اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روسیه خواستار اعلام پایگاه های سری ائتلاف آمریکایی در سوریه شد

  • کد خبر : 3853
  • 02 مرداد 1395 - 22:17
روسیه خواستار اعلام پایگاه های سری ائتلاف آمریکایی در سوریه شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تا زمانی که ائتلاف آمریکایی اطلاعات دقیقی از پایگاه های حوزه فعالیت و همچنین گروه های مسلح و معارض تحت حمایت خود ندهد، مسئولیت بمباران احتمالی این مراکز بر عهده فرمانده ائتلاف (آمریکا) است. به گزارش اخبار جهادی روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده است، پایگاه سری نظامیان آمریکا در […]

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تا زمانی که ائتلاف آمریکایی اطلاعات دقیقی از پایگاه های حوزه فعالیت و همچنین گروه های مسلح و معارض تحت حمایت خود ندهد، مسئولیت بمباران احتمالی این مراکز بر عهده فرمانده ائتلاف (آمریکا) است.

به گزارش اخبار جهادی روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرده است، پایگاه سری نظامیان آمریکا در منطقه النطف سوریه نزدیک مرز اردن که به صورت مشترک با نیروهای انگلیسی و گروه های مسلح استفاده می شد، از سوی هواپیماهای جنگی روسیه بمباران شده است.
بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، سرتیپ ایگور کونا شنکوف سخنگوی این وزارت خانه امروز (شنبه) اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد پایگاه های مورد استفاده ائتلاف یا گروه های مسلح تحت حمایت آمریکا در اختیار ما قرار نگرفته است.
وی اعلام کرد: واحدهای ائتلاف آمریکایی و کشورهای عضو در این زمینه همکاری نکرده اند، در حالیکه روسیه بارها از کانال های مختلف از شرکای خود خواسته اطلاعات لازم را ارائه دهند.
کونا شنکوف ادامه داد: فقط با مشخص شدن مراکز مورد استفاده ائتلاف آمریکایی و گروه های مسلح مورد حمایت این ائتلاف، می توان مشکل را حل کرد، ولی این موضوع تاکنون عملی نشده است و روسیه متهم به بمباران مراکز و پایگاه های آنان می شود.
وی ادامه داد: به ما اعلام شده است، نشانه استفاده نیروهای ائتلاف و گروه های مسلح تحت حمایت آمریکا از یک منطقه، وجود کیشه های شن در ورودی مرکز است که نباید مورد حمله قرار گیرد، ولی این شیوه کارآمدی نیست و باید با همکاری و اطلاع رسانی مشکل در این باره به صورت اساسی رفع شود.
وال استریت ژورنال روز جمعه اعلام کرد که ماه گذشته میلادی (ژوئن) پس از بمباران یک پایگاه سری و کشته شدن چهار شورشی، نیروهای انگلیسی و آمریکایی مجبور به ترک منطقه شدند.
آمریکا به عنوان کشور پیشگام گروه عربی ضد سوری حامی گروه های مسلح و تروریستی، از پایگاه های مختلف در سوریه برای حمایت و پشتیبانی از آنها استفاده می کند.
روسیه از مهرماه سال گذشته پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان های هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمیم از جمله ده ها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیر دریایی همراه با بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق اشغال شده آزاد شد.
با وجود برقراری آتش بس از اسفند ماه گذشته و خروج بخش اصلی نیروهای روسی از سوریه، اکنون نیز سرکوب تروریست ها خارج از پیمان ترک مخاصمه با استفاده از یگان مستقر در حمیمیم و پرواز رفت و برگشت هواپیمای دورپرواز از خاک روسیه ادامه دارد.
گروه گروه کشورهای غربی-عربی ضد سوری پنج سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون ده ها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.