اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماموریت سفیر عربستان در بغداد چه بود؟ /”سبهان” سرتیپ سعودی که دیپلمات داعش شد

  • کد خبر : 4649
  • 20 شهریور 1395 - 8:22

پس از انتخاب سبهان به عنوان سفیر سعودی در بغداد، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق به این انتخاب واکنش نشان دادند و انتخاب وی را توطئه سعودی‌ها برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی عراق دانستند. اخبار جهادی – “ثامر السبهان” نامی است که در هفته‌های اخیر به کرات در رسانه‌های منطقه‌ای مطرح شده است؛ وی در خرداد […]

پس از انتخاب سبهان به عنوان سفیر سعودی در بغداد، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق به این انتخاب واکنش نشان دادند و انتخاب وی را توطئه سعودی‌ها برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی عراق دانستند.

اخبار جهادی – “ثامر السبهان” نامی است که در هفته‌های اخیر به کرات در رسانه‌های منطقه‌ای مطرح شده است؛ وی در خرداد سال گذشته به سمت سفیر سعودی در عراق منصوب شد. سبهان پیش از تصدی سفارت سعودی در بغداد، وابسته نظامی عربستان در لبنان و از شخصیت‌های بلندپایه سعودی در اردن بود.

پس از انتخاب سبهان به عنوان سفیر سعودی در بغداد، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق به این انتخاب واکنش نشان دادند و انتخاب وی را توطئه سعودی‌ها برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی عراق دانستند.

ماموریت سفیر عربستان در بغداد چه بود؟

استناد عراقی‌ها به درز اسناد محرمانه‌ای بود که از نقش سبهان در ارائه کمک به گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه و تاسیس شاخه القاعده در این کشور حکایت می‌کرد.

السبهان همچنین در زمان حضور در سفارت عربستان در اردن، تماس‌هایی با بقایای رژیم صدام برقرار کرده بود.

ماموریت سفیر عربستان در بغداد چه بود؟

پس از استقرار سبهان به عنوان سفیر سعودی در عراق، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان، عمده هدف و ماموریت تفویض شده به وی را رصد فعالیت‌های ایران و ضربه زدن به محبوبیت رو به تزاید جمهوری اسلامی در میان مردم عراق ارزیابی کردند.

سبهان در بهمن سال گذشته طی اظهاراتی مداخله جویانه، علیه نیروهای بسیج مردمی عراق موضعگیری کرد که این اقدام او، واکنش مردم و گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی را در پی داشت؛ در پی خشم ملت عراق از اظهارات سفیر سعودی در بغداد و فشار افکار عمومی بر دولت “حیدرالعبادی” برای اخراج این سفیر به اتهام دخالت عربستان در امور عراق، مقامات سعودی نگران اخراج سفیرشان از بغداد شدند.

ماموریت سفیر عربستان در بغداد چه بود؟

“محمد بن سلمان”، ولیعهد سعودی پس از اظهارات مداخله جویانه سفیرشان در عراق که نزدیک بود تمام رشته‌های سعودی در عراق را پنبه کند به “عادل الجبیر” وزیر خارجه این کشور دستور داد که سبهان را مجازات کند تا دیگر چنین اشتباهاتی تکرار نشود.

در خردادماه سال جاری در شرایطی که نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، در تلاش برای آزادسازی فلوجه از لوث وجود داعشی‌ها بودند، سبهان ماموریت یافت تمام اقدامات لازم را برای ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی انجام دهد.

ماموریت سفیر عربستان در بغداد چه بود؟

سفیر عربستان در عراق در زمان آزادسازی فلوجه با بهره‌گیری از اختاپوس رسانه‌ای سعودی‌ها،علیه بسیج مردمی عراق بویژه نیروهای حشدالشعبی تبلیغات وسیعی به راه انداخت و به منظور ایجاد جنگ فرقه‌ای و طایفه‌ای در عراق، اتهامات واهی زیادی را به نیروهای محور مقاومت وارد آورد؛ وی همچنین با تحریک گروه‌های معترض عراقی قصد داشت به التهاب سیاسی در این کشور دامن بزند و با هدف بقای داعش در فلوجه که کاملا در راستای منافع سعودی‌ها بود، از پیروزی نظامی عراقی‌ها که به ثبات سیاسی در بغداد منجر می‌شد، جلوگیری به عمل آورد.

پس از شکست توطئه سعودی‌ها در ممانعت از آزادسازی فلوجه، اقدامات تخریبی آن‌ها وارد فاز جدیدی شد؛ اواخر مردادماه سال جاری روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط مدعی شد که به خواسته ایران و با برنامه‌ریزی گروه‌های شیعی در عراق، قرار بود تا خودروی ضد گلوله “ثامر السبهان” سفیر عربستان در عراق، در مسیر فرودگاه بغداد هدف گلوله آر پی جی قرار گرفته و وی ترور شود.

اما در پی دخالت‌های بیشمار سبهان در امور داخلی عراق و سرکشی‌ها و رفتارهای مغایر با عرف دیپلماتیک وی، نمایندگان پارلمان این کشور دولت و وزارت خارجه را برای اخراج سفیر سعودی از بغداد تحت فشار قرار دادند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

میزان

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.