اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هلاکت سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام درسوریه

  • کد خبر : 370
  • 05 دی 1394 - 8:18

💠 زهران علوش کیست ؟ 🔴 محمد زهران عبد الله علوش در سال ۱۹۶۰ در شهر دوما از خانواده ای که به تفکرات افراطی وهابی معروف بود بدنیا آمد . 🔴پدر او عبد الله علوش یکی از مسولین فرقه وهابیت در جمعیت اخوان المسلمین مصر بود 🔴علوش تحصیلات خود را در رشته شریعت اسلامی در […]

۲۲۵۱۵
💠 زهران علوش کیست ؟

🔴 محمد زهران عبد الله علوش در سال ۱۹۶۰ در شهر دوما از خانواده ای که به تفکرات افراطی وهابی معروف بود بدنیا آمد .

🔴پدر او عبد الله علوش یکی از مسولین فرقه وهابیت در جمعیت اخوان المسلمین مصر بود

🔴علوش تحصیلات خود را در رشته شریعت اسلامی در دانشگاه دمشق به پایان رساند و بعد از آن به عربستان سفر کرد و آنجا تحت تعلیم بزرگان وهابیت  مانند عبد العزیز العقیل (کسی که رئیس کمسیون  دائمی شورای عالی قضایی بود) قرار گرفت.

🔴با آغاز بحران سوریه، علوش به استخدام سرویس اطلاعاتی عربستان در آمد و مسئولیت گروهک تروریستی جیش الاسلام را برعهده گرفت. این گروهک بزرگترین گروهک دمشق و از فعال ترین گروهک ها در کشتار مردم دمشق و بمباران ( موشکی و خمپاره ای  ) شهر دمشق بود.

🔴از سخنان زهران علوش می توان به نابودی حرم حضرت زینب و برقراری حکومت اموی اشاره کرد

🔴وی از همراهان همیشگی نشست های معارضین سوریه توسط عربستان و ترکیه بود.

🔴زهران علوش به راحتی یکی از سرکردگان تروریستی فعال سوریه بود.

🔴علوش امروز در حمله ی محور مقاومت به ریف دمشق به هلاکت رسید.

 

گروه ترویستی وابسته به علوش  از سوی “بندر بن سلطان” رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان تأسیس و حمایت مالی و تسلیحاتی شد.

بندر امیدوار بود که با نیروهای وهابی علوش بتواند نظام سوریه را سرنگون کند و وارد دمشق شود؛ اما این رؤیای او هیچگاه به واقعیت نپیوست.

“محمد زهران عبدالله علوش” سال ۱۹۶۰ در غوطه در خانواده‌ای وهابی و افراطی به دنیا آمد. پدر اول “عبدالله علوش” یکی از مهمترین سران وهابی اخوان المسلمین در سوریه بود.

زهران دارای مدرک “شریعت اسلامی” از دانشکده شریعت دانشگاه دمشق است. وی پس از تکمیل تحصیلات دانشگاهی در سوریه، به عربستان سفر کرد و در آنچا زیر نظر شیوخ معروف وهابی سعودی به تحصیل پرداخت. افرادی مانند “عبدالعزیز بن باز” (که در آن زمان مفتی عربستان بود) و “عبدالله بن عبدالعزیز العقیل” (که رئیس هیئت دائمی شورای عالی قضایی عربستان بود) از استادان زهران در عربستان بودند.

علوش پس از آن به سوریه بازگشت و با یک شریک سعودی، شرکتی را تحت عنوان خدمات ساخت و ساز راه اندازی کرد. در همان زمان نیز به صورت مخفیانه فعالیتهای امنیتی خود را به نفع اخوان المسلمین و اطلاعات عربستان آغاز کرد.

وی پس از تأثیرگذاری بر جوانان دوما و غوطه، آنان را به سوی وهابیت کشاند تا بتواند هسته‌های تروریستی کوچکی را تشکیل دهد. به دلیل همین فعالیتها از سال ۱۹۸۷ تحت تعقیب سرویسهای اطلاعاتی سوریه قرار گرفت.

علوش در سال ۲۰۰۹ به اتهام دست داشتن در برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی دستگیر شد. علوش به خاطر همین اتهام به زندان افتاد، اما در ژوئیه ۲۰۱۱ مشمول عفو عمومی ریاست جمهوری شد و توانست به همراه شمار قابل توجهی از کسانی که در جریان ناآرامی‌ها به دلیل دست داشتن در اقدامات مسلحانه زندانی شده بودند، از زندان خارج شود.

(العالم)

 

photo_2015-12-26_07-38-18

 

نماز جمعه – قبل از به هلاکت رسیدن زهران
-حلب-

 

 

 

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.