اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جهاد اسلامی: با قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز مقابله می‌کنیم/ حماس: جرقه تنش در دست اشغالگران است

  • کد خبر : 24043
  • 25 خرداد 1400 - 15:35
جهاد اسلامی: با قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز مقابله می‌کنیم/ حماس: جرقه تنش در دست اشغالگران است
همزمان با تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، جنبش‌ جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره هر گونه اقدام تحریک‌آمیز به تل‌آویو هشدار دادند.

همزمان با تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، جنبش‌ جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره هر گونه اقدام تحریک‌آمیز به تل‌آویو هشدار دادند.

به گزارش اخبار جهادی، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، امروز (سه‌شنبه)، به رژیم صهیونیستی درباره برگزاری راهپیمایی پرچم هشدار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با تمام قدرت با اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در قدس مقاومت خواهیم کرد و  در برابر هر آن کسی که سعی بر خدشه وارد کردن به مسجد الاقصی دارد، چون سدی مستحکم خواهیم ایستاد».

جهاد اسلامی ادامه داد: «این سرزمین، سرزمین ما، قدس، قدس ما و مسجد [الاقصی] مسجد ماست و اشغالگران در آن جای پایی نخواهند داشت».

در پایان بیانیه مذکور آمده است: «حتی اگر [در این راه] خون نثار شود، این خون‌ برای [مسجد الاقصی] هیچ است».

همزمان با این بیانیه، «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین»‌ اعلام کرد:‌ «برخی میانجی‌ها از مقاومت خواستند که به خاطر راهپیمایی پرچم تنش ایجاد نکنند. با چشم‌پوشی از خواسته میانجی‌ها، جرقه ایجاد [تنش] در دستان اشغالگران است».

سخنگوی حماس ادامه داد:‌ «کسی که می‌خوان میانجیگری کند، به اشغالگران بگوید که این رفتارشان را در قدس و [مسجد] الاقصی متوقف کنند».

محمد حماده در پایان گفت: «مقاومت در حال بررسی وضعیت است و گزینه‌ها برایش روی میز هستند. [مقاومت] امور را مطابق با تحولات برآورد می‌کند».

منابع فلسطینی، امروز، در ارتباط با این راهپیمایی گزارش دادند که پلیس رژیم صهیونیستی، ایست‌های نظامی و سیاری را در شهر قدس ایجاد کرده است و دو هزار پلیس نیز امروز در سراسر شهر اشغالی قدس مستقر می‌شوند تا امنیت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی را تامین کنند.

راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم، مهم‌ترین چالش پیش‌روی دولت جدید رژیم صهیونیستی است که قرار است امروز پس از چند بار به تاخیر افتادن در شهر قدس با دعوت شهرک‌نشینان و گروه‌های راست‌ افراطی برگزار شود. این اقدام که قرار بود دهم ماه گذشته همزمان با اشغال قدس شرقی در سال ۱۹۶۷ (به تقویم عبری) برگزار شود، در پی تنش‌های شدید در این شهر و سپس جنگ اخیر غزه و فشارهای مردمی و بین‌المللی لغو شد و چند بار به تاخیر افتاد؛ اما سرانجام با پافشاری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، قرار شد که ۱۵ ژوئن جاری برگزار شود.

روزنامه لبنانی «الاخبار» روز گذشته در یادداشتی با تیتر «مقاومت برای “سه‌شنبه خشم” آماده می‌شود، در این خصوص نوشت که رژیم صهیونیستی در صورت عدم جلوگیری از برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در شهر قدس، بار دیگر خود را وارد یک ماجراجویی خواهد کرد که مقاومت فلسطین درباره آن، چه به صورت مستقیم و چه از طریق میانجیگران مصری و بین‌‌المللی هشدار داده است.

بنا بر این گزارش، مقاومت فلسطین از طریق واسطه‌های مصری و بین‌المللی به دولت سابق صهیونیست به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و دولت جدید به ریاست «نفتالی بنت» بر ضرورت لغو راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس اشغالی و به ویژه عبور آن از منطقه باب‌العامود و حمله به محوطه مسجدالاقصی تاکید کرده و هشدار داد که پاسخ به این تجاوز، ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای منجر شود.

 رهبری جنبش حماس به «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر ابلاغ کرده که برگزاری این راهپیمایی، قطعا به بر هم ریختن وضعیت فعلی منجر خواهد شد و دولت اشغالگر و میانجیگران را به بن‌بست بزرگی خواهد رساند، زیرا ماهیت پاسخ مقاومت با پاسخ ماه پیشِ آن، تفاوتی نخواهد داشت و با آتش و موشک واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.