اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بررسی طرح ترور بشار اسد در کنگره آمریکا

  • کد خبر : 5790
  • 04 آبان 1395 - 11:51
بررسی طرح ترور بشار اسد در کنگره آمریکا

به گزارش اخبار جهادی ، کنگره آمریکا پیشنهاد ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را برای حل بحران سوریه بررسی می‌کند. پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق با اعلام این خبر افزود: نشریه آمریکایی فارن پالسی فاش کرد: باز‌ها [تندرو‌ها] در کنگره آمریکا بررسی گزینه‌های خشن‌تر را در خصوص بحران سوریه از جمله ترور بشار اسد […]

به گزارش اخبار جهادی ، کنگره آمریکا پیشنهاد ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه را برای حل بحران سوریه بررسی می‌کند.

پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق با اعلام این خبر افزود: نشریه آمریکایی فارن پالسی فاش کرد: باز‌ها [تندرو‌ها] در کنگره آمریکا بررسی گزینه‌های خشن‌تر را در خصوص بحران سوریه از جمله ترور بشار اسد آغاز کرده‌اند.

فارن پالسی تصریح کرد این پیشنهاد غافلگیر کننده در جلسه غیرعلنی کنگره که در شورای روابط بین‌الملل روز پنجشنبه گذشته برگزار شده بود و زمانی که «دوگ لامبرون» از نمایندگان جمهوریخواه پرسید “درباره ترور بشار اسد چه؟”، مطرح شد.

سه نفر از هفتاد و پنج شرکت کننده در این نشست به این نشریه آمریکایی گفتند موضوع ترور بشار اسد در این جلسه مطرح شد.

آن‌ها خاطر نشان کردند این پرسش خطاب به «فیلیپ گاردون »هماهنگ کننده سابق در کاخ سفید در امور خاورمیانه بود که با این فکر مخالفت کرد و آن را غیرقانونی و در عین حال غیرمؤثر دانست.

یکی از منابع فارن پالسی گفت: ‌چکیده پاسخ گاردون این بود که چنین کاری بر خلاف قانون خواهد بود و هیچ تغییر بزرگی در همه امور ایجاد نخواهد کرد چرا که ترور بشار اسد منافع روس‌ها و ایرانی‌ها را در سوریه از بین نخواهد برد.

این نشریه به نقل از یکی از دستیاران لامبرون نوشت هرگونه بحثی در این موضوع که چه بسا در جلسه پنج‌شنبه گذشته مطرح شده باشد به هیچ عنوان منعکس کننده موضع این عضو کنگره نیست.

دستیار لامبرون در پاسخ به پرسشی درباره موضع لامبرون در قبال ترور بشار اسد گفت: چنین کاری با سیاست آمریکا مغایرت دارد. چنین گامی تغییر کافی به وجود نخواهد آورد تا اتفاق جدیدی بیافتد.

فارن پالسی در این خصوص ابراز تردید کرد که رئیس جمهور جدید آمریکا خط مشی سیاسی جدیدی را که به ترور بشار اسد منجر شود بپذیرد اما این موضوع را به ذهن‌ها بازگردانده است که وزارت خارجه آمریکا به دنبال راهکارهای خصمانه‌تر است تا به بحران حدود شش ساله در سوریه پایان داده شود. عملیات نظامی برای افزایش فشار به دولت بشار اسد و نیروهای روسی با هدف پیشبرد روند انتقال سیاسی از جمله این خط مشی سیاسی جدید است.

فارن پالسی نوشت اندیشه ترور بشار اسد باعث شگفتی شرکت کنندگان در این نشست شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.