اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فروپاشی جبهه داعش در جنوب غرب تدمر

  • کد خبر : 1640
  • 09 فروردین 1395 - 13:47

محاصره کامل شهر قریتین در جنوب غربی تدمر توسط ارتش سوریه با عقب‌نشینی تروریست‌های داعش از این شهر همراه شده که نوید آزادی آن تا چند روز آینده را می‌دهد. با پایان عملیات نظامی آزادسازی شهر تدمر در ریف شرقی حمص، ارتش سوریه فورا عملیات نظامی گسترده برای سیطره بر شهر القریتین در غرب فرودگاه […]

محاصره کامل شهر قریتین در جنوب غربی تدمر توسط ارتش سوریه با عقب‌نشینی تروریست‌های داعش از این شهر همراه شده که نوید آزادی آن تا چند روز آینده را می‌دهد.

با پایان عملیات نظامی آزادسازی شهر تدمر در ریف شرقی حمص، ارتش سوریه فورا عملیات نظامی گسترده برای سیطره بر شهر القریتین در غرب فرودگاه نظامی تدمر و شرق فرقلس را آزاد کرده و همه تجهیزات نظامی بکارگرفته شده در نبرد آزادسازی شهر تدمر به قریتین انتقال یافته است.

شهر قریتین در استان حمص در مرکز سوریه به علت قرار گرفتن در جاده ارتباطی بین شهر «تدمر» (پالمیرا) با قلمون شرقی در استان ریف‌دمشق از اهمیت راهبردی برخوردار است.

ارتش سوریه ارتفاعات و مناطق راهبردی مشرف به قریتین را پاکسازی کرده و همین امر موجب تسلط قدرت آتشباری ارتش سوریه  و محاصره کامل تروریست‌های داعش از همه طرف‌ها بر این منطقه شده است.

این در حالی است که همه راه‌های کمک‌رسانی به تروریست‌های داعش از محورهای قلمون یا از سمت صحرای سوریه نیز قطع شده است.

در حال حاضر تروریست‌های داعش در قریتین با یکدیگر در نزاع شدید به سر می‌برند، برخی از آنها خواهان عقب نشینی و فرار همچون سناریو خروج از تدمر هستند و برخی ماندن و رویارویی با ارتش سوریه و متحدانش را ترجیح می‌دهند.

منبع سوری گفت: نبرد در شهر قریتین به مراتب از درگیری‌ها در مناطق پر پیچ و خم یا صحرایی تدمر آسان‌تر است و این علاوه بر سرعت نیروهای مقاومت در محاصره تروریست‌های داعش در داخل شهر است بنابراین انتظار می‌رود طی چند روز آینده این شهر به طور کامل به تسلط ارتش سوریه در آید.

فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.