اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«گروهان سیده رقیه» روایتی از بسیج مردمی در سوریه

  • کد خبر : 1377
  • 21 اسفند 1394 - 7:01
«گروهان سیده رقیه» روایتی از بسیج مردمی در سوریه

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]زمانی تصور اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم در کشوری مانند سوریه محال بود، کشوری آرام که مردمش تصور نمی کردند محل زندگی آنها اینگونه جولانگاه تروریست ها شود.[/box]   به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زمانی تصور اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم در کشوری مانند […]

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]زمانی تصور اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم در کشوری مانند سوریه محال بود، کشوری آرام که مردمش تصور نمی کردند محل زندگی آنها اینگونه جولانگاه تروریست ها شود.[/box]

 

گروهان سیده رقیه

به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زمانی تصور اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم در کشوری مانند سوریه محال بود، کشوری آرام که مردمش تصور نمی کردند محل زندگی آنها اینگونه جولانگاه تروریست ها شود.

 

سوریه ده ها سال به امنیت، ثبات و همزیستی اقوام و مذاهب شناخته می شد، برای همین هنگامی که شرایط این کشور به ناگاه تغییر کرد، در ابتدا هیچ کس به درستی نمی دانست در سوریه چه می گذرد و چگونه اعتراضاتی خیابانی و آرام، به جنگی تمام عیار و مسلحانه تبدیل شد.

 

با این وجود تنها راه برای عملی شدن همه توطئه ها، ترانزیت تکفیری ها از گوشه و کنار دنیا به سوریه بود و حالا طنز تلخی در برابر دیدگان مردم جهان نمایش داده می شد؛ آدم هایی عصبانی با چهره های عجیب و افکاری عجیب تر، با ادعای برقراری دموکراسی و با دلارهای عربی سراسر دنیا رهسپار سوریه شده بودند و اینگونه آتش فتنه ای خانمان سوز را شعله ور کردند.

 

چاره کار، همان تدبیر حضرت امام(ره) بود یعنی سپردن برقراری امنیت به مردمان هر منطقه؛ چیزی شبیه بسیج در ایران و این را خیلی زود مردم سوریه دریافتند ولی مدت زمانی طول کشید تا نظامیان کلاسیک سوری هم باور کنند که بسیج تنها راه حل مشکلاتشان است.

 

مستند «گروهان سیده رقیه» روایتی است از تشکیل بسیج در سوریه، برای مقابله با منطقه ای که تروریست ها در سراسر آن پراکنده شده اند و تنها راه مقابله با آنها نیز مقاومتی همه گیر و مردمی است.

 

محله امام صادق(ع) که در نزدیکی حرم حضرت رقیه(س) واقع است و بیش از هزار سال قدمت دارد؛ امروزه در هر خانه از این منطقه، پرده هایی هست که خانه را به چند قسمت تقسیم کرده و وقتی راز این پرده ها را از ساکنانشان می پرسیم جواب می دهند چند سالی است که در هر خانه چندین خانواده زندگی می کند زیرا جنگ داخلی، سبب آواره شدن افراد زیادی شده است.

 

در این منطقه تصاویر زیادی از شهدا به چشم می خورد، شهدایی از جنس بسیج مردمی سوریه علیه تکفیری های تروریست که مستند «گروهان سیده رقیه» روایت گر زندگی و فعالیت آنهاست.

 

این مستند کاری است از سید هاشم موسوی که برای پخش از شبکه افق در روز پنجشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۲۳ در نظر گرفته شده است.

 

تکرار «گروهان سیده رقیه» را می توانید در ساعت های ۸٫۳۰ و ۱۶ امروزجمعه ۲۱ اسفندز همین شبکه ببینید.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.