اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: حزب الله برای دفاع از ملت لبنان در سوریه و عراق می جنگد/ مدیریت جهاد بر عهده شهید بدرالدین بود

  • کد خبر : 3376
  • 04 تیر 1395 - 20:03
سید حسن نصرالله: حزب الله برای دفاع از ملت لبنان در سوریه و عراق می جنگد/ مدیریت جهاد بر عهده شهید بدرالدین بود

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی کرد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العالم، سید حسن نصرالله — دبیر کل حزب الله لبنان —  به مناسبت چهلیمن روز شهادت شهید مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در […]

دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت چهلمین روز شهادت مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی کرد.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العالم، سید حسن نصرالله — دبیر کل حزب الله لبنان —  به مناسبت چهلیمن روز شهادت شهید مصطفی بدر الدین در جمع حامیان مقاومت در بیروت سخنرانی کرد.

بر این اساس،  نصر الله در سخنان خود که با اشاره به ابعاد شخصت شهید بدر الدین آغاز شد، دربارۀ او گفت: «شهید مصطفی بدرالدین نقش اصلی را در زمینه آزادی اسرای مقاومت از زندان های رژیم صهیونیستی بر عهده داشت».
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: «شهید مصطفی بدرالدین مدیریت پرونده جهاد در سوریه و عراق را در دست داشت».
نصر الله دربارۀ حضور نیروهای مقاومت اسلامی لبنان در سوریه و عراق نیز گفت: «حضور ما در سوریه و عراق برای دفاع از ملتمان در لبنان است؛ چون نمی توان لبنان و آینده آن را از رویدادهای منطقه جدا دانست». او افزود: «عراقی ها از ما خواستند تا در برابر داعش به آنان کمک کنیم؛ شهید بدرالدین هم این درخواست را در چند ساعت پذیرفت».
نصر الله در بخش دیگری از سخنانش دربارۀ شهید بدر الدین گفت: «او داوطلب پذیرش مسئولیت در سوریه شد و تاکید کرد که آماده است در این نبرد شهید شود؛ چون می دانست امنیت لبنان را حفظ می کند. لذا به سوریه رفت و در تمام مراحل نبرد حضور داشت. ما معمولا دستاوردهای مقاومت را به یک شخص منتسب نمی کنیم اما امروز، به شکل ویژه، درباره این شهید سخن می گوییم. بدر الدین از ابتداد حجم خطرات و تهدیدات اوضاع سوریه را دریافت و از معدود اشخاصی بود که اعتقاد داشت می توان از این مرحله سخت به سلامت گذشت. تمام کشورهای جهان جز تعدادی بسیار اندک معتقد بودند یکسره شدن کار سوریه نیازمند چند هفته وقت است. این به خاطر جنگ روانی، تحریک گسترده، طایفه ای کردن مساله و روند بسیار سریع اوضاع در صحنه نبرد بود. وقتی نبرد در قلب دمشق، حمص، حلب و شهرهای اصلی آن جریان داشت دشوار بود که کسی بگوید بتوانیم با آن مقابله کنیم و چالش ها را در هم بشکنیم. اما آنچه در اندیشۀ مصطفی بدرالدین می گذشت، همین بود. این تجربه ای بود که درستی درک وی نسبت به رویدادها را ثابت کرد».
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.