اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نگرانی از شیوع بیماری های کشنده در شهرک های تحت محاصره کفریا و فوعه در سوریه

  • کد خبر : 3642
  • 23 تیر 1395 - 19:22
نگرانی از شیوع بیماری های کشنده در شهرک های تحت محاصره کفریا و فوعه در سوریه

ساکنان شهرک های «کفریا» و «فوعه» در حومه حلب در شرایط ناگواری به سر می برند و شیوع بیماری های مزمن باعث به وجود آمدن نگرانی های زیادی شده است. به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شیوع بیماری های مزمن در این دو شهرک «مرگ» سرنوشت محتمل بسیاری از کودکان و زنانی است که به […]

ساکنان شهرک های «کفریا» و «فوعه» در حومه حلب در شرایط ناگواری به سر می برند و شیوع بیماری های مزمن باعث به وجود آمدن نگرانی های زیادی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به شیوع بیماری های مزمن در این دو شهرک «مرگ» سرنوشت محتمل بسیاری از کودکان و زنانی است که به علت محاصره این دو شهرک از سوی گروه های تروریستی مسلح، از بیماری های مزمن رنج می برند.
طبق اعلام منابع محلی، شماری از شهروندان ساکن این دو شهرک بر اثر بیماری های کبد، تب مالت و حصبه جان خود را از دست داده اند.
یک پزشک سوری حاضر در شهرک کفریا می گوید، بیش از ۴۰ نفر از شهروندان این شهرک به بیماری های کبد دچار شده اند و برخی از آنها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و کمبود آب یکی از مهمترین دلایل شیوع این بیماری هاست.
وی افزود: شرایط ساکنان این دو شهرک به علت کمبود مواد غذایی، میوه و سبزیجات که منبع اصلی ویتامین هاست، هر روز وخیم تر می شود.
بر همین اساس یک پرستار فعال در شهرک کفریا از نزدیک بودن وقوع فاجعه انسانی در این دو شهرک خبر داد و گفت: حال بیماران هر روز وخیم تر می شود و طی دو روز گذشته سه بیمار به علت کمبود دارو جان خود را از دست داده اند.
طبق اعلام یک منبع ملحی، شهرک فوعه بیش از یک ماه است که هیچگونه کمک انسانی دریافت نکرده است و هیچکدام از سازمان های ذی ربط در وارد کردن لوازم پزشکی شرکت نکرده اند.
دو شهرک فوعه و کفریا واقع در ۱۰ کیلومتری شمال ادلب ٬از ۲۸ مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و پس از سقوط شهر ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) به محاصره کامل تروریست ها درآمده است و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.
کمبود آب برای استحمام طی چند هفته گذشته،باعث بروز و شیوع بیماری مختلف پوستی در میان مردم شده است.
بیماری هپاتیت نیز به شدت درمیان ساکنان این دو شهرک شایع شده و داروخانه درمانگاه فوعه نیز به دلیل کمبود و نایاب شدن برخی داروها، امکان خدمات دهی به بیماران را ندارد.
شهرک فوعه ۳۵ هزار و شهرک کفریا بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.