اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آتشفشان ارتش یمن در “طائف” با موشک بالستیک “برکان-۱” + تصاویر و مشخصات

  • کد خبر : 4454
  • 15 شهریور 1395 - 9:14
آتشفشان ارتش یمن در “طائف” با موشک بالستیک “برکان-۱” + تصاویر و مشخصات

موشک “برکان” که عمدتا در عراق و سوریه به کار برده می‌شد، در یمن با کاربری تکامل یافته‌تر استفاده می‌شود. اخبار جهادی – با شنیدن نام موشک “برکان ۱”، جنگ‌های سنگین ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه با تروریست‌های تکفیری در ذهن تداعی می‌شود؛ اما می‌توان گفت که این موشک جای خود را در […]

موشک “برکان” که عمدتا در عراق و سوریه به کار برده می‌شد، در یمن با کاربری تکامل یافته‌تر استفاده می‌شود.
اخبار جهادی – با شنیدن نام موشک “برکان ۱”، جنگ‌های سنگین ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه با تروریست‌های تکفیری در ذهن تداعی می‌شود؛ اما می‌توان گفت که این موشک جای خود را در بین ارتش و نیروهای مردمی یمن نیز باز کرده است.

موشک “برکان” که عمدتا در عراق و سوریه و آن هم برای فواصل نزدیک به کار برده می‌شد، در کشور یمن با کاربری تکامل یافته‌تر استفاده می‌شود.

این موشک که نهایت بردش در عراق و سوریه کمتر از ۵ کیلومتر است؛ در یمن به عنوان یک موشک بالستیک با قابلیت حمل سرجنگی شدید الانفجار است که می‌تواند رژیم سعودی را به دردسر بیندازد.

**مشخصات موشک “برکان”

“برکان ۱” از نوع موشک های بهینه‌سازی شده “اسکاد” به دست نیروهای یمنی است که طول آن ۱۲٫۵ متر و قطرش ۸۸ سانتی متر بوده و وزن کلاهک آن نیم تُن است که وزن کلی آن به ۸ تن با قدرت تخریبی بالا می‌رسد.

آتشفشان ارتش یمن در

وزارت دفاع یمن درباره این موشک می گوید:  کلاهک جنگی موشک برای تخریب پایگاه‌های نظامی بزرگ طراحی شده است و بُرد آن به بالای ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد که در مرکز توسعه و پژوهش‌های موشکی وزارت دفاع یمن ساخته شده است.

آتشفشان ارتش یمن در

البته اخیرا وزارت دفاع یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این موشک را به سمت عمق خاک عربستان شلیک کرده است.  وزارت دفاع یمن در این بیانیه ضمن اعلام اینکه این اقدام در واکنش به ادامه تجاوز همه‌جانبه عربستان به یمن و مردمش انجام شده،  اعلام کرد که موشک برکان به “عمق عربستان” شلیک شده و این کشور را از ادامه تجاوز بر حذر می‌دارد. در این بیانیه اعلام نشده که این موشک به کدام نقطه در عربستان شلیک شده و صرفا آمده است که با موفقیت به عمق عربستان شلیک شده است. البته برخی منابع میدانی می گویند این موشک به منطقه “طائف” برخورد کرده است.

شبکه المنار با اشاره به توانمندی موشکی ارتش یمن در مبارزه با ارتش رژیم سعودی می‌گوید: اخیرا یک موشک بالستیک با برد ۸۰۰ کیلومتر به عمق خاک عربستان شلیک شد.

آتشفشان ارتش یمن در

شبکه المیادین درباره این موشک گزارش داد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک پایگاه نظامی سعودی را با موشک برکان یک، هدف قرار دادند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد این موشک از نوع موشک های “اسکاد” بوده است که در مرکز پژوهش و توسعه موشکی یمن ارتقاء پیدا کرده است. طول این موشک دوازده و نیم متر و قطر آن هشتاد و هشت سانتیمتر است. وزن کلاهک این موشک نیم تن است.

**پایگاه های نظامی عربستان در تیررس موشک “برکان”

ارتش عربستان سعودی عمدتا با کمک جنگنده هایش اهداف داخل یمن را هدف قرار می دهد و لذا این موشک می تواند از اقدام سعودی جلوگیری کند. برای مثال پایگاه های نظامی “ملک خالد” ، “شاهزاده سلطان”، طائف و … در تیررس موشک “برکان قرار دارد.

**پایگاه هوایی  “ملک خالد”

“ملک خالد ( King Khalid Air Base) ” یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش عربستان سعودی است که در جنوب این کشور واقع شده و این پایگاه بیش از ۳۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و نزدیک منطقه “خمیس مشیط”  واقع شده است.این پایگاه نظامی توسط نیروی هوایی ارتش آمریکا ساخته شده و انبوهی از جنگنده‌های  “اف -۱۵”  در آن قرار دارد. این پایگاه نظامی در جنگ خلیج فارس سال ۱۹۹۱  در بمباران پایتخت عراق نقش مهمی داشت.  در پایگاه نظامی ملک خالد اسکاد ران‌هایی از انواع جنگنده‌های  “اف -۱۵” ، “نورتروپ” و انواع هلیکوپترهای ” بل”  وجود دارد.

آتشفشان ارتش یمن در

آتشفشان ارتش یمن در

*پایگاه هوایی  “شاهزاده سلطان”

پایگاه هوایی “شاهزاده سلطان (Prince Sultan Air Base) ” در مرکز عربستان و در منطقه  “الخرج”  واقع شده و ۵۰۳ متر از سطح دریا فاصله دارد. این پایگاه نظامی توسط ایالات متحده امریکا ساخته شده و در جریان عملیات علیه عراق مورد استفاده قرار گرفته است.

**پایگاه هوایی  “ملک عبدالعزیز”

این پایگاه هوایی یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی رژیم سعودی بوده که حمایت تاکتیکی و لجستیکی را در  “ناحیه شرقیه”  بر عهده دارد.  پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز (King Abdul-Aziz  Air Base ) دارای انواع جنگنده‌های  “اف ۱۵”،‌ “جت استریم”  و ” تورنادو”  است.

**پایگاه هوایی  “حائل”

پایگاه هوایی “حائل  (Hail Air Base) در منطقه  ” حائل”  در مرکز عربستان  سعودی واقع شده و ۱۰۱۵ متر از سطح دریا فاصله دارد.  این پایگاه هوایی یکی از مهمترین پایگاه‌های مرکز عربستان به حساب می‌آید.

عربستان در ماههای نخست حمله به یمن مدعی شده بود که توان موشکی یمن را نابود کرده است؛ اما هر روز که از این جنگ می‌گذرد، ضربات موشکی یمن به عربستان شدیدتر می‌شود.

سعودی‌ها با کارشکنی در مذاکرات صلح موجب گسترش درگیری‌ها در یمن شدند که البته این موضوع عزم یمنی‌ها را برای مقابله با ائتلاف سعودی دو چندان کرد و تولید موشک بالستیک “برکان” هم در همین راستاست.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.