اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مژدۀ باستان‌شناسان: ۸۰ درصدِ “تدمر” سالم است

  • کد خبر : 1935
  • 18 فروردین 1395 - 17:32
مژدۀ باستان‌شناسان: ۸۰ درصدِ “تدمر” سالم است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “بیل ترو” روز چهارشنبه در روزنامۀ تایمز نوشت: برخلاف گمانه زنی ها، شهر تاریخیِ تدمر خسارت اساسی ندیده، هرچند همچنان اماکن مختلفی از آن مین گذاری شده رها شده است. بر پایه این گزارش، برای باستان شناسان محرز شده است که دستکم ۸۰ درصد […]

۴۳۴۸۶۲۰_۹۸۰
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، “بیل ترو” روز چهارشنبه در روزنامۀ تایمز نوشت: برخلاف گمانه زنی ها، شهر تاریخیِ تدمر خسارت اساسی ندیده، هرچند همچنان اماکن مختلفی از آن مین گذاری شده رها شده است.
بر پایه این گزارش، برای باستان شناسان محرز شده است که دستکم ۸۰ درصد از آثار تاریخی این شهر همچنان برجا مانده است و به این ترتیب، ترسی که از ۱۰ ماه پیش با اشغال این شهر توسط داعش به جان باستان شناسان افتاده بود، برطرف شد.
به گفتۀ کارشناسان، عناصر داعش، بخش هایی از این شهر تاریخی را به دنبال طلا، حفاری کرده‌اند.
“مأمون عبدالکریم” رئیس سازمان آثار تاریخی سوریه در این خصوص گفت: ارزیابی شهر زمان بَر است، به ویژه که بسیاری از اماکن شهر مین گذاری شده اند.
ترو، نویسندۀ این گزارش خاطر نشان کرد تدمر طی درگیری های سوریه چندین بار در معرض حمله قرار گرفته است، و تروریستها در این حملات شماری از مجسمه ها را منفجر کردند، زیرا گمان می کردند این مجسمه ها بت هایی هستند که مردم آن ها را می پرستند.
دولت سوریه، در ماه می گذشته، پیش از حملۀ داعش، ۴۰۰ قطعه از آثار باستانی این شهر را به جایی دیگر منتقل کرده بود و مقداری از قطعه های غیرقابل انتقال را بجا گذاشت که از داعش، ۷۰ درصد از این قطعه ها را نابود کرد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.