اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حضور مستشاران هوانیروز ارتش در سوریه

  • کد خبر : 2265
  • 26 فروردین 1395 - 16:12

امیر یوسف قربانی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سپاه و ارتش در بحث توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح دو بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و هر کدام در بُعد مأموریتی خود به تقویت و کسب آمادگی پرداخته و برای خود سازمان و یگان تشکیل […]

امیر یوسف قربانی ظهر امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سپاه و ارتش در بحث توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح دو بازوی توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و هر کدام در بُعد مأموریتی خود به تقویت و کسب آمادگی پرداخته و برای خود سازمان و یگان تشکیل می‌دهند.

امیر قربانی پیرامون توان دفاعی و تجهیزاتی هوانیروز گفت: با کمک متخصصان پروازی بالگردهای خود از جمله جت رنجر، ۲۰۵، ۲۰۶ و ۲۱۴ را مسلح کردیم و به فضل پروردگار تحریم‌ها هیچ اثری در توان دفاعی نداشته بلکه در بُعد خودکفایی توانستیم به دست مهندسین خود بالگردها را بهینه و بازسازی کنیم.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بیان کرد: سال گذشته در رزمایش بیت المقدس تنگه کنشت به صورتی منحصر به فرد و در کمترین زمان بالگردهای خود را وارد فاز عملیات نمودیم و در رزمایش جنگ های نیابتی در سرپل ذهاب نیز  در کترین زمان خود را به مرز رساندیم.

حضور مستشاران هوانیروز در جبهه سوریه

این فرمانده نظامی با بیان اینکه امروز توان دفاعی و قدرت بالگردهای هوانیروز به بالاتر از حد مطلوب رسیده، افزود: در بُعد مراقبت تا ۱۶۰۰ کیلومتر از آذربایجان شرقی تا مرز خوزستان را پوشش دادیم.

وی پیرامون حضور نیروهای هوانیروز در جبهه سوریه گفت: حضور مستشاری نیروهای هوانیروز در کشور سوریه بنا به درخواست و نوع نیاز این کشور است و با توجه به درخواست کمکی که سوریه از ما نموده  نیازسنجی و مکان سنجی انجام و اقدام لازم صورت گرفت.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه بیان کرد: در مرزهای اسلام هر جا ظلمی به مظلوم روا داشته شود نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مقابله با ظلم خواهند پرداخند.

وی اظهار کرد: در بحث پروژه های تحقیقاتی برنامه های متعددی از جمله تجهیز بالگردها به دوربین های دید در شب انجام گرفت همچنین در بحث مسلح کردن بالگردها موفق عمل کردیم.

امیر قربانی با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز  به دوربین های دید در شب  و موشک بومی مجهز هستند، افزود: بالگردهای هوانیروز ایران جزو قدرتمندترین های خاورمیانه هستند و در بحث عملیات نیز پایگاه هوانیروز کرمانشاه قدرتمندترین پایگاه خاورمیانه است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به خرید بالگرد از روسیه ندارد، افزود: وزارت دفاع بر اساس نیازمندی ها تصمیم می گیرد اما باید گفت ما نه تنها نیازی به خرید از روسیه نداریم بلکه  توان دفاعی ما به قدری بالاست  که می توانیم به دنیا بالگرد صادر کنیم.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه با اشاره به اینکه توان ساخت بالگرد در وزارت دفاع وجود دارد، گفت: بالگردهای ما همه بومی و آماده انجام ماموریت هستند و هیچ پرنده‌ای نیز جرأت نزدیک شدن به آسمان ایران را ندارد.

هوانیروز کرمانشاه رتبه نخست کشور را در بالاترین ساعات پروازی دارد

امیر قربانی به اقدامات هوانیروز در بحث امداد و نجات به ویژه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: طی ایام نوروز ۹۵ روزانه ۷ یا ۸ سورتی پرواز  در اورژانس هوایی داشتیم و در استان ما به شعاع ۱۵۰ کیلومتر توان جابجایی مجروحان را داریم.

وی اضافه کرد: علاوه بر کرمانشاه، اورژانس هوایی ما امکان خدمات رسانی به ۵ استان دیگر را دارد و خوشبخاتنه در بُعد عملیاتی پایگاه هوانیروز کرمانشاه رتبه ممتاز کشور را دارد و در بحث میزان ساعت پرواز نیز رتبه نخست کشور را داریم.

امیر قربانی با بیان اینکه توان و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح روز به روز بیشتر می‌شود، افزود: ما وظیفه داریم اهداف و منویات مقام معظم رهبری را که برای نیروهای مسلح تدوین شده به نحو احسن به انجام رسانیم و خوشبختانه هم اکنون وحدت رویه در میان نیروهای مسلح نظام وجود دارد.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه با ادامه توضیحات بیان کرد: ما در تمام برهه‌ها و مقاطع برادران خود در سپاه را پشتیبانی خواهیم کرد همچنانکه این رویه در مأموریت‌های مقابله با گروهک‌های معاند همچون پژاک انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: مرزهای کشور برای امر حفاظت و صیانت میان نیروهای  ارتش و سپاه تقسیم شده اما هوانیروز تمام نیروها اعم از سپاه، نیروی زمینی، هنگ مرزی و… را پشتیبانی می‌کند.

وی در خصوص برنامه‌های هوانیروز برای روز ارتش در کرمانشاه گفت: بیان تاریخی و راهبردی بنیانگذار کبیر انقلاب در روز ۲۹ فروردین که فرمودند در این روز تمام ارتشیان رژه بروند، در واقع دوباره ارتش را زنده کرد و لذا روز یکشنبه در کنار سایر همرزمان برنامه‌های خود را اجرا خواهیم نمود.

امیر قربانی پرش چتربالان هوانیروز، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، گلباران و نمایش توان دفاعی را از جمله برنامه‌ها نام برد و گفت: امسال بیشتر از سالیان قبل برنامه داریم و توان و قدرت دفاعی خود را نیز خواهیم داشت.

وی در خصوص عملکرد هوانیروز در بحث مقابله با گروهک تروریسی داعش بیان کرد: از سال ۹۳ که زمزمه تحرکات داعش در مرزها بیشتر شد  هوانیروز در کنار سایر نیروها  حضور پررنگ داشت و در واقع به عنوان نوک حمله تمام مأموریت‌ها عمل کرد.

منبع: مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.