اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جاسوس سوری: سازمان سیا اطلاعاتی حیاتی درباره داعش دارد

  • کد خبر : 1476
  • 26 اسفند 1394 - 14:37
جاسوس سوری: سازمان سیا اطلاعاتی حیاتی درباره داعش دارد

یک جاسوس سوری فاش کرد سازمان سیا علی‌رغم داشتن اطلاعات در خصوص داعش، مانع از قدرت‌گرفتن این گروه تروریستی نشده است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از وب‌سایت «دیلی میل»؛ یک مقام ارشد مخالفان سوریه و رابط جاسوسی سازمان سیا اعلام کرده سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) از سال ۲۰۱۳ اطلاعات حیاتی درباره […]

یک جاسوس سوری فاش کرد سازمان سیا علی‌رغم داشتن اطلاعات در خصوص داعش، مانع از قدرت‌گرفتن این گروه تروریستی نشده است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از وب‌سایت «دیلی میل»؛ یک مقام ارشد مخالفان سوریه و رابط جاسوسی سازمان سیا اعلام کرده سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) از سال ۲۰۱۳ اطلاعات حیاتی درباره گروه تروریستی داعش را مخفی نگه داشته و از انتشار آن چشم‌پوشی کرده است. اطلاعاتی که در صورت انتشار آن، از افزایش قدرت داعش در منطقه جلوگیری می‌کرد.

این مقام ارشد که از جاسوسان ارتش آزاد سوریه نیز هست می‌گوید:” به مدت دو سال گزارش‌های متعددی را برای رابط خود در سازمان سیا ارسال کردم. این اطلاعات شامل مختصات جی‌پی‌اس از عملیات داعش در مناطق مختلف، عکس و شماره تلفن بودند. در مأموریت خود ۳۰ گزارش از شهرهای تحت کنترل داعش، سربازخانه‌ها و مراکز آموزش عوامل انتحاری تهیه کردم. دولت آمریکا حقوق ماهانه ۱۰ هزار دلاری برای این کار در نظر گرفته بود.

این مقام سوری که در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لوموند» خود را «ام» معرفی کرده بود، در ادامه گفت:” اطلاعات کاملی را از لحظه‌ای که گروه تروریستی داعش با ۲۰ نفر تشکیل شد تا زمانی تعداد اعضای آن به ۲۰ هزار نفر رسید، در اختیار مقامات سیا قرار داده‌ام. حتی زمانی که از آن‌ها می‌پرسیدم این اطلاعات را به چه منظوری می‌خواهند، با پاسخ‌های انحرافی آن‌ها مواجه می‌شدم. مقامات آمریکایی همواره می‌گفتند با این اطلاعات تصمیم‌گیرندگان تصمیم می‌گیرند.”

این جاسوس ارتش آزاد سوریه اظهار داشته است عوامل نفوذی او اطلاعات حیاتی از شماره تلفن مقامات ارشد داعش، شماره‌سریال تجهیزات ماهواره‌ای و آدرس آی پی آن‌ها را همچنان حفظ کرده‌اند. در میان این اطلاعات جزئیاتی درباره یک اردوگاه مخفی آموزشی داعش در لاذقیه سوریه به چشم می‌خورد که به گونه‌ای مرکز جذب نیروی داعش تلقی می‌شد.

وی در ادامه از ارائه سندی در سال ۲۰۱۴ به سازمان سیای آمریکا خبر داد که برای اخراج داعش از شهر حلب بسیار قابل‌توجه بود. با این حال این حمله از سوی دولت آمریکا چندین بار به تعویق افتاد.

خبر زخمی و کشته شدن عمر الشیشانی یکی از سرکردگان ارشد داعش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش از دیگر مواردی بود که جاسوس سوری به آن‌ها اشاره کرد.

خبرنگاران جوان

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.