اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقصد بعدی جنگ سوریه کدام شهر است؟

  • کد خبر : 6382
  • 04 دی 1395 - 16:24
مقصد بعدی جنگ سوریه کدام شهر است؟

به گزارش اخبار جهادی ،جنگ در حلب با پیروزی اسد و متحدانش به پایان رسید اما واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد بازپس‌گیری و کنترل بر حلب به معنای پایان جنگ در سوریه نیست چراکه استان ادلب واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی حلب و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه از جمله مناطقی است که دولت […]

به گزارش اخبار جهادی ،جنگ در حلب با پیروزی اسد و متحدانش به پایان رسید اما واقعیت‌های میدانی نشان می‌دهد بازپس‌گیری و کنترل بر حلب به معنای پایان جنگ در سوریه نیست چراکه استان ادلب واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی حلب و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه از جمله مناطقی است که دولت سوریه در اواسط سال ۲۰۱۵ بخش عمده کنترل این منطقه را از دست داد.

ضرورت صلح و تداوم پیروزی ایجاب می‌کند ارتش سوریه تمهیدات لازم را برای مقصد بعدی جنگ که همان استان ادلب است، فراهم کند.

جنگ در ادلب به آن جهت اهمیت دارد که این استان هم‌مرز با لاذقیه مرکز حضور نیروهای حامی اسد و نزدیک به بزرگراه حلب ـ دمشق است بنابراین پیروزی در این استان تا میزان زیادی امید به صلح و استقرار ثبات در این کشور را زنده می‌سازد.

واقعیت آن است که پیروزی ارتش سوریه در ادلب همانند پیروزی در حلب، متضمن حصول بیشترین فواید استراتژیک خواهد بود و آن، اینکه: پیروزی در ادلب سبب خواهد شد تا بشار اسد کنترل بر بزرگ‌ترین شهر‌های سوریه را به دست گیرد. این شرایط کمک خواهد کرد که قدرت گروه‌های شورشی و جریان‌های معاند بشار اسد در مناطق شمالی و شرقی سوریه کاسته شود. ضمن اینکه سبب خواهد شد که محور سوری ـ روسی نبرد سوریه، به بازتعریف تاکتیک جنگی برای آینده تنازعات سوریه روی آورند و به تحکیم ائتلاف‌ها به منظور تکرار پیروزی خود در مواجهه با نیرو‌های معاند و همچنین جبهه عربی ـ غربی امیدوار باشند.

بدیهی است که برنده این ائتلاف‌ها کسی جز بشار اسد نیست که به بقای سیاسی خود در آینده نظام سیاسی سوریه امید فراوان دارد. بدون تردید پیروزی در ادلب به انگیزه و تمدد قوای ارتش سوریه در نبرد با داعش در مناطق حمص و پالمیرا کمک خواهد کرد. آنچنان که فنون رزمی و تاکتیک جنگ فرامرزی داعش نشان داده است، این جریان تکفیری به جهت تنگناهای حاصله در نبرد حلب موقعیت خود را به جهت ضربه زدن به بشار اسد به حمص و پالمیرا تغییر داده و جبهه جدیدی از جنگ علیه نظام سیاسی سوریه گشوده است.

سخن آخر اینکه پیروزی در ادلب، حمص و پالمیرا و محتملا رقه تا میزانی آینده سوریه و فرجام سیاسی بشار اسد را معلوم خواهد کرد. این وضعیت به معنای آن است که حمایت‌های روسیه و ایران از سوریه، وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد. طرفه آنکه در آستانه پیروزی دیگر ارتش سوریه و البته این بار در ادلب، دونالد ترامپ رییس‌جمهور منتخب آمریکا خواستار همکاری با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه شده است و موضوع شکست داعش را از اولویت‌های راهبردی خود قرار داده است.

به این ترتیب فایده استراتژیک تکرار پیروزی حلب در ادلب بیش از همه متوجه روسیه است. این موضوع می‌تواند دست روسیه را برای کمک به تداوم پیروزی‌های نظامی در سوریه بازتر و آن کشور را به قدرتی عمده در خاورمیانه مبدل کند.

منبع : ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.