اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه به فاصله ۵ کیلومتری شهر «تدمر» رسید

  • کد خبر : 1450
  • 24 اسفند 1394 - 14:59

ارتش سوریه بعد از پیشروهای اخیری که طی ساعات گذشته آن را به دست آورده است، در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر باستانی تدمر و چهار کیلومتری ورودی غربی این شهر قرار گرفته است. ارتش سوریه پیشروی جدیدی در غرب شهر باستانی تدمر در حومه شرقی شهر حمص در مرکز این کشور به دست […]

ارتش سوریه بعد از پیشروهای اخیری که طی ساعات گذشته آن را به دست آورده است، در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر باستانی تدمر و چهار کیلومتری ورودی غربی این شهر قرار گرفته است.

ارتش سوریه پیشروی جدیدی در غرب شهر باستانی تدمر در حومه شرقی شهر حمص در مرکز این کشور به دست آورد.

 

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی، دو تپه “۸۰۰” و “العمدان” در رشته کوههای “الهیال” را به کنترل کامل خود درآوردند.

 

ارتش سوریه همچنین پیشروی مشابهی در منطقه المقالع در غرب تدمر به دست آورد و تپه “الثار” در نزدیکی شهر “التمثیل” را بعد از درگیری با گروه تروریستی داعش به کنترل خود در آورد.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ارتش سوریه بعد از پیشروهای اخیری که طی ساعات گذشته آن را به دست آورده است، در فاصله کمتر از پنج کیلومتری شهر باستانی تدمر و چهار کیلومتری ورودی غربی این شهر قرار گرفته است.

 

ارتش سوریه همچنین در درگیری با تروریستهای داعشی در این مناطق، تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده و شماری را نیز زخمی کرده است.

 

و خبر دیگر اینکه بعد از حمله ناکام گروههای تروریستی به مواضع ارتش سوریه در حومه شمالی حماه و وارد آمدن خسارات سنگین به آنها، پایگاههای خبری وابسته به معارضان به عقب‌نشینی این گروههای مسلح اعتراف کردند.

 

پایگاههای خبری وابسته به معارضان همچنین از کشته شدن «ابو عمر الذهب» سرکرده نظامی بخش شمال در گروه تروریستی موسوم به “الاتحاد الاسلامی لأجناد الشام” خبر دادند. همچنین «احمد حمیدی» ملقب به «ابومهدی» سرکرده گروه تروریستی گردان “سیف الله” وابسته به اجناد الشام در درگیری با ارتش سوریه در اطراف شهرک “المغیر” در حومه حماه کشته شد.

 

از سوی دیگر، منابع محلی گفتند که نیروهای گارد مرزی ترکیه با کمک ارتش این کشور و با پشتیبانی تانکها  وارد عمق هشت متری مرزهای سوریه شدند و یک دیوار حائل در طول مرز شهرک “تل‌حلف” واقع در غرب شهر “رأس العین” در غرب حسکه در شمال شرق سوریه بنا نهادند. هدف ترکیه از این اقدام که نقض آشکار منشورها و قوانین بین‌المللی است، جلوگیری از کوچ افراد مسلح موجود در این منطقه به خاک ترکیه است.

 

ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش، مراکز تجمع تروریستهای داعشی در دو گذرگاه “الزمرانی” و “الرومیات” در ارتفاعات القلمون” را هدف قرار داد که در پی آن شماری از تروریست‌های داعشی کشته شدند.

 

منابع نظامی گفتند که بعد از اینکه گروههای تروریستی با هدف قرار دادن موانع نظامی موجود در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس را نقض کردند، ارتش سوریه پایگاههای این گروهها در نزدیکی منطقه “الفصول الأربعه” در داخل شهر داریا در غوطه شرقی را هدف قرار داد.

دانشچو

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.