اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انتقال شیخ زکزاکی و همسرش به مکانی نامعلوم

  • کد خبر : 6210
  • 21 آذر 1395 - 10:36
انتقال شیخ زکزاکی و همسرش به مکانی نامعلوم

نیروهای نیجریه، دبیرکل جنبش اسلامی این کشور و همسر وی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.  پرس تی وی گزارش داد، دبیرکل بازداشت‌شده جنبش اسلامی نیجریه و همسرش، با توجه به بیم و نگرانی دربارۀ تلاش برای سوءقصد و ترور، به یک مکان نامعلوم منتقل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شیخ ابراهیم زکزاکی و زینت […]

نیروهای نیجریه، دبیرکل جنبش اسلامی این کشور و همسر وی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
 پرس تی وی گزارش داد، دبیرکل بازداشت‌شده جنبش اسلامی نیجریه و همسرش، با توجه به بیم و نگرانی دربارۀ تلاش برای سوءقصد و ترور، به یک مکان نامعلوم منتقل شده‌اند.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شیخ ابراهیم زکزاکی و زینت روز شنبه به بازداشتگاهی که نام آن ذکر نشده است در ابوجا، پایتخت نیجریه، انتقال یافتند.
در اوایل دسامبر، شعبه «دادگاه عالی فدرال نیجریه» در ابوجا، اعلام کرد شیخ زکزاکی و همسرش باید بدون هرگونه قید و شرط آزاد شوند. بعد از چند روز، مقامات ایالت کادونا پیگرد قضایی زکزاکی را به خاطر آنچه «بی‌قانونی» جنبش اسلامی نیجریه خواندند، خواستار شدند.
در ماه اکتبر، مقامات کادونا در ادامه اقدامات سرکوبگرانۀ این ایالت علیه جامعۀ مسلمانان، فعالیت جنبش اسلامی نیجریه — که شیخ زکزاکی رهبری آن را به عهده دارد، — را غیرقانونی اعلام کرد.
دولت ایالتی کادونا هشدار داد عضویت در این جنبش موجب حبس چندین سالۀ افراد خواهد شد. موج جدید سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال  ۱۳۹۴ با یورش سربازان نیجریه به یک حسینیه در شهر زاریا در ایالت کادونا آغاز شد. شیخ ابراهیم زکزاکی و همسرش، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۳ آذر ۱۳۹۴)، بعد از درگیری‌های مرگبار میان حامیان جنبش اسلامی نیجریه و نظامیان این کشور، بازداشت شد. نزدیک به ۳۵۰ تن از اعضای این جنبش شیعه در این درگیری‌ها کشته شدند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.