اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عکس /حضور بالگرد کاموف-۵۲ روسی در پایگاه هوایی حمیمیم -(ویژگی های بالگرد)

  • کد خبر : 1490
  • 27 اسفند 1394 - 7:35
عکس /حضور بالگرد کاموف-۵۲ روسی در پایگاه هوایی حمیمیم -(ویژگی های بالگرد)

بالگردهای Ka-52 تمساح و Mi-28 شکارچی شب جزو پیشرفته‌ترین و جدیدترین بالگردهای جنگی روسیه می‌باشند که معمولا در عملیات نظامی روسیه برای پشتیبانی از نیروهای ویژه و حمایت تیرباری هوایی استفاده می‌شوند. کاموف-۵۰ ونمونه دو صندلی آن کاموف-۵۲ بالگردهای تهاجمی کوچک و سریع باعملکرد بسیار بالا قابل استفاده در شب و روز، قدرت بقای بالا […]

photo_2016-03-17_10-27-07

بالگردهای Ka-52 تمساح و Mi-28 شکارچی شب جزو پیشرفته‌ترین و جدیدترین بالگردهای جنگی روسیه می‌باشند که معمولا در عملیات نظامی روسیه برای پشتیبانی از نیروهای ویژه و حمایت تیرباری هوایی استفاده می‌شوند.

کاموف-۵۰ ونمونه دو صندلی آن کاموف-۵۲ بالگردهای تهاجمی کوچک و سریع باعملکرد بسیار بالا قابل استفاده در شب و روز، قدرت بقای بالا و همچنین قدرت آتش زیادبرای نابود کردن اهداف هوایی و سلاح های سنگین زرهی . روتور ساخته شده از جنس کوکسیال اجازه اوج گیری ده متر در ثانیه و همینطور توانایی ایستادن به صورت ثابت در ارتفاع ۴۰۰۰ متری را به کاموف میدهد،تیغه های پروانه از جنس پلیمر ساخته شده اند. این بالگرد به دلیلی طراحی انحصاری ، داشتن دو پروانه اصلی ، حذف پروانه دم دارای چالاکی بسیار زیاد است.سیستمهای پرواز شامل سیستم ناوبری،خلبان اتوماتیک و سیستم هاد، سنسورها شامل جستجوگر رو به جلو فروسرخ و رادار جستجوگر زمینی.

بر روی کاموف همینطور رادیوی الکترونیکی و سیستم مرورگر و هدایت گر خودکار اجازه پرواز در شب و روز در تمام شرایط آب و هوایی را به خلبان میدهد.تمام اطلاعات دریافتی بوسیله سیستم اطلاعات هدف گیری دقیق بوسیله کدهای رمزگذاری شده اطلاعات را با پایگاه زمینی رد و بدل میکند.کاموف-۵۲ همینطور دارای یک سیستم جستجوگر رادیو است که امکان ردگیری بالگرد را در هر شرایط آب و هوایی به ایستگاه زمینی میدهدو اطلاعات بدست آمده از موقعیت بالگرد بر روی صفحه ای در اتاقک نمایش داده میشود.برای بهبود در درگیریها خلبان دارای فاصله یاب لیزری است که برروی کلاه نصب شده و میتوانند از لنز دید در شب چشمی خود نیز استفاده کنند.برای محافظت از خود دارای گیرنده اخطاررادیویی ، سیستم جنگ الکترونیک ، چف و فلیر میباشد. تمام اتاقک با محفظه زره که میتواند از خلبان در مقابل گلوله های ۱۲.۷ م م و نارنجکهای ۲۳ م م محافظت کند پوشانده شده. تیغه های پروانه نیز تحمل مقاومت در برابر سلاح های معمولی زمینی را دارد(اسلحه های خودکار و نیمه خودکار).

میزان بقای بسیار زیاد کاموف-۵۰ به این شکل تضمین شده است؛

  • اتاقک خلبان از صفحات فولادی پوشیده شده که توانایی مقاومت در برابر گلوله های تا ۲۰ م م را دارد و پوشش شیشهء اتاقک قطری برابر با ۵۵ م م دارد.
  • حفاظت از سیستم سوخت، کنترلها،سیستم راندن،واحد قدرت کمکی ،سیستمهای هیدرولیکی و بقیه سیستمها.
  • تیغه های پروانه ساخته شده از پلاستیک بسیار قوی و فشرده اجازه ادامه پرواز با وجود اصابت گلوله های مستقیم را میدهد.
  • کواکسیال پیکربندی موتور پروانه بدون داشتن پروانه دم و سیستمهای کنترل کردن آن جعبه دنده اصاصا باعث افزایش بقای بالگرد بر اثر برخورد مستقیم گلوله باعث جلوگیری از سقوط میشود.
  • مواد کامپوزیت به کار رفته در کاموف ۳۵٪ اجازه حمل بیشتر سلاح نسبت به وزن را میدهد.
  • چرخهای فرود و بدنه مقدار زیادی از ضربه ناشی از سقوط را جذب میکند.
  • اگر یکی از موتورها آسیب ببیند کاموف توانایی پرواز با یک موتور را نیز دارد.

کاموف اولین بالگرد جهان است که دارای صندلی پرتاب شوندهاست که به خلبان اجازه ایجکت در هر ارتفاع و سرعتی را میدهد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.