اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نقشه/ چه مناطقی از استان حلب در کنترل ارتش سوریه است؟

  • کد خبر : 1287
  • 18 اسفند 1394 - 11:54
نقشه/ چه مناطقی از استان حلب در کنترل ارتش سوریه است؟

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]هرچند آتش‌بس مانع کامل شدن حلقه محاصره حلب و در پی آن فراهم شدن مقدمات شکست حصر «فوعه-کفریا» شده است،‌ اما اتاق عملیات نصر حلب، همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارد.[/box] به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از خبرگزاری فارس، استان حلب که سال‌های نه چندان دور عنوان پایتخت اقتصادی […]

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]هرچند آتش‌بس مانع کامل شدن حلقه محاصره حلب و در پی آن فراهم شدن مقدمات شکست حصر «فوعه-کفریا» شده است،‌ اما اتاق عملیات نصر حلب، همه تحرکات دشمن را زیر نظر دارد.[/box]

به گزارش جبهه جهانی مستضعفین به نقل از خبرگزاری فارس، استان حلب که سال‌های نه چندان دور عنوان پایتخت اقتصادی کشور سوریه را یدک می کشید، پس از پنج سال جنگ تحمیلی تروریست‌های اجاره‌ای از ۸۰ کشور، که مورد حمایت بنگا‌ه‌های اقتصادی غرب هستند، به نمادی از آزمایشگاه خونین نظام سرمایه‌داری تبدیل شده که هر روز معادلات میدانی در آن پیچیده‌تر می‌شود.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۱۸۹_Test_PhotoI

حلب قبل از بحران

از ابتدای بحران سوریه این استان با حمایت کشورهای مرتجع منطقه به محل جولان تروریست‌ها تبدیل شد و حومه شرقی این استان به کنترل گروه تروریستی داعش درآمد.

سایر گروه‌های تروریستی نیز با حمایت دولت ترکیه توانستند مناطق وسیعی از شمال استان، جنوب و جنوب غربی و بخش‌هایی از شهر حلب، مرکز استان را به اشغال خود درآورند.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۴۰۴_PhotoL

بر خلاف هجمه سنگین و شدید چند ساله چند کشور منطقه با پشتیبانی آمریکا و فرانسه و انگلیس، دمشق اجازه نداد که حلب به طور کامل سقوط کند و بخش مهم از مرکز استان را تحت کنترل نگاه داشت.

سرانجام از ابتدای محرم امسال، ارتش سوریه که در دو سال نخست بحران از مناطق وسیعی از استان و ریف حلب عقب‌نشینی کرد با کمک نیروهای دفاع ملی و مقاومت حزب‌الله و پشتیبانی متحدان اصلی خود، ابتکار عمل را در دست گرفت و عملیات پاکسازی این استان را با تمام سختی‌ها آغاز و شکست حصر زندان مرکزی و فرودگاه این شهر به مقدمه‌ای برای پیشروی های سریع تبدیل شد.

ارتش سوریه با حفظ مواضع خود در بخش‌هایی از جنوب شرق استان حلب در ابتدا توانست با امدادرسانی از طریق مسیر ارتباطی اثریا-خناصر حوزه عملیاتی خود را گسترش دهد و به جنوب و حومه شرقی شهر حلب نزدیک‌تر شود.

در شش ماه اخیر، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت حزب الله با کمک نیروهای دفاع ملی عملیات پرگاری و همزمان خود را در مناطق حومه شرقی و جنوب غربی استان حلب و حومه شمالی و شرقی شهر حلب ادامه داده‌اند که باعث شده تحولات میدانی به گونه‌ای تغییر کند که ترس بر اردوگاه گروه‌های تروریستی حاکم شود.

محور اول: پاکسازی جنوب غرب استان حلب

پاکسازی بیش از صدها کیلومتر از جنوب غرب استان حلب ضربه سختی را به گروه های تروریستی وارد کرد و آزادی روستاها و شهرک های حدادین، الجابریه، الوضیحی، عبطین، کدار، الملیحه، ثکنه کدار، السابقیه، الصفیره، بلاس، جوره الجحاش، رسم الشیخ “قیقان”، دیر صلیبه، کفرعبید، الایوبیه، القراصه، الحمیره، خلصه ، الحویره الکساره، مجبل الوضیحی و پاکسازی ارتفاعات و مزارع الشهید، زهمول، مداجن زیتونی، الدباغات، الحلبی، مرعی، خیرو، قبلی، المحروقات، الصنوبرات و قلعه نجم و رسیدن نیروهای سوری به یک کیلومتری بزرگراه حلب – دمشق  فقط بخشی از موفقیت‌های ارتش سوریه در این مناطق است.

با ادامه موفقیت‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این محور، تروریست‌ها با پشتیبانی از شهر حلب و استان ادلب با تمام توان درصدد برآمدند تا علاوه بر توقف پیشروی‌ها، مناطق آزادشده را باز پس‌بگیرند که با مقاومت نیروهای سوری و رزمندگان حزب الله این هدف گروه‌های تروریستی ناکام ماند.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۴۰۹_PhotoL

محور دوم: پاکسازی حومه شرقی حلب

اتاق عملیات مقاومت با درک پشتیانی‌های گسترده به تروریست‌ها از شمال به جنوب غربی استان حلب، با تثبیت مواضع خود در این محور، همزمان عملیات را در حومه شرقی استان حلب علیه داعش ادامه داد و علاوه بر شکست حصر فرودگاه کویرس با پاکسازی روستاها، شهرک‌ها و ارتفاعات النجاره، النعام، الناصریه، الحویجه، بقجه (بقشه)، الحویجینیه، البریجیه، الجبول، تل نغموس، تل سبعین والمفلسه، قطر، تل الحطابات، ودیعه، العفش، طنوزه، تل مکسور، السین و المشیرفه در تلاشند خود را از اطراف فرودگاه کویرس در حومه شرقی استان به مناطق جنوبی شهرک صنعتی «شیخ النجار» به شرق شهر حلب برسانند و تروریست‌های داعش را در مناطق حد فاصل شهرک صنعتی با فرودگاه نظامی از جمله مناطق بلاط، ایستگاه حراراتی و الرضوانیه محاصره کنند.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۲۱۸_Test_PhotoI

کمربند امنیتی شرق حلب

به گزارش فارس، نیروهای سوری و مقاومت با ایجاد یک حلقه از غرب فرودگاه کویرس به سمت نیروگاه حرارتی، عناصر تروریستی داعش را تقریبا محاصره کرده‌اند و در میدان نبرد با یک تیر دو نشان زده‌اند.

با پاکسازی نیروگاه حرارتی، امنیت کمربند شرق حلب که نقاط راهبردی از جمله فرودگاه بین المللی و جاده استراتژیک «حلب-حماه» در آن واقع شده، تامین می‌شود و می‌توان گفت معادلات در شرق استان حلب تغییر می‌کند.

محور سوم: پاکسازی شمال غرب شهر حلب و شمال استان

نیروهای سوری همچنین با تثبیت مواضع خود در حومه شرقی شهر حلب، همزمان پیشروهای گسترده به سوی شمال غرب شهر حلب و شمال این استان را نیز ادامه دادند و در نهایت با پاکسازی شهرکها و روستاهای حندرات، باشکوی، دویرالزیتون، تل جبین، حردتین، معرسه الخان، رتیان و مایر پس از چهار سال علاوه بر شکست حصر شهرک های نبل و الزهرا موفق به قطع ارتباط مسیر امدادرسانی تروریستها از شمال به جنوب غرب استان حلب شده‌اند که یک پیروزی بزرگ و راهبردی به شمار می‌آید.

آتش‌بس موقت، مکثی قبل از سقوط کامل حلب برای تروریست‌ها

از سویی دیگر پس از شکست حصر شهرک های نبل و الزهرا، پیشروهای‌های نیروهای کُرد را نباید در شهرک‌های کفین، کفرنایا و تل رفعت و نزدیک شدن به یک قدمی شهر راهبردی اعزاز فراموش کرد که ادامه آن به معنای شکست کامل تروریست‌ها در شمال حلب به شمار می‌آمد اما به واسطه آتش‌بس موقت، تروریست‌ها توانستند از معرکه جان به دربرند.

توجه به این نکته ضروریست اگر آتش‌بس موقت در شمال غرب شهر حلب و شمال استان اجرایی نمی‌شد، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب‌الله این فرصت را در اختیار داشتند با توسعه مناطق عملیاتی به مناطق الیرمون، بیانون، عندان، حیان، حریتان و کفرحمره، تروریست‌ها را در شهر حلب محاصره کنند و همزمان پاکسازی مناطق غربی شهر حلب را نیز ادامه دهند تا نیروهای خودی بتوانند از طریق قطع مسیر تدارکاتی تروریست‌ها از محور شمالی شهر، منطقه الخالدیه را در جنوب غرب استان آزاد کنند.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۲۱۰_Test_PhotoI

آزادی منطقه الخالدیه به معنای قطع کمک رسانی به تروریستها در جنوب غرب استان به شمار می‌آمد و در نهایت نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله می‌توانستند با پاکسازی شهرک‌ها و روستاها (خان طومان، الزربه، ایکاردا و…) در جنوب غرب استان حلب خود را به مرز استان ادلب برسانند و به طور رسمی عملیات شکست محاصره دو شهرک الفوعه و کفریا آغاز کنند.

در مجموع موفقیت‌های نیروهای مقاومت، ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در استان حلب روندی داشته که وحشت سرتاسر دولت‌های حامی تروریست را فرا گرفته است و با وجود آتش‌بس موقت، اتاق عملیات مقاومت با رصد تمامی تحرکات تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان، یک بار دیگر ابر شرکت‌های امنیتی خصوصی که علاقه‌ای وافری برای ادامه بحران دارند را غافلگیر می‌کند.

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۲۰۴_Test_PhotoI

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۲۱۵_Test_PhotoI

۱۳۹۴۱۲۱۸۰۰۰۱۸۸_Test_PhotoI

منبع: http://mwfpress.com

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.