اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

“کتیبه نورالدین الزنگی” احیاکننده حقوق بشر آمریکایی در سوریه+ تصاویر

  • کد خبر : 3973
  • 09 مرداد 1395 - 9:49
“کتیبه نورالدین الزنگی” احیاکننده حقوق بشر آمریکایی در سوریه+ تصاویر

گروه تروریستی حرکه نور‌الدین الزنگی اواخر هفته گذشته کودکی ۱۱ ساله را سر برید. به گزارش اخبار جهادی ، در هفته‌ای که گذشت حقوق بشر دنیا شاهد یکی از تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ بشریت بود. حلب سوریه ذبح کودکی ۱۱ ساله به نام عبدالله عیسی را به نظاره نشست که تنها جرم او همکاری پدرش با […]

گروه تروریستی حرکه نور‌الدین الزنگی اواخر هفته گذشته کودکی ۱۱ ساله را سر برید.
به گزارش اخبار جهادی ، در هفته‌ای که گذشت حقوق بشر دنیا شاهد یکی از تلخ‌ترین رویدادهای تاریخ بشریت بود. حلب سوریه ذبح کودکی ۱۱ ساله به نام عبدالله عیسی را به نظاره نشست که تنها جرم او همکاری پدرش با ارتش سوریه و نیروهای دفاع وطنی بود.
بنابر گزارش رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها، آخرین درخواست کودک شهید سر بریده عبد‌الله عیسى از تروریست‌های نورالدین زنگی این بود که مرا با تیر خلاص بکشید نه سربریدن که آنها در پاسخ به ایشان می‌گویند که اصلا در مورد سربریدن جای بحثی نیست.
کتیبه نور الدین الزنکی
نکته جالب ماجرا آنجاست که گروه تروریستی نورالدین الزنکی در زمره گروه‌هایی قرار دارد که آمریکا آنها را معترضین میا‌نه‌رو می‌خواند!!!
زنکی‌ها به کجای تاریخ تعلق دارند
علت نامگذاری این گروه از نورالدین ابوالقاسم محمود بن عماد الدین زنگی گرفته شده است (نورالدین زنگی (۱۱۱۸ فوریه ۱۵ می ۱۱۷۴)، از حاکمان ترک حکومت زنگیان بود که بر سوریه حکومت می‌کرد. او از سال ۱۱۴۶ تا ۱۱۷۴ حاکم بود.
کتیبه نور الدین الزنکی
جنبش تروریستی نورالدین زنگی از گروه‌های مسلح است که حضور پررنگی در ریف حلب داشته و به همین واسطه، توانسته نفوذ قابل ملاحظه‌ای در شهر نیز به دست بیاورد. تعداد نفرات این گروه، حدود سه هزار نفر تخمین زده می‌شود. مهم‌ترین بخش تشکیل دهندهٔ جنبش نورالدین زنگی تیپ الانصار است که خود از گروه‌های کوچک‌تری چون امجاد الخلافه و گردان‌های قدس تشکیل می‌شود.
کتیبه نور الدین الزنکی
گروه نورالدین زنگی در ابتدا تحت نفوذ ترکیه بود، ولی رهبر آن شیخ توفیق شهاب‌الدین، گروه را به خوبی در ماه مارس گذشته و پس از سفرش به دوحه، از دامن ترکیه به دامان قطری‌ها (و غیر مستقیم به دامان آمریکایی‌ها) برد. به محض بازگشت از دوحه، توفیق شهاب‌الدین جدایی گروهش از جیش المجاهدین را اعلام کرده و نام گروهش را نیز از گردان‌های نورالدین زنگی به جنبش نورالدین زنگی تغییر داده و ائتلاف با جنبش حزم را اعلام نمود.
جنبش تروریستی حزم
اوایل سال ۹۳ بود که ۱۲ جناح نظامی در سوریه اعلام کردند که که جنبشی را به نام جنبش حزم برای تصحیح نمودن مسیر به اصطلاح انقلاب خود و حفظ اصول آن و … تشکیل داده‌اند. امیر جنبش حزم در بیانیه‌ای اعلام نمود که این جنبش برای ایستادن در مقابل تمام کسانی است که سعی دارند انقلاب سوریه را تضعیف نمایند تشکیل شده است و همچنین اعلام نمود که ما با تمام جناح‌های انقلابی که در مسیر این جنبش و اهداف آن حرکت نمایند همکاری می‌نماییم.
کتیبه نور الدین الزنکی
جنبش حزم متشکل از کتائب فاروق الشمال، لشکر هفتم نیروهای ویژه، لشکر اول زرهی، تیپ الإیمان بالله، کتیبه أبی الحارث، کتیبه أحرار السلمیه، تیپ أحباب الله، تیپ ۶۰ پیاده، کتیبه الشهید عبد الغفار حمیش، کتیبه الشهید عبد الله بکار، سرایا صوت الحق و کتیبه أبی أسعد النمر می‌باشد.
زنکی‌ها در حلب
این گروه اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی در حومه غربی شهر حلب واقع در شمال سوریه و به طور مشخص در روستای قبتان الجبل به سرکردگی توفیق شهاب‌الدین متولد ۱۹۷۳ میلادی تشکیل شد، گروه موسوم به کتائب نورالدین زنکی از قوی‌ترین گروه‌های تشکیل دهنده آنچه جیش المجاهدین خوانده می‌شود، به شمار می‌رود و اعضای این گروه تروریستی به زنکیین (زنگی‌ها) مشهور هستند.
کتیبه نور الدین الزنکی
شهاب الدین پیش از شعله‌ور شدن آتش بحران سوریه و آغاز تحرکات مسلحانه در شهر حلب، شغل قصابی داشت. وی به حمایت از گروه‌های شبه نظامی موسوم به الجیش‌الحر به سرکردگی ریاض الاسعد پرداخت که وی هم، فرماندهی الجیش الحر را در منطقه‌اش یعنی قبتان الجبل به او سپرد تا بعدها، یک گروه مسلح را تشکیل دهد که در مدت کوتاهی، منطقه الشیخ سلمان در مجاورت روستای قبتان الجبل در حومه حلب را به اشغال خود در آورد.
گروه موسوم به کتیبه نورالدین الزنکی پس از چند ماه به چندین شاخه تبدیل شد که در مناطق مختلف حومه غربی حلب پراکنده شدند و در نبردهایی که در روستاهای قبتان الجبل، تقاد، عنجاره، بسرطون، حوّر، المنصوره، الأبزمو، کفرناها، الشیخ سلیمان، عویجل، الأتارب و سرمدا در ادلب رخ داد، مشارکت کردند.
کتیبه نور الدین الزنکی
به تدریج شمار کسانی که به این گروه مسلح پیوستند، افزایش یافت. این گروه نیز پس از تشکیل گروه موسوم به لواء التوحید در هجدهم روز هفتمین ماه(جولای) سال ۲۰۱۲ میلادی به این گروه تروریستی پیوست، اما در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی از این گروه خارج شد و به گروه موسوم به تجمع الویه فاستقم کما امرت پیوست، گروهی که به اخوان‌المسلمین نزدیک است تا پس از پیوستن به این گروه، پسوند الاسلامیه به زنگی‌ها اضافه شد و عنوان جدید این گروه مسلح، گروه کتائب نورالدین الزنکی الاسلامیه شد، اما در ژوئن ۲۰۱۳ از گروه موسوم به تجمع الویه فاستقم کما امرت هم خارج شد.
لواء التوحید
تیپ توحید یکی از گروه‌های درگیر در جنگ  سوریه است که نیرومندترین سازمان مخالفین اسد در شهر حلب و مناطق اطراف آن محسوب می‌شود. لواء التوحید به فرماندهی عبدالعزیز سلامه فعالیت می‌کند و بیشتر اعضای آن را طرفداران اخوان المسلمین تشکیل ‌می‌دهند. آنان یک گروه اسلامی افراطی و عضو ائتلاف جبهه اسلامی هستند. آنان بیشتر در نواحی روستایی استان حلب مشغول نبرد هستند و علاوه بر جبهه حلب در استان ادلب نیز حضور دارند. نفرات آنها از کسانی است که روی آنها شناخت دارند و کسی را از جداشدگان رده بالای ارتش به خدمت نمی‌گیرند. به گفته رسانه‌های بین‌المللی این گروه مورد حمایت قطر است و ارتباطاتی با اخوان‌المسلمین مصر نیز دارد.
کتیبه نور الدین الزنکی
گروه نورالدین الزنکی از اولین گروه‌های تروریستی مسلحی بود که در نبردهای حلب علیه ارتش سوریه شرکت کرد که از محله صلاح‌الدین آغاز شد که شاهد درگیری‌های شدیدی بود. همچنین این گروه در بستن راه اثریا-خناصر به حلب و نبردهای فرودگاه نظامی منغ در حومه غربی حلب مشارکت داشت.
در آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی، کتائب الزنکی به تشکل تروریستی موسوم به جیش المجاهدین تحت فرماندهی مرکزی و با  اتاق عملیات مشترک پیوست. الزنکی تحت فرماندهی جیش المجاهدین تا می ۲۰۱۴ عمل کرد،‌اما از این گروه هم خارج شد و اینجا بود که نام خود را از کتائب نورالدین الزنکی الاسلامیه به حرکه نورالدین الزنکی تغییر داد که نشان دهنده تغییر اساسی در رویکرد کلی زنگی‌ها قلمداد شده است. در ادامه تعداد جنگجویان و گروه‌های وابسته به حرکه نورالدین الزنکی افزایش یافت و گروه‌هایی همچون لواء ابناء الصحابه از لواء التوحید جدا شد و به الزنکی پیوست تا اینکه تعداد تروریست‌های حرکه الزنکی به دو هزار نفر برسد.
کتیبه نور الدین الزنکی
گروه تروریستی جیش‌المجاهدین
 جیش المجاهدین ائتلافی از گروه‌های اسلام‌گرای شورشی در جنگ داخلی سوریه است که هدف اصلی خود را مبارزه علیه داعش اعلام کرده است. به گفته فرمانده جیش‌المجاهدین اقدامات این گروه تنها به حلب خلاصه نمی‌شود، بلکه در اهداف آنها خارج کردن حومه حلب و ادلب از دست داعش در اولویت قرار دارد.
وی اعلام کرده است که توفیق شهاب الدین فرمانده گردان‌های نورالدین الزنکی به عنوان فرمانده اصلی جیش‌المجاهدین فعالیت می‌کند. این گروه تروریستی مدعی شده که با اقدامات داعش در هدر دادن خون مجاهدان، ایجاد رعب و وحشت میان مردم، سرقت و غارت اموال ساکنان مناطق مختلف، گروگان‌گیری و ربودن برخی فرماندهان نظامی و قتل آنها و برخی اقدامات افراطی دیگر آنها مخالف است.
کتیبه نور الدین الزنکی
درباره دلایل جدایی حرکه‌الزنکی از جیش المجاهدین گفته‌اند که حمایت شورای موسوم به هیئه حمایه المدیین القطریه طرفدار اخوان‌المسلمین از جیش المجاهدین سبب این جدایی شده است، چرا که الزنکی از حمایت‌های آمریکا از طریق اتاق عملیات الموم برخوردار است. حامیان آمریکایی الزنکی به این گروه مسلح اعتماد دارند و به همین سبب آن را وادار به جدایی از جیش المجاهدین کرده‌اند. حرکه نورالدین الزنکی در اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی به سطح بالایی از سازماندهی رسید و چندین دفتر برای خود ایجاد کرد که هر یک ماموریت ویژه‌ای را برعهده گرفته است که مهمترین آن به این شرح است :
دفتر نظامی: ۳۳ گردان و پنج گروهان شامل ضد زره، ضد هواپیما، توپخانه، تانک و مهندسی نظامی
دفتر امنیتی و پلیس: شامل ۱۰ پایگاه پلیس و ۱۵ ایست نظامی
دفتر تسلیحات: ماموریت ضبط سلاح و ثبت آن و نیز توزیع مهمات را برعهده دارد.
دفتر ارتباطات: به تامین تماس‌ها و اشاره‌های نظامی و سازماندهی آن می‌پردازد.
کتیبه نور الدین الزنکی
پنجم آگوست ۲۰۱۴ میلادی، ۱۸ گروه مسلح در بیانیه‌ای از تاسیس آنچه مجلس قیاده الثوره خواندند، خبر دادند که به زعم خود، آن را گروه‌های میانه‌رو می‌خواندند تا این شورا بر اساس بیانیه مذکور، پیکره واحد آنچه انقلاب سوریه می‌خوانند، باشد. (آمریکا همواره برای توجیه حمایت‌های خود و متحدانش از گروه‌های تروریستی، تروریست‌ها را به میانه‌رو و تندرو تقسیم می‌کند.) شورای جدید گروه‌ها در جبهه‌های مختلف شمالی، شرقی، جنوبی و غربی پراکنده شد.
حرکه نور الدین الزنکی مسئول جبهه شمالی در حلب و حومه آن قلمداد می‌شود که گروه‌های دیگری از جمله گروه‌های موسوم به جیش الإسلام، ألویه صقور الشام، جبهه ثوار سوریا، حرکه حزم، جیش المجاهدین، الاتحاد الإسلامی لأجناد الشام، فیلق الشام، لواء الحق وهیئه دروع الثوره  در این مناطق فعالیت می‌کنند.
کتیبه نور الدین الزنکی
در تابستان ۲۰۱۵  بود که آنچه به مجلس شورا یا مشورتی باند نورالدین زنگی موسوم شد، بیانیه‌ای قرائت کرد که بر اساس آن توفیق شهاب‌الدین که عنوان فرمانده کل این باند را با خود یدک می‌کشید، برکنار شد، البته علت برکناری وی، وضعیت جسمانی و سلامتی وی اعلام شده بود و فردی که علی سعیدو خوانده می‌شد به عنوان جانشین وی تعیین شد. در زمستان ۲۰۱۵ باند نورالدین زنگی در بیانیه‌ای از هلاکت اسماعیل ناصیف فرمانده نظامی خود در حلب در نبرد بزرگ ارتش سوریه که در حومه جنوبی شهر حلب با حمایت نیروی هوایی روسیه آغاز شد خبر داد. تروریست‌های گروه زنگی در جبهه‌های متعدد حلب به ارتکاب خشونت و جنایت می‌پردازند که مهمترین این مناطق، لملّاح، البریج، الصناعه، حندرات، الراموسه، صلاح الدین، العامریه، الصاخور، الشیخ سعید، سیف الدوله و سلیمان الحلبی است.
گروه تروریستی نورالدین الزنکی، گروهی چند ملیتی است
گروه نورالدین زنگی از حمایت شخصیت‌ها و دولت‌های متعددی برخوردار است، هنگام تشکیل این باند تروریستی، برخی شخصیت‌های عرب کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اپوزیسیون سوری در خارج به حمایت از آن روی آوردند و در ادامه منابع مالی این باند توسعه یافت به طوری که قطر پس از پیوستن این گروه به تشکل تروریستی موسوم به فاستقم کما امرت به حمایت مالی از آن پیوست که این تحول، سبب برقراری روابط حسنه با اخوان‌المسلمین سوریه شد که عملیات ارسال کمک‌ها را میان دولت‌های قطر و ترکیه هماهنگی می‌کردند به طوری که ترکیه به عنصر نخستین تبدیل شد که ورود پول‌های قطری‌ها برای گروه‌های تروریستی مسلح به اصطلاح و میانه‌رو اسلامی در سوریه تسهیل کرد. باند نورالدین زنگی همچنین از حمایت آشکار پارلمان کویت(به استثنای نمایندگان شیعی) و آنچه به شورای مردمی کویتی موسوم است به سرکردگی حجاج العجمی از شخصیت‌های سلفی کویت برخوردار شده است.
کتیبه نور الدین الزنکی
حجاج العجمی عامل تغییر شیوه تامین نیازهای مالی تروریسم در جهان است: او مبالغ هنگفتی را به سازمان داعش و جبهه‌النصره وابسته به القاعده رساندند و با فروش نفت و باج گیری، در شیوه تامین نیازهای مالی، طرحی نو در انداخت.
شبکه الجزیره از مهمترین تریبون‌های رسانه‌ای گروه‌های تروریستی از جمله گروه نورالدین زنگی است. الجیش الحر و الجبهه الاسلامیه از جمله هم‌پیمانان این گروه تروریستی به شمار می‌روند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.