اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشته شدن ۱۳ نفر در حمله آمریکا به شمال‌غرب سوریه + تصاویر

  • کد خبر : 24375
  • 14 بهمن 1400 - 16:58
کشته شدن ۱۳ نفر در حمله آمریکا به شمال‌غرب سوریه + تصاویر
در جریان عملیات هلی‌برن تروریست‌های آمریکایی در منطقه مرزی اطمه در شمال غرب استان ادلب سوریه، دستکم ۱۳ نفر کشته شدند.
در جریان عملیات هلی‌برن تروریست‌های آمریکایی در منطقه مرزی اطمه در شمال غرب استان ادلب سوریه، دستکم ۱۳ نفر کشته شدند.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از تحولات جهان اسلام؛ در حوالی ساعت ۱ بامداد ۱۴ بهمن ماه، نیروهای ویژه آمریکایی طی یک عملیات هلی‌برن در حومه‌ی شهر “اطمه” واقع در استان ادلب و در نزدیکی مرز ترکیه یک منزل را محاصره کرده و در پی این اقدام درگیری شدیدی میان نظامیان آمریکایی و مسلحین (ناشناس) به وقوع پیوست. سرانجام پس از ساعاتی درگیری، نظامیان آمریکایی منطقه را ترک کردند. این عملیات توسط هفت فروند بالگرد و پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت.
در جریان این عملیات یک بالگرد آمریکایی نیز مشکل فنی پیدا کرده و نیروهای آمریکایی آن را منهدم کردند. پس از پایان عملیات، بالگردهای آمریکایی وارد اراضی ترکیه شدند. این موضوع نشان دهنده همکاری اطلاعاتی و نظامی کامل ترکیه و آمریکا در جریان انجام این عملیات بود.
منابع محلی عنوان می‌کنند که عملیات نیروهای آمریکایی با مقاومت شدید مسلحین مواجه شد و درگیری‌ها سه ساعت به طول انجامید و احتمال وجود تلفات در میان نیروهای آمریکایی نیز وجود دارد.
پس از این عملیات، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه آمریکا تحت کنترل فرماندهی مرکزی ایالات متحده یک ماموریت ضد تروریسم علیه یکی از تروریست‌های برجسته در شمال غرب سوریه انجام داده‌اند. این ماموریت موفقیت آمیز بوده و هیچ تلفاتی به نظامیان آمریکایی وارد نشده است.
همچنین جوزف بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در خصوص این عملیات سخنرانی خواهد کرد.
پنتاگون اعلام کرده است که هدف این عملیات یکی از فرماندهان القاعده در سوریه بوده است اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که در این حمله حداقل ۱۳ غیرنظامی از جمله چهار زن و شش کودک کشته شدند.
لازم به ذکر است، نحوه عملیات و میزان پشتیبانی از آن مشابه عملیات آمریکا برای قتل ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در روستای باریشا در استان ادلب سوریه بود. شهر اطمه نیز در فاصله ۲۴ کیلومتری از محل کشته شدن ابوبکر البغدادی قرار دارد.
تاکنون اطلاعات دقیقی از فرد مورد نظر آمریکا که برای قتل وی اقدام کردند منتشر نشده است. اما احتمالا این عملیات جهت قتل فرماندهان رده بالای هیئت تحریرالشام و یا گروه های وابسته به آن که ترکیه دل خوشی از آنها ندارد انجام شده است.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.