اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ده‌ها حلقه چاه نفتی عراق از سیطره داعش آزاد شد+ویدیو

  • کد خبر : 5649
  • 01 آبان 1395 - 0:37
ده‌ها حلقه چاه نفتی عراق از سیطره داعش آزاد شد+ویدیو

ارتش عراق در چارچوب عملیات “ای نینوا می آییم” بر چند منطقه دیگر در اطراف شهر موصل سیطره یافته و توانستند ۵۶ حلقه چاه نفت را از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد کنند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از العالم ، مرکز اداری استان نینوا، ارتش عراق از آزادسازی دو منطقه در جنوب موصل در ساعت های […]

ارتش عراق در چارچوب عملیات “ای نینوا می آییم” بر چند منطقه دیگر در اطراف شهر موصل سیطره یافته و توانستند ۵۶ حلقه چاه نفت را از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از العالم ، مرکز اداری استان نینوا، ارتش عراق از آزادسازی دو منطقه در جنوب موصل در ساعت های گذشته و رسیدن به ناحیه الشوری خبر داد.
منابع عراقی گفتند که عملیات ارتش بر محورهای الحمدانیه، بعشیقه، مخمور، خازر و دشت جنوب نینوا متمرکز است.

آزادی مناطق جدید در اطراف موصل
نبرد “ای نینوا می آییم” یا “آزادی شهر موصل از چنگال گروه تروریستی داعش” به دنبال پیش روی قابل توجه نیروهای عراقی به نقطه عطفی رسیده است به ویژه پس از آن که نیروهای مشترک عراقی توانستند دهها روستا و مناطق مهم را در اطراف این شهر آزاد کنند.
نیروهای عراقی در محور شمال به ۱۰ کیلومتری بعشیقه در شمال شرق موصل رسیدند.

حمله به داعش از ۳ محور در موصل
نیروهای مشترک با همکاری نیروهای کرد از ۳ محور، حمله زمینی خود را همزمان با حرکت ارتش عراق به طرف این شهر آغاز کردند.
همچنین این نیروها منطقه خورسباد را آزاد کردند و به تقاطع الشلالات نزدیک سد موصل رسیدند.

آزاد سازی ۵۶ حلقه چاه نفت
نیروهای مشترک در محور شرق مناطق سیدواه ، المکوک و تل الشعیر در بخش چپ رود دجله را آزاد و چند خودروی بمب گذاری شده و انتحاری داعش را قبل از رسیدن به اهدافش منفجر کردند.
سپهبد رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: نیمی از عملیات به طرف ساحل راست نینوی انجام شده و از این ساحل فقط ۲۰ کیلومتر باقی مانده که نیروهای پلیس فدرال به این منطقه اعزام شده اند.
وی افزود: همچنین ما بر ۵۶ حلقه چاه نفت سیطره یافتیم که داعش از آن برای تامین هزینه جنگ خود استفاده می کرد.

محاصره منطقه الشوره

نیروهای عراقی در محور جنوب، منطقه الشوره را به طور کامل محاصره کردند.
همچنین نیروهای مشترک توانستند روستای الدویزات در شرق دجله و پلیس فدرال روستای نعناعه را آزاد کنند و در این عملیات چهار خودرو و همچنین دو موتورسیکلت بمب گذاری شده را منفجر کرده و ۱۵ تروریست را کشتند.

بسیج مردمی عراق حمله داعش را خنثی کرد
همچنین مناطق تلول ناصر، حضره الناصر، ام المناسیس، تل الشوک، نص التل، روستای شریرات در غرب رود دجله از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد شد.
نیروهای عراقی بیشتر از یک تن و نیم مواد منفجره را در روستای البجوانیه سفلی کشف کرده و ۶۷ خانواده آواره را نزدیک پایگاه القیاره اسکان دادند.
نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در محور غرب حمله داعش به منطقه الحضر را خنثی و دو خودروی بمب گذاری شده را قبل از رسیدن به اهدافش در جنوب شهر موصل، منفجر کرد.

دانـــــــــــــــــــــلـــود فـــــیــــــلـــــــــــم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.