اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا ارتش ترکیه به دنبال مشارکت در عملیات آزادسازی “موصل” است؟

  • کد خبر : 5659
  • 01 آبان 1395 - 9:25
چرا ارتش ترکیه به دنبال مشارکت در عملیات آزادسازی “موصل” است؟

علت اصلی اصرار ترکیه برای شرکت در عملیات آزاد سازی “موصل” سوالی است که توجه اذهان را به خود جلب کرده است.  عملیات آزاد سازی موصل قریب به یک هفته است که آغاز شده و ارتش و نیروهای مردمی عراق موفقیت های مهمی را در این عملیات بدست آورده اند. درباره نحوه و مدت زمان […]

علت اصلی اصرار ترکیه برای شرکت در عملیات آزاد سازی “موصل” سوالی است که توجه اذهان را به خود جلب کرده است.

 عملیات آزاد سازی موصل قریب به یک هفته است که آغاز شده و ارتش و نیروهای مردمی عراق موفقیت های مهمی را در این عملیات بدست آورده اند.

درباره نحوه و مدت زمان آزاد سازی مرکز استان نینوا دو نظریه کلی وجود دارد:

۱-مرکز استان “نینوا” در پروسه یک جنگ فرسایشی قرار می گیرد.

۲-موصل با یک جنگ غیر فرسایشی و کوتاه مدت آزاد می شود.

چرا برخی کشورهای منطقه به دنبال مشارکت در عملیات آزادسازی

البته برخی کشورهای منطقه هم به شدت مُصر هستند تا در عملیات آزاد سازی موصل شرکت کنند و از رسانه های خود نیز به صورت همه جانبه کمک می گیرند. یکی از این کشور ها ترکیه است. “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه در این زمینه می گوید: به همه می‌گویم که ما در عملیات موصل تاثیرگذار خواهیم بود. چگونه ممکن است در عملیات موصل مشارکت نداشته باشیم، در شرایطی که مرزهای طولانی با عراق داریم؟

وی اضافه کرد مشارکت نکردن ترکیه در عملیات موصل نتایج منفی به همراه خواهد داشت.  رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی تفرقه‌افکنانه افزود: ما تاریخ مشترکی با منطقه موصل داریم.

وزیر دفاع ترکیه در این زمینه می گوید: باید در تصمیم گیری‎های مربوط به موصل عراق که ترکیه در آن پایگاه دارد، شرکت داشته باشد.

وی افزود: تصمیم گیری درباره موصل که در شمال عراق قرار دارد، بدون ترکیه امکانپذیر نیست.

ترکیه در حالی اصرار به حضور نظامی در عراق دارد که بارها مقامات عراقی خواستار خروج نظامیان ترک از پایگاه «بعشیقه» در موصل شدند.

چرا برخی کشورهای منطقه به دنبال مشارکت در عملیات آزادسازی

شبکه تی آر تی (TRT) در این زمینه با اشاره به محور عملیاتی آزاد سازی “موصل” عنوان داشت: ارتش ترکیه حق دارد تا در عملیات پاکسازی مرکز استان “نینوا” شرکت کند.

سردار سرتیپ “یدالله جوانی” مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه درباره علت پافشاری برخی کشورهای منطقه برای شرکت در عملیات آزادسازی مرکز استان نینوا عنوان داشت: علت این اصرار کمک به تروریست‌ها برای نجات آنهاست زیرا داعش پس از شکست به سوریه خواهد گریخت.

وی افزود: از نظر زمانی مشخص نیست که موصل چه زمانی کاملا آزاد شود؛ اما تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا از سپر انسانی استفاده کنند که سرعت عملیات و پیشروی را کاهش دهند.

سردار جوانی تأکید کرد: شکست تمامی گروه‌های تروریستی حتمی است و آنها به اهداف خود نرسیدند  در حالی که حامیان آن‌ها همچنان تلاش می کند موقعیت آن‌ها را در عراق تقویت کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.