اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جنایت‌ و کشتار تروریست‌های خوب مورد حمایت آمریکا در سوریه/ توطئه واشنگتن در خان طومان بی پاسخ نمی‌ماند

  • کد خبر : 2764
  • 20 اردیبهشت 1395 - 12:09
جنایت‌ و کشتار تروریست‌های خوب مورد حمایت آمریکا در سوریه/ توطئه واشنگتن در خان طومان بی پاسخ نمی‌ماند

اخبار جهادی – در اوایل سال ۹۴، عربستان، ترکیه و قطر با چراغ سبز آمریکایی‌ها، مقدمات تشکیل ائتلافی موسوم به «جیش الفتح» را فراهم آوردند؛ در این ائتلاف به اصطلاح میانه رو که مجهز به تجهیزات و ادوات آمریکایی شد، تروریست های جبهه النصره با سایر معارضان سوری از جمله گروهای «احرار الشام»، «فیلق الشام»، […]

اخبار جهادی – در اوایل سال ۹۴، عربستان، ترکیه و قطر با چراغ سبز آمریکایی‌ها، مقدمات تشکیل ائتلافی موسوم به «جیش الفتح» را فراهم آوردند؛ در این ائتلاف به اصطلاح میانه رو که مجهز به تجهیزات و ادوات آمریکایی شد، تروریست های جبهه النصره با سایر معارضان سوری از جمله گروهای «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «جندالاقصی» متحد شدند.

ماجرای خان طومان و حیله و خدعه آمریکایی‌ها در اشغال این منطقه استراتژیک بدست تکفیری‌ها، در روزهای اخیر خبر اول رسانه‌ها بود؛ خان طومان یک شهرک راهبردی است که حائل میان دو شهر بزرگ سوریه یعنی حلب و دمشق است؛ این منطقه در محدوده آتش بسی قرار داشت که در اسفند ماه ۹۴ با توافق روسیه و آمریکا برقرار شده بود؛ تکفیری‌هایی که این منطقه را مورد تجاوز قرار دادند تحت حمایت مالی و لجستیکی آمریکا، عربستان و ترکیه قرار دارند.

روز جمعه بود که خبر اشغال شهرک راهبردی خان طومان در رسانه‌ها منتشر شد؛ آنطور که رسانه‌ها گزارش دادند، در این روز حدود سه هزار تکفیری «جبهه النصره» در حالی که بیرق نیروهای به اصطلاح میانه رو موسوم به «جیش الفتح» را حمل می‌کردند با نقض آتش بس و تسلیحات اهدایی آمریکایی‌ها به خان طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.

شکل‌گیری جیش‌الفتح با چراغ سبز آمریکا

در اوایل سال ۹۴، عربستان، ترکیه و قطر با چراغ سبز آمریکایی‌ها، مقدمات تشکیل ائتلافی موسوم به «جیش الفتح» را فراهم آوردند؛ در این ائتلاف به اصطلاح میانه رو که مجهز به تجهیزات و ادوات آمریکایی شد، تروریست های جبهه النصره با سایر معارضان سوری از جمله گروهای «احرار الشام»، «فیلق الشام»، «جندالاقصی» متحد شدند و در همان ابتدای شکل گیری تجاوزاتی را به مناطق شمال غربی سوریه از جمله شهر «اریحا» انجام دادند و مردم بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

اوایل خرداد ماه سال گذشته بود که روزنامه جمهوریت  اسناد و تصاویر مربوط به انتقال اسلحه و مهمات آمریکایی از خاک ترکیه به داخل سوریه را منتشر کرد؛ اسلحه و مهماتی که بوسیله کامیون‌های متعلق به سازمان امنیت ترکیه(میت) برای تروریست های مستقر در سوریه  ارسال می‌شد.

پیش از انتشار خبر فوق‌الذکر، «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از توافق آنکارا با واشنگتن برای حمایت از معارضان میانه رو خبر داده بود؛ البته معارضان میانه رو مدنظر ترکیه و آمریکا همان تروریست های جبهه النصره بودند که حالا نام و نشان و بیرق آن ها تغییر کرده بود و لقب «جیش الفتح» گرفته بودند؛ ائتلافی متشکل از تروریست‌ها که مزدورانش را ترکیه آموزش می داد، تسلیحاتش را آمریکا تامین می کرد، توسط  شبکه الجزیره قطر تبلیغ می‌شد و حمایت مالی‌اش نیز طبق معمول با سعودی‌ها بود.

توطئه آمریکا در ماجرای خان‌طومان

اما نیروهای جیش‌الفتح یا همان تروریست‌های جبهه النصره، روز جمعه با خدعه‌ای که آمریکایی‌ها در میدان سیاست اجرا کردند، در میدان نبرد، خان طومان را اشغال کنند؛ قرار بود از صبح پنجشنبه آتش بسی ۴۸ ساعته در حلب برقرار شود، اما از همان صبح پنجشنبه تروریست‌های جبهه النصره که خیالشان از حمایت‌های آمریکا راحت بود، با نقض آتش بس برای اشغال خان طومان اقدام کردند و سلسله حملاتی را به این شهرک استراتژیک واقع در جنوب غربی حلب انجام دادند.

در ساعات نخست انتشار خبر سقوط خان طومان، اخبار ضد و نقیضی از شهادت و اسارت رزمندگان حزب الله  و مدافعان حرم منتشر شد؛ این اخبار ضد و نقیض  از جنگ روانی و تبلیغاتی تروریست های تکفیری حکایت می‌کرد؛ سانا خبرگزاری رسمی سوریه، بلافاصله سقوط کامل شهرک خان طومان را تکذیب کرد؛ واحد تبلیغات جنگ حزب الله لبنان نیزخبر اسارت تعدادی از نیروهای حزب الله در جبهه خان طومان را تایید نکرد.

همچنین پس از انتشار خبر سقوط خان طومان، یکی از اعضای اتاق عملیات حلب در گفت‌و‌گویی تصریح کرد: ارتش سوریه و نیروهای متحد همچنان نقاط راهبردی و مهم حلب، از جمله انبارهای تجهیزات نظامی و سلاح‌ها و سوخت را در کنترل دارند و همچنان در حال تحکیم کمربند دفاعی شهرک از محور جنوب غربی هستند که شاهد حملات مستمر نفوذی توسط گروه‌های تروریستی است.

از همان نخستین ساعات انتشار خبر سقوط خان طومان، رسانه های حامی معارضان سوری از کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها خبر دادند؛ «المرصد السوری» مرکز به اصطلاح حقوق بشری وابسته به معارضان سوری از کشته شدن ۴۳ نفر از تروریست‌ها در نبرد خان طومان از جمله «ابوعائشه الحموی» و چهارتن از نیروهای اصلی‌اش خبر داد.

اما اخبار واصله از سوریه حکایت از پیشروی ارتش سوریه در جبهه حلب دارد؛ این نیروها که دیگر دغدغه نقض آتش بس را ندارند، ۲۴ ساعت پس از اشغال خان طومان، سلسله حملات خود را برای بازپس گیری این شهرک استراتژیک آغاز کردند؛ آنطور که رسانه های گزارش دادند، ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در اولین گام، شهرک «معراته» و مناطق «ابورویل» و «تل‌المسطاوی» را از کنترل تروریست‌های تکفیری خارج کردند؛ همچنین ده‌ها تن از تروریست‌ها در«خان طومان»،«الزریه» و«العیس» با حملات هوایی ارتش سوریه از پای درآمدند.

تحولات میدانی حکایت از آن دارد که ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در روزهای آتی شهرک خان طومان را بار دیگر از اسارت تروریست های تکفیری خارج می کنند. لازم به ذکر است ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله لبنان در آبان ماه سال گذشته با حملات همه جانبه از چند محور وارد شهرک راهبردی «خان طومان» شدند و تروریست ها را از این منطقه فراری دادند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

میزان

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.