اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هلاکت وزیر خودخوانده نفت داعش در عراق

  • کد خبر : 6137
  • 15 آذر 1395 - 18:24
هلاکت وزیر خودخوانده نفت داعش در عراق

فرمانده نیروی مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه از کشته شدن وزیر خودخوانده نفت داعش در استان نینوا در غرب عراق خبر داد. به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز عراق، سرتیپ وهاب الساعدی تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند، وزیر خودخوانده نفت داعش ملقب به ‘ ابوعزام’ در استان نینوا را از […]

فرمانده نیروی مبارزه با تروریسم عراق روز دوشنبه از کشته شدن وزیر خودخوانده نفت داعش در استان نینوا در غرب عراق خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز عراق، سرتیپ وهاب الساعدی تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند، وزیر خودخوانده نفت داعش ملقب به ‘ ابوعزام’ در استان نینوا را از پای درآورند.
وی به جزییات این خبر از جمله چگونگی کشته شدن این عنصر داعشی اشاره ای نکرد.
گروه تروریستی داعش پس از تصرف برخی شهرهای عراق، اقدام به استخراج و قاچاق منابع نفتی این کشور و فروش آن در بازار های منطقه کرد.
بخش هایی از شمال عراق که در سال های اخیر در کنترل عناصر داعش بود، از مراکز مهم نفتی و نیز منبع مهم درآمدی برای این گروه تروریستی به شمار می رود.
منابع نظامی ارتش عراق گزارش دادند که تیپ ۲۵ نیروهای الحشد الشعبی روز گذشته حمله انتحاری های داعش به منطقه ‘تاحراریات’ در کوههای ‘مکحول’ در استان صلاح الدین را دفع کرد و در این درگیری ها ۲۰ تروریست داعشی کشته شدند.
همچنین روز یکشنبه نیز این نیروها حمله عناصر تروریست داعش به روستای ‘عین الحصان’ در نزدیکی فرودگاه ‘تلعفر’ در غرب موصل را ناکام گذاشتند.
عملیات آزادسازی موصل از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) گذشته، از شش محور آغاز شده و نیروهای عراقی طی روزهای اخیر توانسته اند وارد شهرک ها و محلات حومه موصل در بخش شرقی شهر شوند.
عراق از ۱۹ خرداد ماه سال ۹۳ تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش روبه رو بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله «الرمادی»، «تکریت» و «فلوجه» را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.
عملیات هوایی در موصل به دلیل شرایط جوی نامساعد و نیز اقدام گروه تروریستی داعش در آتش زدن کانال های حاوی مواد نفتی و لاستیک، چند روز بود که دچار وقفه شده بود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.