اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وزیرجنگ داعش براثر شدت جراحات کشته شد!

  • کد خبر : 1464
  • 25 اسفند 1394 - 7:40
وزیرجنگ داعش براثر شدت جراحات کشته شد!

به گزارش اخبار جهادی ،دو مقام آمریکایی به شبکه خبری «سی ان ان» گفته‌اند که «ابوعمر شیشانی» (چچنی) از فرماندهان بلندپایه گروه داعش، که هفته گذشته در حمله هوایی آمریکا مجروح شده بود، بر اثر جراحات وارده کشته شده است. هفته گذشته مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به رویترز گفته بودند که عمر شیشانی، معروف […]

به گزارش اخبار جهادی ،دو مقام آمریکایی به شبکه خبری «سی ان ان» گفته‌اند که «ابوعمر شیشانی» (چچنی) از فرماندهان بلندپایه گروه داعش، که هفته گذشته در حمله هوایی آمریکا مجروح شده بود، بر اثر جراحات وارده کشته شده است.

هفته گذشته مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به رویترز گفته بودند که عمر شیشانی، معروف به «وزیر جنگ» گروه داعش، ‌در نزدیکی شهر شداده در استان حسکه سوریه هدف قرار گرفته است.

پس از انتشار این خبر، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که عمر شیشانی در حمله اخیر آمریکا کشته نشده است بلکه به شدت مجروح شده و به بیمارستانی در شهر رقه، منتقل شده است.

این در حالی است که مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده به سی ان ان گفته‌اند، این فرمانده بلندپایه در جریان حمله هوایی به شدت زخمی شده بود و براثر این جراحات کشته شده است.

مقامات پنتاگون در خصوص چگونگی دستیابی به خبر تایید مرگ ابو عمر شیشانی توضیحات بیشتری ارائه نکرده‌اند.

با این حال سی ان ان تصریح کرده است که دست کم ۱۲ نفر از نیروهای داعش نیز در این حملات هوایی کشته شده‌اند.

طبق این گزارش حمله هوایی زمانی صورت گرفته است که عمر شیشانی همراه با دیگر فرماندهان گروه داعش در جلسه‌ای حضور داشتند.

به گزارش سی ان ان، عمر شیشانی برای سرکشی به جبهه شداده رفته بود چرا که نیروهای این گروه طی هفته های اخیر در این جبهه متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

دولت آمریکا پیشتر برای اطلاعاتی که به پیدا کرده این فرمانده داعش بینجامد، پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. عمر شیشانی که نام اصلی‌اش «ترخان باتیراشویلی» است، از نیروهای ورزیده ارتش گرجستان بوده است.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، پیشتر در خصوص عمر شیشانی گفته بود: ترخان باتیراشویلی یکی از فرمانده ورزیده داعش است که در نبردهای بسیاری در سوریه و عراق، نیروهای این گروه را هدایت کرده است.

مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.