اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نقشه آخرین وضعیت نظامی در یمن، ۲۶ شهریور ۱۴۰۰

  • کد خبر : 24324
  • 27 شهریور 1400 - 0:49
نقشه آخرین وضعیت نظامی در یمن، ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
در طول شش ماه اخیر اکثر درگیری‌های انصارالله و ائتلاف سعودی در جبهات استان‌های مارب، البیضاء، الجوف، تعز و صعده متمرکز بوده است.

در طول شش ماه اخیر اکثر درگیری‌های انصارالله و ائتلاف سعودی در جبهات استان‌های مارب، البیضاء، الجوف، تعز و صعده متمرکز بوده است.

به گزارش اخبار جهادی، به طور کلی خطوط درگیری در جبهه مارب، الجوف، صعده و تعز نسبت به شش ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است. در این جبهات بعضی از مناطق نظیر دش الحقن و حمه الحمرا در غرب مارب و یا جبل الشهلا در شرق الجوف و الکدحه در غرب تعز، دست به دست شده و تغییری جدی‌ در خطوط رخ نداده است.

در جبهات استان البیضاء به دنبال سلسله عملیاتهای انصارالله تحت عنوان “النصر المبین”، بخش‌های وسیعی از مدیریت‌های الزاهر، الصومعه، ناطع، نعمان و… آزاد شده و در حال حاضر عملیات انصارالله در این مناطق همچنان ادامه دارد.

با توجه به بیانیه‌ی امروز انصارالله در خصوص عملیات مارب، بنظر می‌رسد آزادسازی مارب از صدر اهداف و اولویت انصارالله خارج شده و عملیات‌های تکمیلی در استان البیضاء و چند نقطه دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

عملیات‌های ایذایی در سایر جبهات نیز جریان دارد و ائتلاف سعودی نیز توان و تمایلی به پیشروی در یمن ندارد. در نتیجه می‌توان گفت جنگ برای ائتلاف سعودی به بن بست نزدیک‌تر شده و باید منتظر بود و دید که آیا انصارالله با پیشروی‌های گام به گام خود می‌تواند در میدان مذاکرات نیز ائتلاف سعودی را ناچار به پذیرش شکست کند یا خیر.

نقشه با کیفیت

انتهای پیام/

منبع: تحولات جهان اسلام

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. انصار الله یمن همیشه پیروز هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.