اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه “آماده جنگ” با ترکیه؟!

  • کد خبر : 1525
  • 01 فروردین 1395 - 17:19
“لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه “آماده جنگ” با ترکیه؟!

اخیرا مطلبی در رسانه‌های خارجی مطرح شده که ارتش سوریه خود را برای حمله احتمالی زمینی ترکیه آماده می‌کند و در این زمینه تمهیدات گسترده‌ای اندیشیده که استقرار  “لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه در استان “لاذقیه” نمونه‌ای از آن است. منابع رسانه ای نزدیک به نظام سوریه گزارش دادند: لشکر چهارم زرهی سوریه به فرماندهی […]

اخیرا مطلبی در رسانه‌های خارجی مطرح شده که ارتش سوریه خود را برای حمله احتمالی زمینی ترکیه آماده می‌کند و در این زمینه تمهیدات گسترده‌ای اندیشیده که استقرار  “لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه در استان “لاذقیه” نمونه‌ای از آن است.

منابع رسانه ای نزدیک به نظام سوریه گزارش دادند: لشکر چهارم زرهی سوریه به فرماندهی “ماهر اسد” برادر “بشار اسد”، دو روز پیش عملیات استقرار نیرو در مناطق استراتژیک و حیاتی در “لاذقیه” را باهدف مقابله با هرگونه حمله احتمالی ترکیه و عربستان آغاز کردند. این منابع تاکید کردند: عملیات انتقال نیروهای لشکر چهارم به لاذقیه با نظارت شخص “ماهر اسد” انجام شد و به این لشکر دستور داده شد تا با هر تشکل نظامی دیگر وابسته به نیروهای سوریه هماهنگ باشد؛ همچنین به فرمانده لشکر چهارم زرهی دستور داده شد تا از ورود هر شخص نظامی که متعلق به این لشکر مستقر شده در این مناطق نیست، جلوگیری کنند.

نیروهای لشکر چهارم زرهی به فرماندهی افسران درجه دار به جای نیروهای ویژه و گارد ریاست جمهوری که ماموریت حراست و حمایت از پایگاه نظامی روسیه در فرودگاه نظامی “حمیمیم” را داشتند، در اطراف این پایگاه نظامی مستقر شدند. نیروهای این لشکر بندر  “لاذقیه” و همه مهمات آن و منطقه “الحره” و انبارهای مهمات و برخی از مناطق داخل شهر را تحویل گرفتند.

تحرکات اخیر این لشکر پیشگیرانه و احتیاطی توصیف شده است و همچنین از قاچاق و سرقت در گذرگاه های دریایی جلوگیری کردند. همچنین این منابع تاکید کردند: استقرار سکوی موشکی ضد هوایی در ساحل سوریه برای مقابله با جنگنده های عربستانی یا ترکیه در زمان نقض حریم هوایی سوریه درحال انجام است.

**ماموریت “لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه چیست؟

“لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه یکی از ممتازترین واحدهای نظامی و تجهیزاتی بین لشکرهای ارتش این کشور به حساب می‌آید که وظیفه اصلی آن مبارزه با تروریسم و کمک به نظام سوریه بوده و فرمانده این لشکر “ماهر اسد” برادر رئیس جمهور سوریه است. مقر لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سوریه و “داریا” بوده؛ البته موقعیت قطعی این مقر در منطقه امنیتی “دیماس” در اطراف دمشق است. “لشکر چهارم زرهی” و گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه و واحدهای مجتمع  ۱۰ هزار نفر نظامی و صدها دستگاه تانک دارد.

سرتیپ ستاد  “غسان بلال” از افسران امنیتی “لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه بوده که به همراه “ماهر اسد” در طرح‌ریزی عملیات مبارزه با تروریسم در “ریف دمشق” نقش مهمی را ایفا کرده است.

البته لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه در تکمیل محاصره شهر “داریا” در “ریف دمشق” به کمک رزمندگان حزب الله نقش مهمی ایفا کرده است و تاکنون در حفاظت از دمشق و توابع آن تلاش گسترده ای را شکل داده و خطوط دفاعی مسلحین را در مناطق مذکور شکسته است.

استقرار “لشکر چهارم زرهی” ارتش سوریه در استان “لاذقیه” نشان می‌دهد، هرچند که احتمال یک حمله زمینی گسترده از سوی ارتش ترکیه ضعیف بوده، اما دفع خطر احتمالی اغلب واجب بوده و نظام سوریه با این اقدام راه را برای زمینه‌چینی حمله نظامی ارتش ترکیه بسته است.

** هدف ارتش ترکیه از گلوله‌باران‌های اخیر چه بود؟

گلوله‌باران‌های اخیر ارتش ترکیه در مرز نشان می‌دهد، آنها تنش‌های سطحی را ایجاد می‌کنند تا توانمندی ارتش سوریه‌ای که ۵ سال با تروریست‌های تکفیری جنگیده را محک بزنند، اما در حال حاضر نیروهای سوری دست برتر را در تحولات شمال سوریه در اختیار دارند.

عصبانیت “آنکارا” از این بابت است که چرا ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه توانسته‌اند “ریف شمالی حلب” را گام به گام پاکسازی کنند و اردوغان و مقامات بلندپایه حزب “عدالت و توسعه” به خاک سوریه طمع دارند و به دنبال آن هستند تا استان‌های “حلب”، “ادلب”، “لاذقیه” را از سوریه جدا کنند؛ اما “دمشق” تمهیدات لازم را برای مقابله با حمله نظامی احتمالی “آنکارا” اندیشیده است.

فدراسیون روسیه و جنگنده‌های “کرملین” هم پشتیبانی هوایی لازم را در مبارزه با تروریست‌ها از ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه داشته‌اند و لذا اگر لازم باشد، این حمایت‌ها در تجاوزات خارجی نیز ادامه می‌یابد و این موضوعی است که “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور فدراسیون روسیه به آن اشاره داشته است.

 

خبرنگاران جوان

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.