اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان؛ ربوده شدن ۱۵ کارمند مین‌روبی در هرات/ انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی

  • کد خبر : 1831
  • 14 فروردین 1395 - 19:00
مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان؛ ربوده شدن ۱۵ کارمند مین‌روبی در هرات/ انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی

ربوده شدن ۱۵ کارمند مین‌روبی در هرات، کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه ۴۷ نیروی همراهش، دستگیری ۲۱ متهم توسط پلیس هرات و انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است. ربوده شدن ۱۵ کارمند موسسه مین روبی در هرات، کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه […]

ربوده شدن ۱۵ کارمند مین‌روبی در هرات، کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه ۴۷ نیروی همراهش، دستگیری ۲۱ متهم توسط پلیس هرات و انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی مهمترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

ربوده شدن ۱۵ کارمند موسسه مین روبی در هرات، کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه ۴۷ نیروی همراهش، دستگیری ۲۱ متهم توسط پلیس هرات، انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی و کشته شدن ۳ عضو طالبان در انفجار مین خود ساخته مهمترین رویدادهای امنیتی ۱۴ فروردین افغانستان است.
ربوده شدن ۱۵ کارمند موسسه مین روبی در هرات
۱۵ کارمند یک موسسه مین روبی توسط افراد مسلح ناشناس در ولایت هرات ربوده شدند.
این افراد روز گذشته از فرمانداری کهسان ولایت هرات بازداشت و به جای نامعلومی منتقل شده‌اند.
این افراد توسط گروه طالبان ربوده شده و به فرمانداری گلران ولایت هرات منتقل شدند.
کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه ۴۷ نیروی همراهش
 نیروهای امنیتی افغانستان در ادامه عملیات روزانه خود برای پاکسازی مخالفان مسلح، یک فرمانده برجسته طالبان را به همراه ۴۷ تن دیگر به هلاکت رساندند.
وزارت دفاع ملی کشور در خبرنامه خود نوشت مولوی عبدالوهاب یک فرمانده برجسته طالبان به همراه ۹ شورشی دیگر در عملیاتی که در فرمانداری مارجه ولایت هلمند راه اندازی شد به هلاکت رسید.
در این عملیات همچنین ۱۶ شورشی طالبان زخمی شدند.
براساس خبرنامه، دست کم ۳۹ تن از شورشیان طالبان نیز در عملیات‌های جداگانه در ولایات تخار، قندز، غزنی و خوست توسط نیروهای امنیتی افغانستانی کشته شدند.
دستگیری ۲۱ متهم توسط پلیس هرات
مقام های امنیتی ولایت هرات از دستگیری ۲۱ تن تبهکار جرایم مختلف در این ولایت از سوی نیروهای پلیس خبر دادند.
مقامات امنیتی در هرات می‌گویند این افراد به اتهام ترور، قتل و سرقت‌های مسلحانه دستگیر شده و در بازداشتگاه این ولایت قرار دارند.
جنرال عبدالمجیدی روزی فرمانده پلیس هرات در این رابطه گفت که این افراد طی ۱۰ روز گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان دستگیر شده‌اند.
روزی بیان کرد که در بین افراد بازداشت شده ۳ تن از آدم ربایان خطرناک نیز حضور دارند که تحقیقات از این اشخاص در جریان است.
انتقال تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس به ولایت غزنی
سرپرست شورای عالی صلح در ولایت غزنی در شرق افغانستان اعلام کرد که تروریست‌های داعش توسط بالگردهای ناشناس را به شهرستانهای «اندر» و «گیرو» این ولایت انتقال یافته‌اند.
«خلیل الله هوتک» سرپرست شورای عالی صلح در ولایت غزنی در حالی از انتقال داعش به غزنی توسط بالگرد خبر داده است که مقامات امنیتی این ولایت گفته‌‌اند؛ بیشتر تروریست‌های حامی داعش از شهرستان «خاک افغان» ولایت زابل به غزنی وارد شده‌اند.
«امین الله امرخیل» فرمانده پلیس ولایت غزنی نیز گفته است که افراد وابسته به داعش چندی پیش در برخی از شهرستانهای غزنی برای جذب اعضای جدید تلاش می‌کردند.
کشته شدن ۳ عضو طالبان در انفجار مین خود ساخته
وزارت دفاع افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای گفت: در فرمانداری کجکی ولایت هلمند در اثر حادثه انفجار مین خود ساخته طالبان نیز ۳ عضو طالبان کشته شدند.
همچنین در این خبرنامه آمده که در علمیات نیروهای امنیتی که در فرمانداری‌های گرشک و مارجه ولایت هلمند انجام شده که در اثر آن ۱۴ طالب کشته و ۷ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
هلاکت ۸ شبه نظامی طالبان در افغانستان
 بر اساس اظهارات مقامات نظامی افغانستان، عملیات پاکسازی شبه نظامیان در مناطق آلچین و تالوکی در اطراف استان قندوز انجام شده که در اثر آن ۸ کشته و ۱۰ مجروح بر جا گذاشت.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز ادعا کرد، در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان در مناطق اطراف مرکز قندوز ۲ دستگاه تانک آنان منهدم  و شماری از نیروهای نظامی دولتی نیز مجروح شدند.
میزان
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.