اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سازمان ملل: نفت، هنوز منبع اصلی درآمد داعش است

  • کد خبر : 626
  • 24 بهمن 1394 - 20:46
سازمان ملل: نفت، هنوز منبع اصلی درآمد داعش است

معاون دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد با وجود قطعنامه سازمان ملل در زمینه ممنوعیت حمایت مالی از تروریسم و ممنوعیت هر گونه تعامل تجاری با داعش یا گروههای وابسته به آن، این گروه همچنان اقدام به تجارت نفت می نماید. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که […]

داعش هنوز بخش هایی از مناطق نفت خیز عراق و سوریه را در اشغال دارد

داعش هنوز بخش هایی از مناطق نفت خیز عراق و سوریه را در اشغال دارد

معاون دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد با وجود قطعنامه سازمان ملل در زمینه ممنوعیت حمایت مالی از تروریسم و ممنوعیت هر گونه تعامل تجاری با داعش یا گروههای وابسته به آن، این گروه همچنان اقدام به تجارت نفت می نماید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که در نشست شورای امنیت ارائه کرد بار دیگر توان داعش در زمینه بسیج گسترده عناصر تروریستی در زمان بسیار کوتاه را یادآوری و تأکید کرد: تشکیلات تروریستی داعش که در عراق و سوریه به وجود آمده و در نتیجه درگیری ها و هرج و مرج، در مناطقی از آن دو کشور ریشه دوانده است از منابع مالی و روابطش با گروههای تروریستی بین المللی استفاده می کند. به طوری که قادر است دامنه فعالیت خود را به مناطق دیگری از دنیا نیز گسترش دهد.

روسیا الیوم به نقل از جفری فلتمن افزود: منبع مالی اصلی گروه تروریستی داعش از طریق فروش نفت و سایر ثروت های طبیعی در مناطق تحت اشغالش و همچنین جمع آوری مالیات ، مصادره اموال و فروش آثار تاریخی است. همچنین این گروه، اموالی را از طریق کمک های حامیانش در خارج از مناطق تحت اشغال و همچنین گروگان گیری و بهره گرفتن از اینترنت و پایگاههای اجتماعی در زمینه جمع آوری کمک ها به دست می آورد.
این مقام سازمان ملل در گزارش خود افزود: سازمان ملل اطلاعاتی از برخی از کشورها دریافت کرده است که نشان دهنده روش های داعش در زمینه صادرات مواد نفتی است. اما نمی توان به طور مستقل، صحت این اطلاعات را تأیید کرد.
دبیرکل سازمان ملل اخیرا در گزارشی اعلام کرد درآمد داعش از فروش نفت و گاز در سال گذشته رقمی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.
یادآور می شود شورای امنیت در ۱۷ دسامبر گذشته با تصویب قطعنامه ای همه کشورهای جهان را به تلاش برای قطع منابع مالی تروریسم ملزم و تهدید کرد طرف هایی که در تجارت نفت و گاز با داعش دست داشته باشند مورد تحریم های اقتصادی و مالی قرار خواهند گرفت.

منبع: العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.