اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هماهنگی کُردها با دمشق برای رویارویی با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حلب

  • کد خبر : 5859
  • 09 آبان 1395 - 10:24
هماهنگی کُردها با دمشق برای رویارویی با شبه نظامیان وابسته به ترکیه در حلب

منابع میدانی سوریه از هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک با دمشق برای رویارویی با پیشروی شبه نظامیان وابسته به ترکیه که قصد نجات تروریست‌های محاصره شده در شرق حلب را دارند، خبر داد. منابع میدانی سوریه از تسلط شبه نظامیان سپر فرات بر ۲ روستای «دویر الهوی» و «عبله» در شمال غرب شهر الباب پس از […]

منابع میدانی سوریه از هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک با دمشق برای رویارویی با پیشروی شبه نظامیان وابسته به ترکیه که قصد نجات تروریست‌های محاصره شده در شرق حلب را دارند، خبر داد.

منابع میدانی سوریه از تسلط شبه نظامیان سپر فرات بر ۲ روستای «دویر الهوی» و «عبله» در شمال غرب شهر الباب پس از درگیری‌های شدید با داعش خبر دادند.

این مانبع گفتند: روستاهای الوش، جبل الوش و الحومد و شهرک تل کربجلی در جنوب شهرک الغندوره در حومه شهر مرزی جرابلس نیز پس از درگیری‌های شدید با داعش به سیطره نیروهای سپر فرات درآمده است.

با اعلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه عملیات ترکیه در سوریه تا رقه و منبج کشیده خواهد شد منابع سوری از سیطره نیروهای سپر فرات بر مساحتی بالغ بر یک هزار کیلومتر مربع از شمال حلب طی چهار روز اخیر خبر دادند.

عملیات سپر فرات با پشتیبانی نظام ترکیه و ائتلاف آمریکایی هم اینک بر رسیدن به شهر الباب آخرین پایگاه بزرگ داعش در حومه شرقی حلب متمرکز است.

از سوی دیگر نیروهای سوریه دموکراتیک روستاهای تل مضیق واقع در جنوب شرق شهرک مارع را تحت سیطره خود گرفتند تا مانع قطع راه‌های بین مناطق حضور خود از سوی شبه نظامیان سپر فرات یا داعش شوند بخصوص که نیروهای دموکراتیک شهرک تل مارد را به نفع سپر فرات از دست داده و این خطری برای امنیت حضور نیروهای دموکراتیک در همه حومه شمالی و شرقی استان حلب است.

هماهنگی کُردها با ارتش سوریه برای مقابله با پیشروی شبه نظامیان ترکیه به شرق حلب

منابع کردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کردند نیروهای دموکراتیک در حال هماهنگی با ارتش سوریه برای آغاز عملیات نظامی مشترکی تحت قالب نیروهای مقاومت ملی سوریه برای پیشروی به سوی مدرسه المشاه در پیرامون شرق حلب هستند تا آنجا را از داعش بگیرند.

این منابع افزودند: عملیات مذکور راه را بر شبه نظامیان سپر فرات که به دنبال توسعه نفوذ خود به پیرامون محله‌های شرقی حلب و شکستن حلقه محاصره ارتش سوریه و متحدانش به دور تروریست‌های جبهه النصره هستند، خواهد بست.

منابع کردی گفتند: توپخانه ارتش سوریه مواضع شبه نظامیان سپر فرات را در پیرامون شهرک تل رفعت در حومه شمالی حلب را هدف گرفت که یکی از مهم‌ترین مناطق استقرار نیروهای دموکراتیک در وسط حومه شمالی حلب است.

مشارکت جبهه النصره با شبه نظامیان ترکیه در حمله به شرق تل رفعت

این منابع گفتند: شبه نظامیان مرتبط با نظام ترکیه به بهانه مبارزه با تروریسم مانع رسیدن نیروهای سوریه دموکراتیک به حومه حلب می‌شوند و گروهی از جبهه النصره در حملات نیروهای وابسته به ترکیه به شرق تل رفعت شرکت دارند با وجود اینکه سرکرده‌های جبهه النصره پیش از این فتواهایی در تحریم جنگ در کنار ارتش ترکیه صادر کرده بودند.

در عین حال رسانه‌های حامی شبه نظامیان به نقل از ریاض سیجری، سرکرده گروهک لواء المعتصم از گروه‌های سپر فرات عملیات سپر فرات را ناجی حلب توصیف کردند .

این در حالی است که منابع ویژه جهادی در سوریه گفتند: تبلیغات رسانه ای شبه نظامیان وابسته به ترکیه درباره نبرد بزرگ حلب برای شکستن حلقه محاصره افراد محاصره شده در شرق حلب حرفی بیش نیست و در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ترکیه از رقابت گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان و قطر در حلب نفع می‌برد

این منابع گفتند: شبه نظامیان سپر فرات هم اینک از طریق ادغام با گروه‌های کوچک سرگرم تلاش برای افزایش نفوذ خود در خاک سوریه هستند و در این بین ۲ گروهک جنبش احرار الشام که مورد حمایت مستقیم ترکیه  وعربستان است و گروه جبهه فتح الشام جبهه النصره سابق که مورد حمایت قطر است بیش از بقیه با یکدیگر رقابت دارند .

منابع جهادی افزودند: در هر حال نظام ترکیه از این رقابت نیز نفع می برد چون شبه نظامیان با پیوستن به اتاق عملیات سپر فرات به هر شکلی درصدد دریافت حمایت‌های ترکیه هستند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.