اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست مذاکرات آمریکا و روسیه برای از سرگیری آتش‌بس سوریه

  • کد خبر : 5113
  • 02 مهر 1395 - 14:02
شکست مذاکرات آمریکا و روسیه برای از سرگیری آتش‌بس سوریه

به گزارش اخبار جهادی آمریکا و روسیه در از سرگیری آتش‌بس در سوریه ناکام ماندند و اعلام کردند که نشست گروه تماس یا همان به اصطلاح “دوستان سوریه” در نیویورک بی‌نتیجه مانده است. نشست گروه بین المللی تماس سوریه روزهای سه شنبه و پنج شنبه برگزار شد که پس از ساعت‌ها مذاکره میان ۲۳ کشور و […]

به گزارش اخبار جهادی آمریکا و روسیه در از سرگیری آتش‌بس در سوریه ناکام ماندند و اعلام کردند که نشست گروه تماس یا همان به اصطلاح “دوستان سوریه” در نیویورک بی‌نتیجه مانده است.

نشست گروه بین المللی تماس سوریه روزهای سه شنبه و پنج شنبه برگزار شد که پس از ساعت‌ها مذاکره میان ۲۳ کشور و نهاد شرکت کننده در این نشست، شامگاه پنج شنبه بدون نتیجه در نیویورک به کار خود پایان داد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا با بی‌نتیجه خواندن این مذاکرات گفت: اگر روسیه با پیشنهادات جدید و سازنده‌ای بازگردد ما آماده شنیدن این پیشنهادات هستیم اما آمریکا نمی‌تواند تنها طرفی باشد که تلاش می‌کند در را به روی صلح بگشاید.

وی پس از نشست روز پنج شنبه گروه تماس بین المللی سوریه گفت: نشست بین المللی درباره سوریه در بازگرداندن آرامش و آتش بس به این کشور جنگ‌زده شکست خورد. برخی طرف‌ها بر آنچه که در توافقات پیشین بر آن متعهد شده بودند، پایبند نیستند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت سوریه و مخالفان باید به قطعنامه شورای امنیت و تصمیمات جمعی جامعه جهانی پایبند باشند تا خشونت در این کشور کاهش یابد و کمک‌های انسانی امکان رسیدن به دست آسیب دیدگان را داشته باشند.

وی با بیان اینکه آتش‌بس در سوریه در مدت یک هفته، چندین بار نقض شد از دولت سوریه و مسکو خواست تا به مسئولیت‌هایشان پایبند باشند.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دقائقی پس از اتمام این نشست در نیویورک، از شکست این مذاکرات خبر داد. لاوروف پس از اتمام این نشست گفت: در نشست امروز گروه حامیان سوریه اتفاق جدیدی رخ نداد و مذاکرات برای حل بحران ادامه خواهد داشت.

«استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل نیز با ابراز تاسف از شکست مذاکرات بین المللی برای بازگرداندن آتش بس به سوریه گفت: نشستی طولانی، خسته کننده و بی‌نتیجه داشتیم. همه باید تلاش کنند آتش بس به سوریه بازگردد و ارسال کمک‌های بین المللی از سر گرفته شود.

«جان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه نیز بعد از شکست مذاکرات مذکور روسیه را مسئول شکست آن خواند و گفت: واکنش روس‌ها اصلا قابل قبول نیست. ما خواهان توقف پرواز جنگنده‌های ارتش سوریه برفراز مناطقی از این کشور هستیم و پاسخ روس‌ها در این باره کافی نیست.

آتش بس یک هفته‌ای سوریه که در پی مذاکرات مداوم آمریکا و روسیه در این کشور برقرار شده بود با وجود نقض‌های متعدد توانست میزان خشونت‌ها در سراسر سوریه را تا حدود چشمگیری کاهش دهد. حمله هوایی آمریکا به ارتش سوریه و بمباران کاروان امدادرسان سازمان ملل به حلب که واشنگتن معتقد است از سوی روسیه انجام شده دو مورد آشکار نقض این توافقنامه بود؛ توافقنامه‌ای که از آخرین امیدها برای بازگرداندن آشوب به کشور جنگ‌زده سوریه به حساب می‌آید.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ابنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.