اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایتخت داعش به محاصره ارتش سوریه درآمد

  • کد خبر : 686
  • 26 بهمن 1394 - 13:13
پایتخت داعش به محاصره ارتش سوریه درآمد

      موفقیت‌های ارتش سوریه همچنان ادامه دارد و آنها توانستند ارتفاعات مهمی را در حومه شهر رقه که به‌عنوان پایتخت داعش شناخته می‌شود، فتح کنند. به‌گزارش آنا به‌ نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، هدف بعدی ارتش سوریه پایگاه هوایی تابکا است که تقریبا ۲۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. آن‌ها اگر بتوانند پایگاه را […]

 

 

 

۵۷۰۶۸۱_۸۸۱

موفقیت‌های ارتش سوریه همچنان ادامه دارد و آنها توانستند ارتفاعات مهمی را در حومه شهر رقه که به‌عنوان پایتخت داعش شناخته می‌شود، فتح کنند.

به‌گزارش آنا به‌ نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، هدف بعدی ارتش سوریه پایگاه هوایی تابکا است که تقریبا ۲۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. آن‌ها اگر بتوانند پایگاه را به کنترل خود درآورند، تقریبا تجهیز شبه‌نظامیان از همه طرف به‌ویژه ترکیه متوقف می‌شود.»یک منبع نظامی سوری در این‌باره گفت: «ارتش، کنترل مواضع داعش در مرز استان‌های حما و رقه را در روزهای اخیر به دست گرفته و در حال پیشروی است.»

این منبع تاکید کرد که عملیات رقه یک سال است که جریان دارد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که نیروهای حکومتی در حال بازپس‌گیری رقه از دست گروه داعش هستند.

این مرکز افزود: «ارتش سوریه تلاش می‌کند در جبهه رقه به موفقیت دست یابد تا برای نخستین‌بار پس از سال ۲۰۱۴ بتواند نیروهای داعش را از این منطقه به عقب براند.»

از سوی دیگر خبرگزاری اعماق گزارش کرد: «نیروهای ارتش سوریه با پوشش هوایی روسیه در قلمرو داعش در محدوده منطقه اثریا (۷۵ کیلومتری شمال‌شرقی شهر سلمیه در حومه شرقی حماه) به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا به ورودی شهر رقه برسند.»این منبع افزود: «ارتش سوریه درخلال روزهای جمعه و شنبه با به‌کارگیری تانک‌ها و سلاح‌های سنگین و نیز برخی حملات به مواضع گروه داعش، توانسته بود تا نیروهای داعشی را به عقب‌نشینی وادار کند. در این دو روز و در حملات سنگین میان نیروهای ارتش و گروه داعش، حدود ۴۳ نیروی ارتش کشته شدند.»

تروریست‌ها حدود یک سال است که شهر رقه را در تصرف خود دارند. در آن زمان ۲۰۰ سرباز سوری پس از تعقیب و گریز طولانی، در صحرا اعدام شدند.

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش کرده بود که نیروهای ارتش سوریه به مرز استان رقه سوریه رسیده‌اند و انتظار می‌رود که به‌زودی وارد مناطق تحت کنترل داعش شوند.

منبع: تابناک

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.