اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خودزنی جنگنده‌های آمریکایی در سوریه

  • کد خبر : 3182
  • 23 خرداد 1395 - 9:54
خودزنی جنگنده‌های آمریکایی در سوریه

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که جنگنده‌های آمریکایی اخیرا در یکی از عملیات‌های خود اشتباها حملات سنگینی را علیه معارضان سوری که توسط خود پنتاگون آموزش دیده انجام داده‌اند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پارس نیوز ، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از بمباران اشتباهی یک واحد از معارضان […]

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که جنگنده‌های آمریکایی اخیرا در یکی از عملیات‌های خود اشتباها حملات سنگینی را علیه معارضان سوری که توسط خود پنتاگون آموزش دیده انجام داده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پارس نیوز ، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از بمباران اشتباهی یک واحد از معارضان سوری آموزش دیده از سوی جنگنده‌های آمریکایی خبر داد.

این روزنامه با بیان اینکه این اتفاق اواخر ماه مه ۲۰۱۶ رخ داده است نوشت که این معارضان توسط خود پنتاگون آموزش دیده بودند.

وال استریت ژورنال افزود، بمباران اشتباهی معارضان سوری بار دیگر سوالها و تردیدها درباره آموزش معارضان سوری و احیای تلاشهای پنتاگون برای تشکیل یک نیروی متحد بومی در سوریه را افزایش داده و کارایی آن را زیر سوال برده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای آموزش معارضان میانه روی سوری هزینه کرد اما این طرح کاملا شکست خورد و در سال ۲۰۱۵ وزارت دفاع آمریکا آن را متوقف کرد. در برنامه ۵۰۰ میلیون دلاری پنتاگون بنا بود «معارضان میانه‌رو» تقویت شوند و علاوه بر شکست داعش، بعدها با ارتش سوریه هم بجنگند و شعار «اسد باید برود» را تحقق بخشند.

موضوع حمله جنگنده‌های آمریکا به معارضان تا کنون از سوی وزارت دفاع آمریکا مخفی مانده است و روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید که با سوال پیچ کردن ارتش به این موضوع پی برده است و تا به امروز بزرگترین شکست برای پنتاگون در مسیر همکاری با نیروهای عرب سنی در شمال سوریه محسوب می‌شود.

بنا به گفته پنتاگون، جنگنده‌های آمریکایی روزهای ۲۷ و ۲۸ مه حملاتی را در اطراف شهر «معر» تدارک دیدند که یکی از این حملات بریگاد معارضان سوری(بریگاد معتصم) را هدف گرفته است.

در بیانیه‌ای که همان زمان پنتاگون منتشر کرده آمده است که جنگنده‌های آمریکایی ۳ حمله جداگانه به اطراف شهر معرا انجام داده که بر اثر آن ۲ واحد داعش مورد هدف قرار گرفته و ضمن تخریب مواضع آنها چندین خودروی آنها نیز منهدم شده است.

اما اعضای بریگاد معتصم وابسته به معارضان سوری می‌گویند که آنها درحالی که با داعش مشغول نبرد بودند از سوی جنگنده‌های آمریکا هدف قرار گرفته شده‌اند که بر اساس آمار ۱۰ نفر از نیروهای معارضان در این حملات کشته شده‌اند.

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا که با موضوع آشنا است گفته است که بررسی این موضوع آغاز شده است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.