اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا موصل آزاد می‌شود؟/ ارتش عراق در راه پایتخت داعش

  • کد خبر : 3320
  • 01 تیر 1395 - 15:47
آیا موصل آزاد می‌شود؟/ ارتش عراق در راه پایتخت داعش

فرماندهان عراقی از پیروزی‌های قریب‌الوقوع و احتمال خیزش مردم موصل علیه داعش خبر داده‌اند. به گزارش اخبار جهادی نورالدین قبلان، رئیس شورای استان نینوا، گفت: نیروهایی که در عملیات آزادسازی قیاره در جنوب موصل مشارکت دارند، فرماندهی عملیات نینوا شامل ارتش و عشایر هستند که از حمایت هوایی ائتلاف بین المللی و نیروهای پیشمرگه برخوردار […]

فرماندهان عراقی از پیروزی‌های قریب‌الوقوع و احتمال خیزش مردم موصل علیه داعش خبر داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی نورالدین قبلان، رئیس شورای استان نینوا، گفت: نیروهایی که در عملیات آزادسازی قیاره در جنوب موصل مشارکت دارند، فرماندهی عملیات نینوا شامل ارتش و عشایر هستند که از حمایت هوایی ائتلاف بین المللی و نیروهای پیشمرگه برخوردار می‌باشند.

وی تعداد عشایر شرکت‌کننده در این عملیات را ۷۰۰ نفر دانست و افزود: این جنگجویان از عشایر لهیب، جبور و سبعاوین هستند.

بشارت پیروزی های جدید طی ساعات آینده

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: اهداف حیاتی و استراتژیک در عملیات نظامی که برای آزادسازی ناحیه قیاره در جنوب موصل و شرقاط در شمال صلاح‌الدین شروع شده است، وجود دارد. وی افزود: طی ساعات آینده بشارت‌هایی برای پیروزی‌های جدید وجود خواهد داشت. فرماندهی عملیات مشترک بر اساس استراتژی منزوی کردن، محاصره داعش و غلبه بر آن، قطع راه‌های امداد رسانی، منزوی کردن مناطق و پیشروی به سوی آن است.

یحیی رسول تاکید کرد: تسلط بر شرقاط به قطع همه راه‌های جابجایی تروریست‌ها میان شهر حویجه به سوی مناطق الشرقاط و شمال صلاح‌الدین منجر خواهد شد. به علاوه؛ تسلط بر شرقاط به مثابه آغاز عملیات برای آزاد سازی مناطق موصل است.
موصلی ها آماده انتفاضه علیه داعش

سرلشگر طالب شغاتی فرمانده عملیات مشترک گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از موصل، این شهر در حال آماده شدن برای شورش علیه داعش همزمان با پیشروی نیروها برای آزاد سازی آن است. وی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی ارتش، ساکنان موصل، که تعداد آنها بیش از یک میلیون نفر است، آماده خیزش علیه داعش می‌شوند. تماس‌هایی در جریان است تا این انتفاضه با حمله نظامی به موصل همراه شود. همکاری و هماهنگی با ساکنان موصل نقش به سزایی در تسریع عملیات آزادسازی موصل از داعش خواهد داشت.

تخلیه ۸۰۰ غیرنظامی ازجنوب موصل

نجم جبوری، فرمانده عملیات نینوا، از خارج کردن ۸۰۰ غیرنظامی از روستاهای جنوب موصل و انتقال آنها به مناطق امن از بیم هدف قرار گرفتن آنها از سوی داعش خبر داد و افزود: فروپاشی داعش در ناحیه قیاره آشکار شده است و ده‌ها نفر از ساکنان این ناحیه از آن به سوی مخمور در جنوب شرق موصل گریخته‌اند.
تدابیر امنیتی ویژه در دیوانیه از بیم حملات داعشی‌ها

یک منبع امنیتی در استان دیوانیه عراق از تدابیر ویژه در مناطق مختلف این استان از بیم اقدامات تروریستی به ویژه پس از آزادسازی فلوجه خبر داد و افزود: همه ورودی‌ها و خروجی‌های استان به دقت زیر نظر قرار دارد. اطلاعات به شدت مشغول رصد هرگونه تحرک مشکوکی است و گشت‌های ثابت و سیار ایجاد شده است. همچنین در چارچوب این تدابیر امنیتی، توقف خودروها در جاده‌های عمومی و در برابر موسسات دولتی ممنوع است. نیروهای مبارزه با مواد منفجره نیز در مناطق مختلف مستقر شده‌اند.
اعلان پاکسازی کامل فلوجه پس از تسط بر ۳ منطقه باقیمانده

عبدالوهاب ساعدی فرمانده عملیات فلوجه گفت: نیروهای پلیس محلی امنیت اراضی آزاد شده در فلوجه را پس از خروج نیروهای مبارزه با تروریسم از آن، در اختیار خواهد گرفت. وی افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم به عملیات ضدداعش برای یافتن باقیمانده داعشی‌ها در فلوجه ادامه می‌دهند. نیروهای ویژه خنثی‌سازی عراق نیز مشغول خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعش هستند. داعش در فلوجه و اطراف موصل از تاکتیک زمین مسلح استفاده کرده است. ساعدی تاکید کرد: نیروهای عراقی مرکز فلوجه را آزاد کرده‌اند و پس از تسلط بر مناطق جولان، جغیفی و عسکری به طور رسمی پاکسازی کامل آن اعلام خواهد شد. داعش پس از پیشروی و محاصره آن از سوی نیروهای عراقی متحمل شکست غیرقابل انتظار شد. تکفیری‌ها پس از قطع همه خطوط امدادرسانی گزینه‌ای در مرکز فلوجه جز تسلیم شدن در مناطق باقیمانده ندارند.
تاکتیک زمین مسلح چیست

تاکتیک زمین‌های مسلح همانطور که از نامش یافت می‌شود به معنای این است که زمین مورد تملک مسلح به ادوات و تجهیزات نظامی می‌شود که دشمن را برای ورود به آن غیرقابل نفوذ خواهد کرد. به عبارت بهتر در تاکتیک زمین‌های مسلح از تجهیزاتی استفاده می‌شود که فکر تجاوز را از دشمن می‌گیرد که مهمترین این تجهیزات نظامی مین‌های جنگی و سیم خاردارهای وسیعی هستند که کار نفوذ یا پیشروی را سخت می‌کنند.

آیا داعش در موصل سقوط می‌کند/ پایتخت داعش در آستانه آزادسازی + تصاویر

البته علاوه بر مین‌های جنگی و سیم خاردارها، انواع راکت‌ اندازهای مستقر در مرزها از جمله مینی راکت اندازها و خمپاره‌اندازهای با کالیبرهای مختلف، سامانه های رزم ضد نفر و تک تیراندازه ، سامانه‌های موشکی دوش پرتاب و ادوات نظامی زرهی و ضد زره و … در این پروسه نقش آفرینی خواهند کرد.
موصل در کجا قرار دارد

موصل شهری در شمال کشور عراق و مرکز اداری استان نینوا است. موصل با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره است.

موصل از ۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمد. شهر اصلی موصل در ساحل غربی دجله قرار گرفته در حالی که شهر باستانی نینوا در دوران آشور در سمت شرقی بوده‌ است. بیشتر مردم این شهر عرب هستند؛ اما اقلیت‌های قابل توجه کرد، ترکمن و آشوری نیز در شهر زندگی می‌کنند. جمعیت شهر در سال ۲۰۰۸ به یک میلیون و هشتصد هزار نفر رسیده بود اما در سال ۲۰۱۴ حدود نیم میلیون نفر آواره شدند هرچند هنوز هم جمعیت شهر بیش از میلیون نفر است.
چرا موصل در کمتر از یک ساعت سقوط کرد

در اینجا یک سوال بسیار حیاتی مطرح می‌شود که چگونه ۱۳۰۰ تروریست داعشی ارتش ۳۵۰ هزار نفری عراق را شکست دادند؟ پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: پنتاگون سقوط شهرهای موصل و رمادی را در سال ۲۰۱۲ برنامه ریزی کرده بود. ائتلاف تحت امر آمریکا که اکنون تلاش می‌کند نشان دهد که درحال نبرد با داعش است، عمدا به ظهور داعش کمک کرد؛ چون هدفی همچون منزوی کردن بشار اسد و مقابله با نفوذ فزاینده ایران بود.

حداقل می‌توان گفت که از اوت ۲۰۱۲، همین ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به طور کامل مطلع بود که پیش درآمد داعش یعنی، گروه‌هایی مثل القاعده عراق و دولت اسلامی عراق، به همراه سایر گروه‌های وابسته به القاعده بر مخالفان سوری برتری دارند. آمریکا و همپیمانانش می‌دانستند که القاعده عراق در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ افول خواهد کرد، اما به علت شبه نظامی‌گری در سوریه دوباره احیا شد. با وجود همه این تحولات، آمریکا و هم‌پیمانانش همچنان به کمک مالی، تسلیحاتی و آموزشی خود به همین گروه‌های تندرو ادامه دادند، آنها به طور خاص این کار را کردند چون از دیدگاه آنها ظهور این گروه‌ها دارایی مهمی برای رسیدن آمریکا به اهداف ژئوپلتیکی‌اش محسوب می شد؛ هرچند در همین زمان این گروه‌ها مرتکب جنایات شنیعی می‌شدند.

گزارش هفت صفحه ای آژانس اطلاعات دفاعی (DIA) آمریکا که تاریخ آن به اوت ۲۰۱۲ برمی‌گردد و اخیرا نیز با توجه به قانون آزادی اطلاعات در آمریکا منتشر شده است، به طور خاص بیان می‌کند که مخالفان سوری در آن زمان یک مسیر روشن افراطی‌گری در پیش گرفته بودند و اینکه سلفی‌ها، اخوان المسلمین و القاعده عراق نیروهای اصلی محرک شورش در سوریه بودند. این گزارش می‌افزاید: القاعده عراق که پیش درآمدی بر داعش بود و از همان آغاز از مخالفان سوری حمایت کرده بود و در طی سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پسرفت داشت، اما پس از شبه نظامی‌گری در سوریه، قدرت‌های دینی و قبایلی در منطقه با خیزش‌های افراطی‌گری همراهی کردند.

با وجود این حقایق، غرب؛ کشورهای مرتجع خلیج فارس و ترکیه بودند که از مخالفان سوری حمایت کردند در حالی که کشورهای روسیه، چین و ایران از رژیم بشار اسد حمایت کردند. همچنین، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پیش بینی کرد که دولت اسلامی عراق می‌تواند یک دولت اسلامی را از طریق اتحاد با دیگر سازمان‌های تروریستی در عراق و سوریه اعلام کند.

این آژانس پیش بینی کرده بود که این احتمال وجود دارد که یک حکومت سلفی در شرق سوریه تشکیل شود. این دقیقا همان چیزی بود که بعد از سال ۲۰۱۲، با اعلام دولت به اصطلاح اسلامی رخ داد. قدرت‌های حامی مخالفان سوری دقیقا همین را می‌خواستند تا رژیم سوریه را منزوی کنند، زیرا از دید آنها رژیم سوریه عمق راهبردی گسترش مذهب شیعه بود، درحالی که ایران و عراق نیز بخش لاینفک این گسترش بودند. قدرت‌های حامی مخالفان سوری شامل غرب، کشورهای خلیج فارس و ترکیه می‌شوند.

این سند در طبقه‌بندی محرمانه قرار گرفت و در اختیار وزارت امنیت داخلی، وزارت امور خارجه آمریکا، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، اف بی آی، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، فرماندهی مرکزی آمریکا و دیگر نهادها قرار گرفت.

از این رو می‌توان گفت ائتلاف تحت امر آمریکا که اکنون با داعش نبرد می‌کند، به صورت مداوم اقدام به حمایت از مخالفانی کرد که می‌دانست تحت سلطه تروریست‌های فرقه‌گرا هستند. ائتلاف تحت امر آمریکا دروغ احمقانه‌ای گفت و این تندروها را به عنوان افراد میانه رو توصیف کرد. ائتلاف تحت امر آمریکا می‌دانست که این حمایت منجر به ایجاد و تقویت داعش خواهد شد، اما با این وجود به حمایت از چنین افرادی ادامه داد تا بشار اسد را تضعیف و با گسترش نفوذ ایران مقابله کند.

در گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا وابسته به پنتاگون درباره داعش آمده است: در این سند به طور خاص به عراق به عنوان مرکز ناخواسته برای توسعه طلبی شیعی نام برده می‌شود؛ در حالی که در همین سند سقوط شهرهای موصل و رمادی و قرار گرفتن آنها در کنترل سنی‌ها، پیش‌بینی شده بود و هدف این بود که جلوی این توسعه طلبی گرفته شود. همه این تلاش‌ها منجر به این نتیجه‌گیری می‌شود که دستاوردهای اخیر داعش در این دو شهر چیزی نبود که آمریکا مخالف آن باشد؛ بلکه برعکس چیزی بود که مطلوب آمریکا هم بود. همانطور که نوام چامسکی توصیف کرده است سقوط موصل در ژوئن ۲۰۱۴ ، بسیار تعجب‌برانگیز بود.

در واقع تحلیلگران نظامی غرب متعجب شدند. دقیقا به یاد بیاورید که چه اتفاقی رخ داد؟ عراق ارتش دارد و این ارتش می‌داند که چگونه نبرد کند؟ در جریان جنگ ایران و عراق این ارتش نبرد سخت و بی‌رحمانه‌ای داشت و در واقع این ارتش(عراق) بود که با حمایت آمریکا با ایران در جنگ بود.

ارتش عراق (در سقوط موصل) ۳۵۰ هزار نفر عضو داشت که تا دندان مسلح بودند و همه نوع سلاح‌های پیشرفته را در اختیار داشتند. این نیروها به مدت بیش از یک دهه به وسیله آمریکا آموزش دیدند. ارتش عراق با چند هزار تروریست جهادی روبرو شد که خیلی هم مسلح نبودند. نخستین اتفاقی که افتاد این بود که همه ژنرال‌ها گریختند. سپس همه نیروهای نظامی فرار کردند و تسلیحات را هم جا گذاشتند. سپس نیروهای جهادی وارد موصل و وارد بخش‌های زیادی از عراق شدند.

این یک پدیده ی عجیب بود. اگر به این مسئله فکر کنید حرف های زیادی برای شما خواهد داشت.

عامل تار و مار شدن نیروهای عراقی، فرماندهان آنان بودند. این مطلب را یک نظامی عراقی توصیف کرد و گفت در صبح روز دهم ژوئن فرمانده وی به نظامیان تحت امرش گفته بود که دیگر تیراندازی نکنند، تفنگ‌های خود را به شورشیان تحویل دهند، لباس‌های یونیفورم خود را از تن دربیاورند و از شهر خارج شوند.

موصل درحالی تحویل ۱۳۰۰ تکفیری شد که این کار را ارتش ۳۵۰ هزار نفری و میدان‌دیده عراق انجام داد. ماموران فرماندهی ارتش عراق به نیروهای تحت امرشان دستور دادند تا سلاح‌های خود را تحویل نیروهای جهادی دهند و فرار کنند. آیا این سقوط شگفت‌انگیز مورد نظر ائتلاف آمریکایی بود تا اینکه عمق راهبردی گسترش شیعه در عراق را منزوی کند یا اینکه مشاوران نظامی غربی به فرماندهان ارشد نظامی عراق توصیه کرده بودند که شهر را به تروریست‌های داعش تحویل دهند؟

زمانی که موصل سقوط کرده بود پروفسور مایکل شوسدوفسکی این پرسش‌ها را مطرح کرده بود. سقوط شهر الرمادی هم همانند سقوط موصل مشکوک است. ائتلاف تحت امر آمریکا که وعده داد تا از عراق در برابر دولت اسلامی محافظت کند، اساسا اجازه داد تا رمادی سقوط کند چون این ائتلاف در زمان نبرد رمادی فقط هفت حمله انجام داد. این تعداد حمله بسیار اندک است. بهانه ضعیفی که برای این تعداد کم حملات بیان شد این است که طوفان شن مانع از آن شد که حملات انجام شوند. این رویدادها در حالی است که داعش درحالی که آسمان کاملا صاف و روشن بود اقدام به رژه پیروزی کرد و شبه نظامیان آن در خیابان‌ها به صف ایستادند. اما چرا؟ آیا این کار هم مطلوب ائتلاف آمریکایی بود تا اینکه عمق راهبردی گسترش شیعی در عراق منزوی شود؟

اما موضوع آنجا جالب‌تر می‌شود که مردم موصل استقبال بی‌نظیری از داعش به عمل آوردند، مردمی که بعدها به بزرگترین قربانی اعدام‌های بی‌دلیل داعش تبدیل شدند.

آیا داعش در موصل سقوط می‌کند/ پایتخت داعش در آستانه آزادسازی + تصاویر

وحده الجمیلی مشاور رئیس پارلمان عراق در واکنش به سقوط شهر الرمادی گفته بود: این سقوط چه ناشی از خیانت، غفلت و یا توطئه منطقه‌ای و بین‌المللی بوده، اما ائتلاف بین‌المللی در آن نقش بدی داشت. مردم دیدند که ائتلاف بین‌المللی برای داعش سلاح می‌ریخت. آنها تسلیحات سنگین را برای نیروهای تروریست در رمادی ریختند. این اقدام نیروهای ائتلاف بین‌المللی یک خیانت است.

در هر صورت سقوط موصل و الرمادی بر اثر سرایت بحران از سوریه به عراق و در نتیجه سیاست‌های غرب در سوریه، قابل پیش‌بینی بود. در برخی موارد چنین به نظر رسید که غرب به سقوط این شهرها کمک کرد و دست کم می‌توان گفت که این یک پیامد پذیرفته شده در راهبرد مقابله با سوریه و ایران بود و در بدترین حالت می‌توان گفت که این ها بخشی از هدف تجزیه عراق بود. با توجه به اینکه ائتلاف آمریکایی به حمایت از تروریست‌ها ادامه داد و به طور کامل می‌دانست که این حمایت به تشکیل دولت اسلامی ختم خواهد شد، با توجه به اینکه سقوط شهرهای موصل و رمادی قابل پیش‌بینی بود، با توجه به نحوه سقوط این دو شهر، معقول خواهد بود که شمار زیادی از سیاستمداران عراقی به صورت جدی بپرسند که آیا سقوط این شهرها باور کردنی است؟

دستیابی به موصل، از نظر کارشناسان نظامی اسرائیل که در روزهای اشغال از خوشحال‌ترین افراد کره زمین بودند، شش نکته پراهمیت داشت:

۱٫ تصرف موصل کلید بزرگراه بغداد را به دست می‌داد و آنها را قادر می‌ساخت که از سه جهت به سمت پایتخت پیش بروند: در سمت غرب از فلوجه و رمادی، سمت شرق از استان دیالی و در شمال، از موصل.

۲٫ القاعده می‌تواند جبهه عراق و سوریه خود را ادغام کرده و  حرکت آزادانه نیروهای خود را در این منطقه برقرار سازد.

۳٫ با دستیابی به موصل، القاعده به دجله و فرات، دو رود مهم عراق مسلط می‌شود و بخشی از منابع آبی شهرهای جنوب ایران به دست آنها می‌افتد.

۴٫ با تصرف موصل، ابوبکر البغدادی، فرمانده داعش، یک پرواز جهشی به سوی هدف اصلی خود، یعنی تشکیل خلافت مستقل اسلامی در قلب خاورمیانه انجام می‌دهد. هیچ ارتشی، حتی ارتش ایالات متحده، قادر به جلوگیری از تشکیل چنین کشوری، که می‌تواند تهدیدی برای امنیت عربستان سعودی، اردن، ترکیه و اسرائیل باشد، نیست.

۵٫ موصل یک شاهراه حیاتی در تجارت نفت شمال عراق است؛ یک سوم نفت خام صادر شده منطقه، از این شهر و پمپ کرکوک بوده است.

۶٫ ایران و حزب‌الله با جبهه دوم القاعده در عراق مواجه می‌شوند. ایران برای حفظ منافع استراتژیک خود، مجبور به ارسال نیرو به عراق برای نجات بغداد از سقوط خواهد شد که می‌تواند منجر به تضعیف جبهه سوریه شود و مهم تر از هرچیز، این یکی دیگر از عرصه های جنگ سنی و شیعه خواهد بود.

در اینکه تکفیری‌ها، هرگز قدمی علیه رژیم صهیونیستی بر نداشته و در سوریه، در جهت منافع آنها می‌جنگند، هیچکس شکی ندارد، اما نکته مضحک این ادعای نخ‌نما آنجاست که اگر خلافت ابوبکر البغدادی، تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است، مشخص نیست چرا به جای ناراحتی از گسترش داعش و این پرواز جهشی، تا این اندازه از سقوط موصل، ذوق‌زده و هیجان زده شده‌اند. همچنین، اینکه تکفیری‌هایی که با دولت سوریه می‌جنگند، تهدیدی علیه عربستان سعودی، اردن و ترکیه باشند، به قدری مضحک است که هر بچه‌ای را به خنده وا می‌دارد.

رسانه‌های صهیونیستی هرگز نتوانستند ذوق‌زدگی و خوشحالی خود را از نفوذ تروریست‌های تکفیری به موصل پنهان کنند.

اسناد جدید وزارت خارجه عربستان که ویکی لیکس آنها را منتشر کرد، پشت پرده سقوط مشکوک موصل به دست داعش را تا حد بیشتری فاش می‌کند. بر اساس اسناد منتشر شده، عربستان بعد از سقوط موصل ۵۷۵ میلیون دلار به حساب اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق واریز کرده است.

در حالی که سایت ویکی لیکس هر روز اسناد جدیدی از سیاست خارجی عربستان منتشر می‌کند، وزارت خارجه عربستان دیروز بار دیگر صحت اسناد منتشر شده را تأیید کرد. اسامه بن احمد النقلی رئیس بخش روابط اطلاع ‌رسانی وزارت خارجه عربستان به روزنامه الاخبار گفته که اسناد افشا شده، خارج از چارچوب سیاست‌های اعلامی وزارت خارجه و اظهارات و بیانیه‌های مختلف آن در مورد مسائل منطقه‌‌ای و بین‌المللی نیست. با این حال، مجتهد فعال معروف مخالف حکومت سعودی در صفحه توئیتری خود نوشتی: بخشی از اسناد که منتشر نشده، بسیار خطرناک‌تر و مهم‌تر از اسنادی است که تا کنون منتشر شده است. این در حالی است که کریستین هرافنسون سخنگوی سایت افشاگر ویکی لیکس در گفت و گو با راشا تودی گفته تا کنون که فقط یک دهم از اطلاعاتی که در اختیار این سایت بوده منتشر شده است!!!

در هر حال طفل نامشروع داعش در موصل به سن راه رفتن نرسیده و به نظر می‌رسد با تلاش‌های ارتش عراق، حشدالشعبی و مردم به زودی به زباله‌دان تاریخ پیوند خواهد خورد.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.