اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

النصره، خلبان جنگنده سوری را تحویل احرارالشام داد

  • کد خبر : 2117
  • 22 فروردین 1395 - 23:40
النصره، خلبان جنگنده سوری را تحویل احرارالشام داد

گروه مسلح “جبهه النصره” که در فهرست بین المللی گروههای تروریستی قرار دارد، خلبان سوری ربوده شد را به گروه تروریستی “احرار الشام” تحویل داد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواپیمای این خلبان سوری چند روز پیش در حین انجام مأموریت شناسایی در حومه ادلب هدف قرار گرفت و سرنگون شد. با تحویل این […]

خلبان سوری اسیر در دست تروریستها

خلبان سوری اسیر در دست تروریستها

گروه مسلح “جبهه النصره” که در فهرست بین المللی گروههای تروریستی قرار دارد، خلبان سوری ربوده شد را به گروه تروریستی “احرار الشام” تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هواپیمای این خلبان سوری چند روز پیش در حین انجام مأموریت شناسایی در حومه ادلب هدف قرار گرفت و سرنگون شد. با تحویل این خلبان به گروه تروریستی “احرار الشام” چنین به نظر می رسد که هواپیمای وی با شلیک ضد هوایی این گروه تروریستی سقوط کرده است. 
“جبهه النصره” با انتشار عکسی از این خلبان که جراحتهایی بر چهره داشت، در صفحه تویتر خود نوشت که این خلبان اسیر را به گروه احرار الشام تحویل داده است.
به محض سرنگون شدن این هواپیما که در حال عملیات شناسایی بر فراز حومه جنوبی حلب بود، “جبهه النصره” مسئولیت را بر عهده گرفت و اعلام کرد که خلبان آن را اسیر کرده است. این هواپیما با اصابت موشک حرارتی سقوط کرد.
در همین حال گفته می شود که یک خبرنگار وابسته به “النصره” در حلب در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشته است که گروه “احرار الشام” این جنگنده را با استفاده از موشک حرارتی زمین به هوا روز سه شنبه گذشته در حلب سرنگون کرده است، اما سرکرده های “احرار الشام” بارها این مطلب را تکذیب کرده اند.
این خبرنگار در صفحه خود نوشت: “پس از اثبات سقوط این هواپیما با موشک حرارتی، خلبان آن تحویل احرار الشام شد”. این یادداشت نشان می دهد که دو طرف درباره اینکه احرار الشام با موشک این هواپیما را سرنگون کرده است به توافق رسیده اند.
این در حالی است که یکی از سرکرده های احرار الشام طی اظهاراتی که در روزنامه الشرق الاوسط متعلق به عربستان منتشر شد دو روز قبل این موضوع را تکذیب کرده و مدعی شد که این هواپیما با شلیک ضد هوایی گروه مسلح “جیش الفتح” سقوط کرده است.
جبهه النصره و احرار الشام و دیگر گروههای تروریستی بخشی از تشکیلات “جیش الفتح” هستند.
محمد الشامی فرمانده “احرار الشام” در جبهه های حلب گفت: این هواپیما با شلیک ضد هوایی ۲۳ میلیمتری و در چار چوب طرح نظامی جیش الفتح در حومه شمالی و جنوبی حلب برای حمله به هواپیماهای جنگی سقوط کرده است.
وی افزود: “گروههای زیرمجموعه جیش الفتح اقدام به استقرار ضد هوایی در چندین منطقه در امتداد هلال جغرافیایی از حومه شرقی ادلب تا حومه غربی و شمالی حلب و به طور مشخص در عندان و شهرکهای نبل و الزهرا کرده است”.
این سرکرده نظامی تروریست در ادامه گفت: این جنگنده سوری، در منطقه جنوبی با شلیک ضد هوایی مجبور شد مسیرش را به سمت مناطق مرتفع تغییر دهد که در آنجا هم ضد هوایی کار گذاشته شده بود و به این ترتیب خلبان به دام افتاده و در فاصله دو کیلومتری هدف قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.