اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری خونین جبهه‌النصره و ارتش آزاد در ریف ادلب سوریه

  • کد خبر : 1457
  • 24 اسفند 1394 - 19:55
درگیری خونین جبهه‌النصره و ارتش آزاد در ریف ادلب سوریه

گروهک‌های تروریستی «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» یکشنبه بشدت در ریف ادلب سوریه درگیر شدند و چندین نفر از دو طرف کشته شد. شبکه خبری «اورینت» وابسته به مخالفان سوریه گزارش داد که روز یکشنبه درگیری شدیدی میان گروه «جبهه النصره» با «ارتش آزاد» در استان ادلب رخ داد. طبق این گزارش، جبهه النصره (شاخه […]

گروهک‌های تروریستی «جبهه النصره» و «ارتش آزاد» یکشنبه بشدت در ریف ادلب سوریه درگیر شدند و چندین نفر از دو طرف کشته شد.

شبکه خبری «اورینت» وابسته به مخالفان سوریه گزارش داد که روز یکشنبه درگیری شدیدی میان گروه «جبهه النصره» با «ارتش آزاد» در استان ادلب رخ داد.

طبق این گزارش، جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) از روز شنبه (۱۲ مارس)‌ به مواضع گروه موسوم به «تیپ ۱۳» وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در ریف ادلب هجوم برد و چندین نفر از النصره کشته و دهها نفر از تیپ ۱۳ اسیر شدند.

اورینت افزود که عناصر النصره به مواضع تیپ ۱۳ در شهرک «الغدفه» در شرق شهر «معره النعمان» یورش بردند و دهها نفر را کشتند و اسیر کردند و بر مقرهای تیپ ۱۳ هم مسلط شدند.

این شبکه نوشت که حمله النصره پس از آنکه تظاهرات‌های متعدد مردمی در ادلب و معره النعمان را سرکوب کرد، اقدامات تشدیدکننده‌ خطرناکی به شمار می‌رود.

پیامدهای این اتفاق ادامه دارد

شبکه اورینت گزارش داد که تیپ ۱۳ در بیانیه‌ای که پس از این حادثه داده گفته که النصره بر مقرها و انبارهای سلاح تیپ ۱۳ سیطره پیدا کرده حال آنکه دیگر گروه‌های -به گفته آن- انقلابی، در قبال این مسئله سکوت اختیار کرده‌اند.

در این بین «عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی که «قاضی شرعی» ائتلاف جیش الفتح نامیده می‌شود گفته که ضرورت دارد این مسئله در «دادگاه شرعی فوری» بررسی شود و کسی سلاحش را جز به سوی ارتش سوریه یا به گفته او «نیروهای اسد» نشانه نرود.

حمله بی‌توجیه

تیپ ۱۳ در بیانیه دومی که روز یکشنبه صادر کرده، گفته که این حمله جبهه النصره اصلا توجیهی ندارد زیرا که «انقلاب سوریه در مرحله حساس و سختی قرار دارد».

طبق این بیانیه، «بهترین رزمندگان تیپ ۱۳ کشته و سایر عناصر حاضر در مقرها، اسیر شده‌اند و النصره بر انبارهای سلاح مسلط شده است».

فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.