اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری شدید ارتش سوریه و داعش درحمص

  • کد خبر : 1681
  • 11 فروردین 1395 - 0:16
درگیری شدید ارتش سوریه و داعش درحمص

نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه در ادامه پیشروی های خود بعد از آزادسازی شهر باستانی تدمر، در اطراف شهر القریتین و تپه های نزدیک به آن در استان حمص واقع در مرکز سوریه با تروریست های داعش درگیر شده و در منطقه جبل الحزم را به کنترل خود درآوردند. دیده بان حقوق بشر سوریه […]

نیروهای ارتش سوریه روز سه شنبه در ادامه پیشروی های خود بعد از آزادسازی شهر باستانی تدمر، در اطراف شهر القریتین و تپه های نزدیک به آن در استان حمص واقع در مرکز سوریه با تروریست های داعش درگیر شده و در منطقه جبل الحزم را به کنترل خود درآوردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: درگیری های شدید که از شب گذشته میان نیروهای دولت سوریه و عناصر مسلح داعش در اطراف شهر القریتین و تپه های اطرف حومه جنوب شرقی حمص شروع شده است، ادامه دارد و همزمان جنگنده های سوریه و روسیه نیز مناطق درگیری را بمباران کردند.
رامی عبد الرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: نیروهای دولت سوریه شب گذشته موفق شدند طی عملیاتی که از صبح دیروز شروع شده بود، منطقه جبال الحزم مشرف بر شهر القریتین را به کنترل خود درآوردند.
این درگیری ها دو روز پس از آزادسازی شهر باستانی تدمر از اشغال تروریست های داعش به وجود آمده است.
یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری فرانسه گفت: شهر القریتین مقصد بعدی ارتش سوریه است و در حال حاضر اولویت اصلی منطقه السخنه این شهر است که تروریست های داعش از شهر تدمر به این منطقه فرار کرده اند.
طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه، جنگنده های سوریه و روسیه صبح امروز مناطق تحت سیطره داعش رادر اطرف شهر تدمر و منطقه السخنه در ریف شرقی حمص بمباران کردند.
نیروهای دولت سوریه نیز، در شهر تدمر مشغول خنثی کردن مین ها و بمب های کارگزاری شده توسط داعش در آثار باستانی این شهر هستند.
شهر تدمر سوریه بقایای بناها و آثار هنری است و یکی از مهم ترین مناطق فرهنگی جهان محسوب می شود.
داعش پس از اشغال این شهر علاوه بر تخریب برخی آثار باستانی، نظامیان و کارمندان دولت را اعدام کرد.
ارتش سوریه از سه هفته قبل با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و گروه های مقاومت عملیاتی گسترده را برای بازپس گیری این شهر مهم آغاز کرد.
این تلاش ها روز یکشنبه به ثمر نشست و شهر تدمر به طور کامل از اشغال تروریست ها آزاد شد.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.