اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فریدمن: کنار زدن اسد از قدرت، دیوانگی است

  • کد خبر : 786
  • 03 اسفند 1394 - 8:48
فریدمن: کنار زدن اسد از قدرت، دیوانگی است

تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان کنار زدن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» توصیف کرد. به گزارش فارس، «توماس فریدمن» تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه کنار گذاشته بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» خواند و گفت او باید در آینده نزدیک همچنان قدرت را در اختیار […]

۵۷۲۲۳۳_۵۶۴

تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان کنار زدن رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» توصیف کرد.

به گزارش فارس، «توماس فریدمن» تحلیلگر برجسته روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه کنار گذاشته بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت را «دیوانگی» خواند و گفت او باید در آینده نزدیک همچنان قدرت را در اختیار داشته باشد.

وی که در برنامه «جی‌پی‌اس» شبکه سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، در واکنش به اظهارات «فرید زکریا» مجری برنامه که تبعات احتمالی سقوط اسد از جمله تشدید درگیری‌ها در سوریه را برشمرد، گفت: «من به هیچ وجه از سقوط اسد در شرایط کنونی حمایت نمی‌کنم.»

او هرچند اسد را «رهبری وحشتناک و جنایتکار» خواند، اما گفت: «برای من از همان ابتدا کاملا روشن و مبرهن بود که این یک جنگ داخلی است و تنها راه برای پایان دادن به آن، این است که مانند جنگ لبنان، هیچ طرفی برنده نباشد و هیچ گروهی نیز شکست نخورد، مثلا گروه‌هایی که در اقلیت قرار دارند، مانند علوی‌ها و تا حدی مسیحیان، تنها راه برای پایان دادن به این وضعیت این است که اسد در آینده نزدیک در قدرت باقی بماند.»

این تحلیلگر آمریکایی افزود: «کنار زدن اسد در شرایط کنونی، به همان دلایلی که خودت اشاره کردی، دیوانگی است.»

در ماه‌های گذشته مقامات و تحلیلگران آمریکایی موضع اولیه خود مبنی بر کناره‌گیری فوری اسد از قدرت را تغییر داده و حالا می‌گویند که او می‌تواند «تا مدتی» در قدرت بماند. در مقابل روسیه، ایران و دولت سوریه می‌گویند سرنوشت دولت آتی سوریه باید در جریان انتخاباتی مشخص شود که همه افراد، از جمله اسد، بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

منبع: تابناک

 

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.