اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عربستان: آماده بمباران سوریه هستیم

  • کد خبر : 992
  • 11 اسفند 1394 - 11:29
عربستان: آماده بمباران سوریه هستیم

یکی از مشاوران وزیر دفاع عربستان اعلام کرد، وزیران دفاع ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا دو هفته پیش درباره احتمال مداخله زمینی در سوریه گفت‌وگو کردند، اما تصمیمی اتخاذ نشد. به گزارش اخبار جهادی ، ژنرال احمد عسیری از مشاوران وزیر دفاع عربستان در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز از ریاض گفت: این مساله […]

یکی از مشاوران وزیر دفاع عربستان اعلام کرد، وزیران دفاع ائتلاف ضد داعش تحت امر آمریکا دو هفته پیش درباره احتمال مداخله زمینی در سوریه گفت‌وگو کردند، اما تصمیمی اتخاذ نشد.
به گزارش اخبار جهادی ، ژنرال احمد عسیری از مشاوران وزیر دفاع عربستان در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز از ریاض گفت: این مساله دو هفته پیش در بروکسل مطرح شد اما سطح گفت‌وگوها سیاسی بود و درباره آن به عنوان یک عملیات نظامی صحبتی به میان نیامد.
وی افزود: زمانی که این برنامه هماهنگ شود و مشخص شود که چه میزان نیرو لازم است و آنها باید چه زمانی و به کجا بروند، ما هم مشارکت خواهیم کرد. باید در سطح نظامی به صورت گسترده‌ای در رابطه با این موضوع با کارشناسان نظامی صحبت کنیم تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌ای وجود دارد.
به گفته ژنرال عسیری، پادشاهی سعودی اکنون آماده است تا از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه به داعش حمله کند. چهار جنگنده عربستان هفته پیش وارد این پایگاه شدند.
به گفته وی، این جنگنده‌ها هنوز در هیچ حمله‌ای شرکت نکرده‌اند.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، سعودی‌ها پیشتر درباره احتمال مداخله نیروهای زمینی در سوریه برای مقابله با داعش صحبت کرده بودند اما مسائل زیادی باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که سعودی‌ها درباره “مداخله محتمل نیروی زمینی در سوریه” صحبت می‌کنند و ایالات متحده از چنین مشارکتی در جنگ علیه داعش استقبال می‌کند.
وی افزود: اما مسائل زیادی باید حل و فصل شود؛ از جمله اینکه آنها قرار است چه کاری انجام دهند، هماهنگی آنها چگونه خواهد بود و قرار است آنها چگونه از سوی نیروهای ائتلاف حمایت شوند. بنابراین تکالیف بسیاری باید انجام شود.
در همین حال یک مقام دفاعی آمریکا گفت که حمایت از نیروهای ضد داعش بومی در سوریه از مولفه‌های اصلی استراتژی ضد داعش آمریکاست.

وی افزود: ما همچنان به فراهم کردن بسته‌های تجهیزاتی لازم برای رهبران کارکشته و یگان‌های آنها ادامه می‌دهیم تا در بلندمدت بتوانند در اراضی تحت اشغال داعش پیشروی کنند. با این حال ما درباره عملیات‌های آتی اظهارنظر نمی‌کنیم.

تابناک

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.