اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی تکاوران عراقی به سمت شمال موصل/ محاصره منطقه تلکیف از سوی رزمندگان

  • کد خبر : 5687
  • 01 آبان 1395 - 14:28
پیشروی تکاوران عراقی به سمت شمال موصل/ محاصره منطقه تلکیف از سوی رزمندگان

نیروهای عراقی پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد شده است، برافراشتند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از آسوشیتد پرس، نیروهای عراقی پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد […]

نیروهای عراقی پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد شده است، برافراشتند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از آسوشیتد پرس، نیروهای عراقی پرچم ملی این کشور را بر فراز ساختمان یک کلیسا در شهر «برطله» نزدیک موصل، که از اشغال داعش آزاد شده است، برافراشتند.

این اقدام نیروهای عراقی در حالی صورت گرفت که عملیات ازادسازی شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش ادامه دارد و برخی از مناطق اطراف آن آزاد شده‌اند.
 گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تروریست‌های داعش اقدام به شعارنویسی روی دیوارهای این کلیسا در شهر برطله کرده بودند. فضای داخلی این کلیسا نیز مملو از زباله بود.
نیروهای ویژه عراقی تلاش برای آزاد سازی شهر برطله را که در فاصله ۱۵ کیلومتری موصل قرار دارد، روز پنجشنبه آغاز کردند. عملیات آزادسازی این شهر، بخشی از عملیات گسترده‌تر آزادسازی موصل است.
از سوی دیگر، ارتش عراق اعلام کرد از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در شمال عراق، یک شهرک و ۵۱ روستا از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده‌ است.
ارتش عراق جمعه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد نیروهای عراقی از بامداد دوشنبه تا ساعت چهار جمعه به وقت محلی موفق شدند ۵۱ روستا و شهرک برطله واقع در ۲۰ کیلومتری شرق موصل را آزاد کنند و بیش از ۴۷۳ تروریست نیز تاکنون به هلاکت رسیدند.
اخبار لحظه به لحظه از روز ششم عملیات آزادسازی موصل از چنگ گروه تروریستی داعش را در اینجا مشاهده کنید:
۱۲:۰۶ پایگاه اینترنتی النشره اعلام کرد: داعش هتل بزرگ موصل به نام «نینوا اوبری» را منفجر کرد.
۱۱:۰۶ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد: یگانهای ارتش و پلیس اتحادیه عراق دو روستای «هراره» و «رصیف» را آزاد کردند و به سمت منطقه «شوری» در محور «قیاره» در حال پیشروی هستند.
۱۰:۴۳ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد نیروهای مشترک تکاور و بسیح مردمی عراق در حال پیشروی به سمت منطقه «التبادل التجاری» نزدیک روستای «فلیفل» واقع در شمال موصل هستند.
۱۰:۴۰ ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد لشکرهای ۷۳ و لشکر ۷۶ ارتش عراق در حال پیشروی به سمت «تلکیف» نزدیک موصل هستند.
۱۰:۳۸ رئیس مجلس عراق ضمن تاکید بر اهمیت صلح منطقه‌ای، گفت پیروزی کامل بر داعش بزودی در این کشور اعلام می‌شود.
۱۰:۱۳ نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای این کشور به زودی گروه تروریستی داعش را نابود می‌کنند.
۱۰:۰۱ نیروهای ارتش عراق منطقه «تلکیف» در شمال موصل مرکز استان نینوا را به محاصره خود درآوردند تا کنترل این منطقه را از دست گروه داعش خارج کنند.
۹:۵۴ نیروهای ارتش عراق همچنین فرمانداری حمدانیه را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن به اهتزاز در آوردند.
۹:۴۸ نیروهای ارتش عراق یک شهرک نظامی در شهرستان حمدانیه واقع در موصل را از بازمانده‌های داعش پاکسازی کردند و همچنین یک بیمارستان دولتی را در این شهرستان آزاد کردند.
۹:۲۴ نیروهای مسلح عراق وارد منطقه «حمدانیه» در استان نینوا شدند.
۸:۴۴ نیروهای بسیج مردمی عراق در محور حضر در غرب موصل پیشروی کردند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5687

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.