اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کنترل قلعه تاریخی شهر تدمر در دست ارتش سوریه – کشته شدن ده‌ها داعشی

  • کد خبر : 1575
  • 07 فروردین 1395 - 6:50

ارتش سوریه هم‌چنان به عملیات خود برای بازپس گیری شهر تاریخی تدمر از دست داعش ادامه می دهد به طوریکه کنترل بلندی‌های سریاتیل را نیز به دست گرفته است. ارتش سوریه بعد از گذشت یک سال از تسلط نیروهای داعش بر شهر تاریخی تدمر واقع در حومه حمص در مرکز این کشور توانست کنترل قلعه […]

ارتش سوریه هم‌چنان به عملیات خود برای بازپس گیری شهر تاریخی تدمر از دست داعش ادامه می دهد به طوریکه کنترل بلندی‌های سریاتیل را نیز به دست گرفته است.

ارتش سوریه بعد از گذشت یک سال از تسلط نیروهای داعش بر شهر تاریخی تدمر واقع در حومه حمص در مرکز این کشور توانست کنترل قلعه تاریخی این شهر را به دست بگیرد.

به گزارش اخبار جهادی، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه توانست کنترل قلعه تاریخی تدمر را به دست آورد هم‌چنین نیروهای سوری توانستند کنترل چند منطقه و مزارع غربی شهر تدمر را با حمایت نیروهای هوایی روسیه و سوریه به دست آورند.

به دنبال عملیات آزاد سازی شهر تدمر درگیری‌های خشونت باری میان نیروهای سوری و گروه تروریستی داعش به وقوع پیوسته است به طوریکه این نیروها خانواده‌های افراد مسلح را به حومه شرقی دیر الزور منتقل کردند.این درگیری‌ها تلفاتی زیادی را در میان نیروهای گروه تروریستی بر جای گذاشته است.

ارتش سوریه هم‌چنان به عملیات خود برای بازپس گیری شهر تاریخی تدمر از دست داعش ادامه می دهد به طوریکه کنترل بلندی‌های سریاتیل را نیز به دست گرفته است.

منابع سوری تاکید دارند که این پیشروی به مثابه یک پیروزی سمبلیک بزرگ برای نیروهای ارتش سوریه علیه نیروهای گروه تروریستی داعش به شمار می رود.شهر تدمر یک شهر تاریخی به شمار می رود که جزو میراث جهانی ثبت شده در یونسکو نیز محسوب می شود.

پیشتر نیروهای ارتش سوریه حملاتی را برای بازپس گیری این شهر در آغاز ماه مارس کنونی با حمایت نیروهای هوایی روسیه انجام دادند تا بنا به گفته های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بتوانند “مروارید تمدن جهانی” را آزاد کنند.

چنانچه ارتش سوریه بتواند به صورت کامل شهر تدمر را به تصرف خود درآورد در حقیقت کنترل یک منطقه صحرایی گسترده را که تا مرزهای عراق پیش می رود را در دست گرفته که این مساله به مثابه کاهش میزان تسلط داعش بر خاک سوریه به نسبت ۳۰ الی ۴۰ درصد خواهد بود.

بولتن نیوز

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.