اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش داعشی‌ها برای فرار از موصل/ هشدار مجدد سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در عراق

  • کد خبر : 5302
  • 12 مهر 1395 - 16:35
تلاش داعشی‌ها برای فرار از موصل/ هشدار مجدد سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در عراق

همزمان با آمادگی‌ها برای آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، مقر اصلی داعش در عراق ده‌ها تن از رهبران این گروه تروریستی از موصل گریختند. از سوی دیگر سازمان ملل بار دیگر نسبت به وقوع فاجعه انسانی در موصل هشدار داد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت شفق نیوز عراق، یک منبع بومی در شهر […]

همزمان با آمادگی‌ها برای آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، مقر اصلی داعش در عراق ده‌ها تن از رهبران این گروه تروریستی از موصل گریختند. از سوی دیگر سازمان ملل بار دیگر نسبت به وقوع فاجعه انسانی در موصل هشدار داد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت شفق نیوز عراق، یک منبع بومی در شهر موصل  اظهار داشت: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای عملیات بازپس گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش، ده‌ها تن از رهبران واعضای آن ظرف دو روز گذشته از بخش غربی شهر موصل به سمت شرق آن گریختند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، هدف داعش از این اقدام را تسهیل فرار به سمت سوریه در صورت حمله نیروهای امنیتی دانست و گفت: داعشی‌ها دچار سردرگمی  و اضطراب شده‌اند؛ چرا که سرنوشتشان با آغاز عملیات نامعلوم خواهد بود و پس از این جایی در شهر نخواهند داشت.

مسئولان امنیتی عراق و نیز مسئولان بین المللی احتمال می‌دهند عملیات آزادسازی شهر موصل اواخر ماه جاری میلادی آغاز شود و همزمان جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به حملات خود علیه پایگاه‌های تروریست‌ها در عراق جهت تسهیل پیشروی عراقی‌ها ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر سازمان ملل هشدار داد که نهادهای امدادرسان در تامین نیازهای سیل آوارگان از موصل ناتوان خواهند بود. این سازمان بار دیگر نسبت به وقوع فاجعه انسانی در موصل هشدار داد.

همچنین اردوگاه‌های آوارگان این روزها پذیرای تعداد بیشتری از ساکنان فراری شهر حویجه و مناطق اطراف شهر موصل هستند.

احتمال می‌رود با آغاز عملیات موصل مسئولان عراقی و نهادهای بین المللی با چالش‌های بزرگی در تامین پناهگاه‌ برای تعداد بیشتری از آوارگان مواجه شوند؛ به ویژه که حملات جنگنده‌های ائتلاف علیه پایگاه‌های داعش در حویجه افزایش یافته است.

سازمان جهانی مهاجرت نیز اعلام کرد که برای اسکان آوارگان موصل اردوگاه‌هایی را احداث خواهد کرد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایسنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.