اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در دیرالزور +نقشه

  • کد خبر : 4958
  • 28 شهریور 1395 - 12:45
عملیات قریب الوقوع ارتش سوریه در دیرالزور +نقشه

ارتش سوریه که کنترل مواضع خود را در شهر دیرالزور بار دیگر به دست گرفت، پس از ورود ۵ بالگرد به فرودگاه این شهر قصد دارد به همراه عشایر حاضر در این منطقه عملیاتی علیه داعش آغاز کند. به گزارش اخبار جهادی ، بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع میدانی حاضر در […]

ارتش سوریه که کنترل مواضع خود را در شهر دیرالزور بار دیگر به دست گرفت، پس از ورود ۵ بالگرد به فرودگاه این شهر قصد دارد به همراه عشایر حاضر در این منطقه عملیاتی علیه داعش آغاز کند.

به گزارش اخبار جهادی ، بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع میدانی حاضر در شهر دیرالزور، روز گذشته ۵ بالگرد جدید ارتش سوریه به فرودگاه دیرالزور اعزام شده است.

این منبع به بین الملل فارس گفت که قرار است در روزهای آینده ارتش سوریه با هدف دور کردن تروریستهای داعش عملیات بزرگی را با کمک عشایر حاضر در این  شهر انجام دهند.

 به گفته این منبع، مسیر این عملیات احتمالی به طرف منطقه «کباجب» یعنی به سوی تدمر خواهد بود و همزمان نیروهای مستقر در تدمر نیز به طرف دیرالزور خواهند رفت تا محاصره شکسته شود.

این عملیات در راستای عملیاتی خواهد بود که طی چند روز گذشته با پاکسازی ارتفاع راهبردی«الصنوف» آغاز شده است و ارتش تلاش می‌کرد که از طریق کوههای «الثرده» این عملیات را اغاز کند؛ زیرا این منطقه تقریبا بر ۸۰ کیلومتر مربع از مناطق اطراف اشراف کامل دارد.

بعدظهر شنبه (روز گذشته) نیز جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه را در حومه فرودگاه شهر دیرالزور و به خصوص کوه راهبردی الثرده هدف قرار دادند. جنگنده های آمریکایی در این حملات پایگاه های ارتش سوریه از جمله توپخانه و پایگاه موشکی آن را هدف قرار دادند که در اثر آن  دستکم ۸۰ نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

 

همزمان با حملات آمریکایی‌ها، تروریستهای داعش حملات خود را هماهنگ با جنگنده ها به سمت مواضع ارتش انجام دادند و علاوه بر اشغال توپخانه و گردان موشکی و بخش وسیعی از کوه الثرده و بخشی از فرودگاه دیرلزور را اشغال کردند.

 اشغال فرودگاه دیرالزور تمام شهر را در خطر سقوط قرار می‌دهد. لذا نیروهای مستقر در شهر با اعزام به منطقه بعد از چهار ساعت درگیری با تروریستها موفق شدند حدود ۹۰ درصد از مناطق اشغال شده از جمله فرودگاه، توپخانه و گردان موشکی را باز پس بگیرند و تنها بخشهایی از کوه الثرده تحت اشغال داعش است که نیروهای سوری در حال پاکسازی این مناطق هستند.

اهداف پشت پرده آمریکا از بمباران مواضع ارتش سوریه

اما درباره اهداف پشت پرده آمریکا باید گفت که واشنگتن در  مسئله کمک‌رسانی به تروریستها در شرق حلب و آتش‌بس شکست خورده و دست به چنین حمله‌ای زده است؛ آتش‌بسی که به خاطر عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در آستانه شکست قرار گرفته است

در واقع آمریکا قصد داشت با اشغال شهر دیرالزور توسط داعش این بهانه را به دست آورد که با ادعای آزادسازی این شهر از چنگ داعش به همراه شماری از تروریستهای موسوم به «میانه‌رو» و نیروهای کُرد این منطقه را اشغال کرده تا علاوه بر ساخت پایگاه های جدید از منابع نفتی این منطقه استفاده کند.

این منبع میدانی در پایان تأکید کرد، کشورهای غربی و عربی و همچنین اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد بحران جدید در مناطق جنوبی و شرقی سوریه تمرکز جبهه مقاومت را در حلب بهم بریزند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.