اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق و دیرالزور

  • کد خبر : 1493
  • 28 اسفند 1394 - 13:49
پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق و دیرالزور

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی پیشروی‌های جدیدی در حومه دمشق و دیرالزور به دست آوردند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم، ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت، مواضع گروه تروریستی داعش در “تنیت راشد” در قلمون شرقی واقع در مرزهای مشترک این کشور با لبنان را هدف قرار داد […]

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی پیشروی‌های جدیدی در حومه دمشق و دیرالزور به دست آوردند.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از تسنیم، ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت، مواضع گروه تروریستی داعش در “تنیت راشد” در قلمون شرقی واقع در مرزهای مشترک این کشور با لبنان را هدف قرار داد و دو کوه “مکسر النمر” و تنیت راشد در نزدیکی “المحسه” را به کنترل خود در آورد. ارتش سوریه همچنین راه امدادرسانی به تروریستها را از تپه “ضبعه” و “البیارده” قطع کرد.

جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع داعش در شهر تدمر و اطراف آن را به شدت بمباران کردند.

همزمان با این تحول، یگانهای ارتش سوریه در محور کوههای “هیال” در غرب تدمر پیشروی کردند.

یک منبع نظامی تاکید کرد که نیروهای نظامی سوریه در فاصله کمتر از سه کیلومتری ورودی تدمر قرار گرفته‌اند.

ارتش سوریه همچنین “تله مطر” در منطقه زراعی “الدوره” در اطراف تدمر را به کنترل خود در آورد. از دو روز گذشته تاکنون درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در منطقه “وادی الذکاری” به وقوع پیوسته است که در پی این درگیری ها خسارات جانی زیادی به تروریستها وارد شده است.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت که ارتش سوریه در محور “حرستا القنطره” در غوطه شرقی دمشق بعد از درگیری‌های شدید با تروریستهای جبهه النصره پیشروی‌هایی به دست آورده و چندین ساختمان و مجتمع مسکونی را باز پس گرفته است.

در این بین مرکز دیده بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری اعلام کرد که ارتش سوریه بخش‌های وسیعی از منطقه جاده بین‌المللی در جنوب دیرالزور را به کنترل خود در آورده است.

ارتش سوریه تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به یکی از مواضع خود در حومه حماه را خنثی کرد. در این عملیات یک خودروی مجهز به رگبار سنگین تروریستها و یک خودروی دیگر حامل سلاح آنها در شمال شرق “المفرک الشرقی” در حومه “السلیمه” در حماه منهدم شد. همچنین «حسان عبود» یکی از سرکرده های داعش در حمله هوایی به مقرش کشته شد. عبود سرکرده گروه “لواء داود” وابسته به ارتش آزاد بود که دو سال پیش با نیروهایش به داعش ملحق شد.

و خبر دیگر اینکه شهرک “سرمین” در حومه ادلب صحنه درگیری های شدید بین گروه تروریستی “جند الاقصی” و گروه تروریستی “احرار الشام” است.

پایگاههای معارضان اعلام کردند که در پی گسترده‌تر شدن دامنه اختلافات بین گروههای تروریستی در داخل استان ادلب، دهها عنصر تروریست کشته یا زخمی شده اند.

۳۴ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه هلال احمر سوریه با همکاری سازمان ملل متحد وارد شهرک مضایا شد. همچنین سه کامیون نیز وارد شهر الزبدانی در حومه دمشق شد.

یک کاروان دیگر نیز متشکل از ۲۴ کامیون وارد دو شهرک محاصره شده الفوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب شد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.