اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اهمیت تسلط ارتش سوریه بر اردوگاه «حندرات» در حلب

  • کد خبر : 5148
  • 04 مهر 1395 - 11:52

تسلط ارتش سوریه بر اردوگاه حندرات در حلب دستاورد بزرگی برای محور مقاومت در جهت نابودی تروریست‌ها به حساب می‌آید.  به گزارش اخبار جهادی درحالی که ولید معلم وزیر خارجه سوریه در تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از حمایت قطر و عربستان و ترکیه از تروریسم سخن می گفت، ارتش سوریه نیز در […]

تسلط ارتش سوریه بر اردوگاه حندرات در حلب دستاورد بزرگی برای محور مقاومت در جهت نابودی تروریست‌ها به حساب می‌آید.

 به گزارش اخبار جهادی درحالی که ولید معلم وزیر خارجه سوریه در تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، از حمایت قطر و عربستان و ترکیه از تروریسم سخن می گفت، ارتش سوریه نیز در میدان نبرد درحال کسب دستاورد بود؛ به گونه‌ای که توانست اردوگاه راهبردی حندرات در ریف شمالی حلب را به کنترل خود در آورد.

به نظر می رسد که فرماندهی نظامی سوریه – بعد از اقدام گروه‌های مسلح در نقض آتش بس بدست آمده زیر نظر آمریکا و روسیه- کار خودش را یکسره کرد و به سرعت تصمیم گرفت زیرا ارتش سوریه سریعا بیانیه‌ای صادر کرد و بعد از یک مهلت ۴۸ ساعته، آغاز عملیات نظامی در محله های شرقی شهر حلب را اعلام کرد.

ارتش سوریه در این مهلت ۴۸ ساعته متعهد شد که همه تسهیلات لازم را برای استقبال از شهروندان غیرنظامی موجود در محله های شرقی شهر حلب و حل و فصل کردن اوضاع آن دسته از عناصر مسلحی که می خواهند خودشان را تسلیم کنند، ارائه کند.

هشدارهای ارتش سوریه به عناصر مسلح همراه با ریختن اعلامیه بود. ارتش در این اعلامیه‌ها از عناصرمسلح خواست تا خودشان را تسلیم کنند. ارتش در این اعلامیه‌ها به عناصر مسلح گفت که تصمیم حتمی برای پاکسازی کامل شهر حلب از تروریست‌ها را گرفته است و ۴۰ نوع موشک در اختیار دارد که قویترین استحکامات را روی زمین و زیر آن منهدم می‌کند.

شدت مواضع سوریه با اظهارات قوی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه همراه شد. وی در یک مصاحبه تاکید کرد: مجالی برای از سرگیری عمل به رژیم آتش بس نیست؛ مگر به صورت گروهی. لاوروف این مطلب را در اشاره به عدم پایبندی گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا به رژیم آتش بس بیان داشت.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: آمریکا از بشار اسد رئیس جمهور سوریه به خاطر حمله هوایی واشنگتن به ارتش سوریه در منطقه دیرالزور این کشور عذرخواهی کرده است.

لاوروف ناآگاهی واحد اطلاعات ائتلاف آمریکایی ضد داعش از مناطق سوریه را ادعایی دانست که “باور آن دشوار است”.

مهلت ۴۸ ساعته دولت سوریه پایان یافت و ارتش سوریه – غیر نظامیانی را که می خواستند از بخش شرقی شهر حلب خارج شوند و نیز افراد مسلحی را که سلاح خود را تحویل دادند، تخلیه کرد و عملیات نظامی برق آسای ارتش سوریه با همراهی تیپ فلسطینی قدس  آغاز شد و بعد از نبردهای شدید، اردوگاه راهبردی حندرات در ریف شمالی حلب به کنترل ارتش درآمد. در این نبردها ده‌ها نفر از عناصر گروه‌های مسلح جبهه النصره، احرار الشام و نور الدین زنکی که در شمال شهر حلب فعال است، کشته شدند. این عملیات سیلی محکمی بود که باعث عقب نشینی تروریست‌های باقی مانده به خطوط پشت جبهه نبرد شد.

اردوگاه حندرات در یک ارتفاع صخره‌ای در شمال شرقی شهر حلب در فاصله ۱۳ کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد. نزدیک به شش هزار آواره فلسطینی در این اردوگاه هستند. مساحت این اردوگاه شش کیلومتر مربع است. این اردوگاه در گذشته شاهد نبردهای مستمر بین ارتش سوریه و نیروهای تیپ قدس از یک سو با گروه‌های مسلح بوده است که بارزترین آنها نورالدین الزنکی، جبهه النصره، الجبهه الشامیه، فیلق الشام و فرقه السلطان مراد هستند.

اردوگاه حندرات از این جهت اهمیت دارد که هرکس بر آن کنترل داشته باشد، می تواند مناطق اطراف آن را تا شعاع ۱۵ کیلومتر زیر کنترل خود داشته باشد. این اردوگاه همچنین یک نقطه مرتبع راهبردی به شمار می رود که می توان از طریق آن جاده کاستیلو و میدان الجندول را زیر آتش داشت. این میدان ورودی اصلی و تنها ورودی به محله های شرقی شهر حلب به شمار می رود و این امر عملا به معنای قطع مسیرهای پشتیبانی عناصر مسلح از ریف شمالی در مرز با ترکیه به سمت محله های شرقی شهر حلب است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.