اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دستیابی ایران به موشک کروز مافوق‌صوت در آینده نزدیک/ سرعت موشک‌ها را افزایش دادیم

  • کد خبر : 4192
  • 31 مرداد 1395 - 11:05
دستیابی ایران به موشک کروز مافوق‌صوت در آینده نزدیک/ سرعت موشک‌ها را افزایش دادیم

وزیر دفاع از دستیابی به موشک کروز دریایی مافوق صوت در آینده نزدیک خبر داد. سردار دهقان: تولید موشک کروز دریایی به زودی وزیر دفاع: امروز قادریم هر موشکی را با هر بردی و با هر دقت و توان تخریبی طراحی و تولید کنیم. به گزارش اخبار جهادی به نقل از  تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر […]

وزیر دفاع از دستیابی به موشک کروز دریایی مافوق صوت در آینده نزدیک خبر داد.

سردار دهقان:
تولید موشک کروز دریایی به زودی

وزیر دفاع: امروز قادریم هر موشکی را با هر بردی و با هر دقت و توان تخریبی طراحی و تولید کنیم.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از  تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع  و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از نخستین موتور ملی توربوجت هواپیما به علمرد این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در بعد و زمینه های موشکی همه آنچه را که دنبال می کردیم طی این مدت به دست آوردیم؛ سیستم های هدایتی آن را چندگانه کردیم و سیستم های ناوبری آن را به گونه ای طراحی کردیم  که دقت اصابت و هدف‌گیری ما را بالا ببرد.

وی افزود:‌ در حوزه موشک های کروز گام های بلندی را برداشتیم و الحمدالله تمام موشک‌هایی که قبلا داشتیم بردشان را دو – سه برابر افزایش دادیم و سعی کردیم آنها را تنوع کاربری ایجاد کنیم یعنی اگر موشکی ساحل به دریا بود و یا از روی شناوری پرتاب می‌شد آنها را هواپایه کنیم و برای عملیات هوایی نیز استفاده کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد:‌ توانستیم روی سیستم‌های هدایت آنها تغییر ایجاد کنیم و توان موتورهای آنها را افزایش دهیم و بردشان را زیاد کنیم به‌طوری که اگر در بحث دریا یک زمانی نیاز به کیلومترها مسافت داشته باشیم آن را به ۱۰۰ کیلومتر برسانیم.

سردار دهقان گفت: توانستیم سرعت موشک‌ها را بالا ببریم و انشالله در آینده ای نزدیک موشک‌های کروز دریایی با سرعت مافوق صوت هم دست پیدا کنیم.

وی افزود:  توانستیم یک نوع یکپارچگی و هم‌پیوندی خوبی را در صنایع دفاعی ایجاد کنیم که منجر به هم‌افزایی و افزایش قابلیت ها شد.

سردار دهقان تصریح کرد:‌ امروز این توفیق را داریم که با بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ شرکت در سطح ملی همکاری می کنیم که بیش از ۳۷۰ شرکت دانش بنیان هستند و بیش از ۳۶۰ – ۳۷۰ شرکت نیز صنایع بسیار توانمندی هستند که در صحنه ملی کار می کنند.

وزیر دفاع افزود:‌ در این خصوص بخش‌های خصوصی، دولتی و دانشگاهی نیز همکاری دارند به طوری که امروز با ۹۲ دانشگاه در سطح کشور در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی در جهت اکتساب فناوری ها همکاری داریم.

وی ادامه داد: محصول این نگاه یک نوع نگاه نوآورانه و باز بود و منجر به این شد که در بعضی از فعالیت های تولیدی ظرفیت خود را ۴ برابر افزایش بدهیم و در جایی تا ۴۰۰ درصد رشد داشتیم که ناشی از همین استفاده از ظرفیت های داخلی بود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=4192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.