اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رأی مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه کانادا درباره سوریه

  • کد خبر : 6188
  • 20 آذر 1395 - 10:55
رأی مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه کانادا درباره سوریه

به گزارش اخبار جهادی قطعنامه کانادا درباره توقف کامل عملیات نظامی در حلب سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل رای آورد. این قطعنامه با ۱۲۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳۶ رای ممتنع به اجماع نرسید. براساس این گزارش، قطعنامه پیشنهادی کانادا با موضوع اوضاع انسانی در سوریه که با اغراض سیاسی تدوین شده بود […]

به گزارش اخبار جهادی قطعنامه کانادا درباره توقف کامل عملیات نظامی در حلب سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل رای آورد.

این قطعنامه با ۱۲۲ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۳۶ رای ممتنع به اجماع نرسید.

براساس این گزارش، قطعنامه پیشنهادی کانادا با موضوع اوضاع انسانی در سوریه که با اغراض سیاسی تدوین شده بود روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد و به تصویب رسید.

برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین در کنار دولت سوریه به این قطعنامه رای مخالف دادند.

غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در سخنان خود در این جلسه، این قطعنامه را یک طرفه و غیر منطبق با واقعیت موجود در سوریه خواند.

وی ضمن تایید اینکه در چند سال اخیر اوضاع سوریه مایه نگرانی و اوضاع بشردوستانه در این کشور رو به وخامت بوده است، این بحران را تنها یک معلول دانست که قطعنامه مزبور در مورد علت آن کاملا ساکت است.

دهقانی با اشاره به تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز به عنوان ریشه این فجایع، خواستار پرداختن جامعه بین المللی به این پدیده شد و افزود ورود آزادانه افراد مسلح و تروریستها در سوریه که اغلب به واسطه عدم کنترل مرزها و با حمایت برخی کشورها رخ می دهد ، باعث وضع دشوار و فاجعه انسانی فعلی شده است.

وی تسلط داعش و جبهه النصره و فتح الشام بر مناطق پرجمعیت در سوریه را باعث تشدید بحران دانست و گفت: فعالیت این گروه ها منشا اصلی رنج غیرنظامیان و چالش بزرگی برای عملیات بشردوستانه است.

دهقانی با اشاره به استفاده گروههای تروریست در سوریه از مردم به عنوان سپر انسانی، اقدامات این گروهها را اصلی ترین مسئله ای دانست که سوریه با آن مواجه است.

وی این پرسش را خطاب به بانیان و حامیان قطعنامه بویژه دولت انگلیس که اصرار بر ذکر نام ایران داشت ، طرح کرد و گفت: اگر بخشی از سرزمین شما از سوی این قبیل گروه های تروریستی اشغال شده بود، چه اقدامی می کردید؟ آیا دست به مقابله نظامی نمی زدید؟

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در پایان دو اقدام را برای پایان دادن به بجران سوریه ضروری دانست: خاتمه دادن به فعالیت تروریست ها و همزمان حل و فصل سیاسی موضوع از طریق فرآیندی جامع ، صرفا سوری – سوری ، با هدایت سوری ها و بر اساس گفتگوی بدون پیش شرط میان آنها.

وی همچنین علت مخالفت کشورمان با قطعنامه مزبور را ساکت بودن قطعنامه در مورد هر دو اقدام ضروری فوق اعلام کرد.

گفتنی است قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل ماهیت توصیه ای دارند و الزام آور نیستند. تلاش بانیان این بود که با استفاده از شیوه های مذاکراتی قطعنامه ای اجماعی و یا با حداقل مخالف را داشته باشند که به این هدف خود نرسیدند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع : ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.