنترل آن را در اختیار دولت قرار خواهند داد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از ان بی سی نیوز؛ ساکنان داریا در حومه دمشق که مدت ها در محاصره بود، روز جمعه طی توافقی که پیروزی نمادین تاریخی برای دولت […]

مخالفان سوری در توافق با دولت سوریه منطقه داریا را ترک خواهند کرد و کنترل آن را در اختیار دولت قرار خواهند داد.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از ان بی سی نیوز؛ ساکنان داریا در حومه دمشق که مدت ها در محاصره بود، روز جمعه طی توافقی که پیروزی نمادین تاریخی برای دولت بشار اسد به شمار می آید، شروع به تخلیه شهر کردند. داریا از سال ۲۰۱۲ در محاصره نیروهای دولتی سوریه بوده است.
شورشیان، طی توافقی که مفاد آن اواخر روز پنج شنبه فاش شد، توافق کردند از مواضع خود کناره گیری کنند و در برابر فشار دولت، تسلیم شدند. به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، طی مفاد این توافق، قرار شد حدود ۷۰۰ شورشی به همراه خانواده های خود به استان ادلب نقل مکان کنند.
گزارش شده است حدود ۵ هزار ساکن داریا که زمانی منطقه ای پررونق بود، در اثر مشکلات ناشی از جنگ سوریه از منطقه مهاجرت کرده اند.
اتوبوس های حامل ساکنان، بعد از ظهر روز جمعه از این منطقه خارج شدند. در تصاویر این خبر، دست کم دو اتوبوس پر از مرد، زن و کودک مشاهده می شود که سوار بر اتوبوس، از محله خارج می شوند.
داریا سرمنشاء تحرکات مخالفان دولتی بود که بعدتر به خشونت و جنگ داخلی تبدیل شد. این حومه بارها بین نیروهای بشار اسد و شورشیان، دست به دست شده است.
روز پنج شنبه، ابوجمال، رئیس گروه شورشی لواء شهداء الاسلام به رویترز گفت قرار است فرایند تخلیه منطقه، دو یا سه روز طول بکشد.
سازمان ملل متحد در انعقاد این توافق نقشی نداشت ولی بابت وضعیت داریا ابراز «نگرانی شدید» کرد.
استیفن اوبرایان، هماهنگ کننده امدادرسانی سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: «ما از همه طرف های درگیر می خواهیم هرگونه جنبش مدنی را به صورت ایمن، داوطلبانه و مطابق اصول و قوانین انسان دوستانه بین المللی انجام دهند.»
تسلیم شورشیان داریا، جدیدترین مرحله از سلسله موفقیت های دولت بشار اسد طی ماه های اخیر است. این حومه به نماد شورشیان تبدیل شده بود و حالا تسلیم آن، پیامی دلسرد کننده به شورشیان دیگر در شهرهایی مانند حلب خواهد فرستاد.
ارتش اسد در هفته های اخیر به داریا حمله ای نکرده بود اما شورشیان ادعا می کنند تنها بیمارستان منطقه، هفته گذشته مورد اصابت قرار گرفت.
این تخلیه در راستای تلاش های روسیه و آمریکا برای دست یابی به توافق در خصوص همکاری نظامی و انسان دوستانه در سوریه انجام گرفت. در شهر حلب، وضعیت هشدار اعلام شده است و سازمان ملل متحد، وضع آن را «بسیار هولناک» توصیف کرد.
جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه روز جمعه در خصوص مسئله سوریه در ژنو با هم دیدار کردند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.