اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی حلب در اولویت است

  • کد خبر : 2738
  • 19 اردیبهشت 1395 - 10:32
آزادسازی حلب در اولویت است

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد؛ باقی ماندن بشار اسد تا پایان کار خود خط قرمز ماست. علی اکبر ولایتی در گفتگو با تلویزیون المیادین با اشاره به این که ایران در امور داخلی لبنان هرگز دخالت نمی کند و هیچ کشوری نیز حق ندارد در سایه اوضاع حساس منطقه در امور داخلی لبنان […]

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد؛ باقی ماندن بشار اسد تا پایان کار خود خط قرمز ماست.

علی اکبر ولایتی در گفتگو با تلویزیون المیادین با اشاره به این که ایران در امور داخلی لبنان هرگز دخالت نمی کند و هیچ کشوری نیز حق ندارد در سایه اوضاع حساس منطقه در امور داخلی لبنان دخالت کند درباره اوضاع شهر حلب، گفت:حلب دومین شهر مهم سوریه است و آزادسازی و بازسازی این شهر از اولویت هاست.

 

وی افزود: باید دولت قانونی سوریه از طریق گفتگوهای سیاسی در پی پیدا کردن راه حلی باشد. دوستان و دشمنان سوریه می دانند نمی توان هیچ گزینه خارجی را بر ملت سوریه تحمیل کرد.

 

وی درباره دوره ریاست جمهوری بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت: از آنجا که مردم سوریه دو سال پیش بشار اسد را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کردند پس وی در این پست باقی خواهد ماند تا این که ملت سوریه وی را تغییر دهد. ملت سوریه و رئیس جمهور این کشور در دفاع از سوریه قاطعانه ایستاده اند و نمی توان این ملت را وادار کرد که رئیس جمهوری که عربستان سعودی یا هر طرف دیگری می خواهند، بپذیرند.

 

وی با اشاره به این که باید از طریق دولت قانونی کنونی در سوریه قانون اساسی این کشور اصلاح شود، بیان داشت: باقی ماندن بشار اسد تا پایان کار خود خط قرمز ماست.

 

ولایتی تاکید کرد: بعید می دانم میان روسیه و آمریکا درباره همه مسائل مرتبط به سوریه اتفاق نظر وجود داشته باشد. شکی در این نیست اختلافاتی میان مسکو و واشنگتن درباره رئیس جمهور اسد وجود دارد و آمریکا تلاش می کند قبل از به پایان رسیدن دوره ریاست جمهوری بشار اسد وی از قدرت کناره گیری کند.

 

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که ایران از مقاومت مردم سوریه و عراق برای مقابله با تروریست ها حمایت می کند، گفت: ما از هر نهاد قانونی در عراق حمایت می کنیم و مخالف هر گونه اقدام غیر قانونی در این کشور هستیم.  آمریکا و عربستان سعودی حق ندارند در امور داخلی عراق دخالت کنند.

 

وی درباره روابط ایران و آمریکا تاکید کرد: آمریکایی ها در گفتگو با ما صادق نیستند و به تعهداتی که به ما دادند عمل نکرده اند. آمریکایی ها برای هر طرفی که می خواهد با ایران تعامل بکند مشکل ایجاد می کند.

 

وی درباره روابط ایران و عربستان سعودی با اشاره به این که ایران از دولت های عراق و سوریه حمایت می کند ولی عربستان سعودی پشتیبان دشمنان این دو کشور است، گفت: ما هیچ مشکلی با شورای همکاری خلیج فارس نداریم. این توهم سعودی ها که فکر می کنند بیش از ایران به کشورهای عربی نزدیک هستند، اشتباه است.

 

ولایتی درباره اوضاع یمن تاکید کرد: با وجود گذشت یک سال از تجاوز به ملت یمن شاهد آن هستیم که این ملت در مقایسه با گذشته قوی تر شده است./صدا و سیما

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.